Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Budowanie listy mailingowej nie musi opierać się tylko na działalności w internecie. Warto wykorzystać także metody offline

jak tworzyć listę mailingową

E-mail marketing to wciąż jedna z technik pozwalających na odnoszenie największych sukcesów w stosunku do inwestycji czasu i pieniędzy. Utrzymanie uwagi odbiorców maili czy skłonienie ich do konkretnych działań to jednak już kolejny etap całego procesu. Najpierw trzeba jeszcze sprawić, by ktokolwiek zapisał się na newsletter. A jak tworzyć listę mailingową? Istnieje na to co najmniej kilka sposobów.

Jak tworzyć listę mailingową na 4 niebanalne sposoby?

Są pewne oczywiste drogi, które opisuje się praktycznie w każdym artykule dotyczącym e-mail marketingu. Mowa tu przede wszystkim o oferowaniu subskrybentom zniżek, darmowej dostawy czy treści, do których „zwykli czytelnicy” nie mają dostępu. Te techniki nie bez powodu cieszą się popularnością, bo rzeczywiście pozwalają działać skutecznie. Można jednak połączyć je także z innymi, mniej oczywistymi metodami.

Wśród takich wymienić można natomiast sposoby opisane przez Roberta W. Bly w książce „The Digital Marketing Handbook”. Autor przedstawia tam mniej popularne, ale skuteczne sposoby na to, jak tworzyć listę mailingową. Chodzi tu o:

  • Cold calling,
  • Direct mailing,
  • Networking,
  • Reklamy tradycyjne (w telewizji czy w radiu).

Tworzenie listy mailingowej w ramach techniki cold calling

Większość przedsiębiorców skupia się na tworzeniu listy mailingowej głównie przy użyciu swojej strony internetowej. Mało osób pamięta natomiast o tym, że istnieją także techniki offline, z których można skorzystać. A do tych z pewnością należy cold calling. Wśród największych zalet tej techniki należy wymienić przede wszystkim niskie koszty. Cold calling nie wymaga praktycznie żadnego budżetu, a jedynie czasu.

Ta technika wiąże się z dzwonieniem do konkretnych osób i zachęcaniem ich, by zapisały się na listę subskrybentów. Z jednej strony może się to wydawać bardzo niewdzięcznym zajęciem – w końcu wiadomo, jak większość osób reaguje na tego typu telefony. Tutaj znaczenie ma jednak sposób komunikacji. Niektóre firmy osiągają świetne wyniki, stosując cold calling. W przypadku powiększania listy mailingowej znaczenie ma przede wszystkim znajomość nazwiska osoby, do której się dzwoni. Potem trzeba jeszcze krótko przedstawić jej propozycję dołączenia do newslettera z naciskiem korzyści, jakie z tego płyną. Ważne, by takiej osobie wydawało się, że oferta jest dopasowana specjalnie do niej.

Direct mailing

Kolejny sposób też odnosi się do techniki offline. Zakłada wykorzystanie self-maili albo pocztówek w celu pozyskania nowych nazwisk do listy subskrybentów. Oba te rozwiązania są o tyle korzystne, że nie wymagają użycia koperty. A to oznacza, że odbiorcy mogą natychmiastowo zapoznać się z ich treścią. W ten sposób znacznie zmniejsza się wysiłek, który muszą podjąć, a co za tym idzie – rośnie też skuteczność tej metody.

Tę technikę najlepiej wykorzystać w ten sam sposób, w jaki często zdobywa się lojalnych klientów. Chodzi więc o zaoferowanie odbiorcy wyjątkowej okazji: dużego rabatu, darmowej dostawy czy bezpłatnej próbki. Cokolwiek to jest, trzeba zadbać o to, by wydawało się atrakcyjne. Druga ważna kwestia – skorzystanie z takiej oferty powinno być możliwe po dołączeniu do listy subskrybentów.

Networking

Nie można zapomnieć także o ogromnej sile, jaka tkwi w targach czy wydarzeniach branżowych. To doskonałe okazje, by zwiększyć liczbę subskrybentów. Tutaj z jednej strony sprawdzą się tradycyjne wizytówki i broszury, z drugiej, można pójść jeszcze krok dalej i dołączyć do takich form kod QR. Dzięki niemu zapisanie na listę mailingową będzie wygodniejsze i szybsze. Tutaj znowu więc zmniejszany jest wysiłek, jaki musi podjąć potencjalny subskrybent, a co za tym idzie – szanse na powodzenie znacznie wzrastają.

Trudno jednoznacznie obliczyć koszt tego sposobu na powiększanie listy mailingowej. Składa się na niego bowiem nie tylko cena wydrukowania wizytówek i broszur, ale także pieniądze wydane na udział w wydarzeniu czy poświęcony czas. Mimo wszystko jest to wciąż dosyć niedroga metoda i przez wielu marketerów uważana za niezwykle skuteczną.

A może reklama w telewizji czy w radiu?

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że wśród sposobów na to, jak tworzyć listę mailingową znajduje się także reklama telewizyjna i radiowa. To dość nieoczywista metoda, ale może okazać się naprawdę skuteczna. W krótkim czasie można bowiem dotrzeć do dużej liczby potencjalnych subskrybentów. Oczywiście trzeba jednak pamiętać, że taka forma powiększania listy mailingowej oznacza też znacznie wyższe koszty niż w przypadku pozostałych metod. Sprawdzi się więc raczej w przypadku większych firm dysponujących sporym budżetem.


Zobacz też:

Aby klienci nie poszli do konkurencji, trzeba jakoś się wyróżnić. Pomóc w tym może pozycjonowanie marki4 proste zmiany, które mogą korzystnie wpłynąć na szybkość ładowania strony internetowejCross-selling i up-selling, czyli sposób na większe zyski przy tej samej liczbie klientów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *