Gdy w 2011 roku Alicia Shaffer otwierała sklep na platformie Etsy liczyła, że ręcznie robione opaski, ocieplacze i szale pomogą jej opłacić drobne wydatki i dodatkowe zajęcia dzieci. W ciągu trzech lat jej sklep ThreeBirdNest stał się drugim najlepiej zarabiającym na Etsy, a roczne dochody ze sprzedaży sięgają prawie miliona dolarów. Jak to zrobiła?
Alicia Shaffer prowadzi sprzedaż swoich wyrobów na stronie prywatnej oraz w sklepie Etsy, gdzie każdego dnia spływa w sumie 150 zamówień, zwykle na kilka produktów na raz. W jej sklepie ThreeBirdNest znaleźć można 58 różnych typów produktów, w tym opaski, gumki do włosów, szale, czapki, koszulki i ocieplacze w cenach od 4 dolarów za bransoletkę po 38 dolarów za szal.
Jej wyroby nie są więc drogie, ale za to niezwykle popularne. Tylko w styczniu na ich sprzedaży Shaffer zarobiła blisko 130 tys. dolarów, a w ciągu ostatnich trzech lat jedynie za pośrednictwem Etsy zrealizowała 100 00 zamówień. W ostatnim roku jej zarobki sięgnęły 80 tys. dolarów miesięcznie i 960 tys. w skali roku.

Przy tak dużej liczbie zamówień Shaffer nie byłaby w stanie zaspokoić zapotrzebowania na własną rękę, dlatego zatrudnia 15 szwaczek pracujących na pełen etat oraz profesjonalnego fotografa. W prowadzeniu biznesu pomaga jej również mąż, który w tym celu porzucił pracę strażaka. Mimo to nie wszystkie rzeczy powstają od podstaw w jej pracowni. Część w surowej formie sprowadzana jest z Indii, a następnie dopieszczana i wykańczana na miejscu.
Alicia Shaffer inwestuje większość z tego, co zarobi, ponieważ marzy jej się założenie własnej marki z artykułami domowymi. Już wkrótce ma zamiar wprowadzić linię artykułów dziecięcych.

Patrz na swój sklep oczami klienta – odpowiedz sobie na pytanie, co sprawia, że wśród wszystkich wyników wyszukiwania kupujący kliknie właśnie w Twój produkt.
Dobre zdjęcia i stylizacja produktów są kluczowe – sprzedawany produkt musi być dobrze doświetlony i zaprezentowany w atrakcyjny sposób. W przypadku wyrobów odzieżowych najlepiej sprawdza się współpraca z modelką.
Utrzymuj dobre relacje z klientami – promuj produkty w mediach społecznościowych, do zakupów dodawaj kupony zniżkowe, zaprzyjaźnij się z blogerami oraz szybko i sprawnie reaguj na zapytania mailowe.
Bądź rzetelny – sumiennie taguj produkty, pamiętaj o rozbudowanych i szczegółowych opisach i nie zapomnij wypełnić rubryki „o nas” na stronie sklepu.
Zwracaj uwagę na nazwy produktów – powinny opisywać dokładnie to, co sprzedajesz i zawierać jego najważniejsze cechy. Nazwy metaforyczne lub humorystyczne, które nie oddają sedna rzeczy, nie zwiększą rozpoznawalności produktu.
Jeden komentarz