Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Na Facebooku sprzedasz nawet mięso – case study

Pod względem wydatków na reklamę Facebook stał się drugą po Google największą platformą reklamową na świecie. Korzystają z niej wszyscy – od największych marek po lokalne, niszowe firmy. Jednak wielu marketerów nadal postrzega ten serwis jedynie przez pryzmat liczby fanów i ewentualnie poziomu zaangażowania w treści publikowane na profilach firmowych. Tymczasem okazuje się, że Facebook stanowić może doskonały kanał do prowadzenia kampanii, których celem jest bezpośrednie generowanie sprzedaży. I to nie tylko “lajfstajlowych” produktów czy usług takich jak odzież, gadżety elektroniczne czy usługi online. Dzięki reklamie na Facebooku skutecznie sprzedawać można nawet… mięso.

W lutym Catvertiser przeprowadził pierwszą tego typu kampanię dla popularnego warszawskiego sklepu mięsnego Befsztyk, który od kilku lat prowadzi także sprzedaż online – www.befsztyk.pl. Jej efekty były pozytywnie zaskakujące. Okazało się, że przy umiejętnym wykorzystaniu zaawansowanych opcji targetowania reklamy i remarketingu oraz optymalizacji działania między innymi pod kątem najbardziej efektywnych dni tygodnia i pór dnia, mięso i wędliny na Facebooku idą jak ciepłe bułeczki.

cat2

Bezpośredni zwrot z kampanii (Return on Advertising Spend) wyniósł 390%. Jeśli weźmiemy natomiast pod uwagę średnią wartość całkowitych zakupów dokonywanych przez klienta sklepu Befsztyk.pl (Customer Lifetime Value), zwrot ten wyniesie 1095%.
Przy okazji Catvertiser przetestował nowy format wprowadzony niedawno przez Facebooka – reklamy wieloproduktowe. I tutaj także wyniki były zaskakujące. O ile bowiem format ten generował transakcje o wyższej wartości w stosunku do standardowych formatów jednoproduktowych, średni koszt konwersji przemawiał na rzecz tych drugich.

cat 1

Zatem jeśli przy pomocy Facebooka da się skutecznie sprzedać surowe mięso, to czego się nie da? Należy jednak pamiętać, że o ostatecznym efekcie tego typu działań decyduje wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę, by budżety reklamowe były wykorzystywane skutecznie.