Marka Dooti Donuts podzieliła się wynikami kampanii promocyjnej, która towarzyszyła wprowadzeniu na rynek nowego Donuta. Słodka przekąska, którą we współpracy z brandem stworzyli influencerzy z grupy GenZie, zaledwie kilka dni po premierze zdobyła ogromną popularność wśród konsumentów.
Nowy Donut GenZie zadebiutował w sklepach na krótko przed 2 czerwca. Termin wybrano nieprzypadkowo, ponieważ to właśnie wtedy obchodzony jest Światowy Dzień Donuta.
Premierze produktu towarzyszyły szeroko zakrojone działania promocyjne – w tym aktywacje na profilach influencerów, wysyłka PR boxów, emisja treści organicznych oraz formatów płatnych na Instagramie, TikToku, YouTube, Twitchu i Facebooku, a także działania public relations.
Najważniejszym ogniwem kampanii promocyjnej był jednak oryginalny Kreator Donutów, który pozwalał fanom na stworzenie własnego Donuta od podstaw – zaczynając od rodzaju ciasta, przez wybór nadzienia, aż po kolor polewy i kształt dekoracji. Za stworzenie Kreatora Donutów odpowiadało Trzask! Studio z Lublina.
Doskonale wiemy, jak ważna dla Pokolenia Z jest możliwość personalizacji i wyrażania siebie – dlatego jako brand chcieliśmy stworzyć taką okazję nie tylko członkom grupy GenZie, ale wszystkim fanom Dooti Donuts – mówi Konrad Wiktor, Marketing Manager w firmie Stokson, do której należy marka. – Kreator okazał się do tego idealnym narzędziem i w krótkim czasie pozwolił zaprosić do naszego świata ogromną liczbę osób – dodaje.
W dniu premiery Donutów GenZie stronę Kreatora odwiedziło ponad 100 tys. użytkowników. Do tworzenia autorskich Donutów zachęcali nie tylko internetowi twórcy, ale też specjalne kody QR umieszczone na opakowaniach Donutów oraz konkurs zorganizowany przez Dooti Donuts.
Aby wziąć w nim udział, użytkownicy musieli zaprojektować własnego Donuta, nadać mu nazwę i dopasować go do jednego z członków GenZie. Link do autorskiego projektu należało wstawić w komentarzu pod postem konkursowym na Facebooku. Następnie każdy z ośmiu influencerów zrzeszonych w GenZie wybrał po jednym zwycięzcy,
Pod postem konkursowym Dooti Donuts pojawiło się ponad 56 tys. zgłoszeń, co jest absolutnie spektakularnym wynikiem. Z kolei przez cały okres trwania konkursu w naszym kreatorze powstało niemal 130 tys. słodkich Donutów, a użytkownicy spędzili na zabawie średnio ponad 1,5 minuty – dodaje Mateusz Gradziński, Brand Manager w firmie Stokson. Tworząc kreator, postanowiliśmy ponadto „ożywić” Donuty i nadać im różne osobowości. Dzięki temu komentowały one każdą decyzję i wybór użytkowników, w efekcie budując fantastyczny brand experience – dodaje Piotr Bielecki, Owner & Head w Trzask! Studio.
Odpowiedni buzz w sieci zapewniły z kolei liczne publikacje na profilach influencerów, które od lat stanowią fundament działań promocyjnych Dooti Donuts. Marka zdecydowała się dostarczyć niemal stu internetowym twórcom świeże Donuty już w przeddzień premiery, aby mogli ich spróbować i podzielić się opinią ze swoimi społecznościami. Za koordynację współpracy z influencerami odpowiedzialna była wrocławska agencja GetHero.
Dooti Donuts to bezapelacyjnie marka z social mediowym rodowodem, a efekty działań z influencerami tylko to potwierdzają. Materiały promocyjne stworzone tylko przez członków GenZie odnotowały ponad 11 mln wyświetleń, a trzeba doliczyć do tego również dziesiątki testów i recenzji – choćby u Agi Grzelak czy Dominika Rupińskiego – oraz treści UGC tworzone m.in. na TikToku i Twitterze – mówi Mikołaj Białek, Senior New Business Manager w GetHero. – Tak szerokie działania sprawiły, że informacje o nowych Donutach docierały do konsumentów z wielu źródeł, budując świadomość marki i zainteresowanie produktem – dodaje.
Współpraca Dooti Donuts z najpopularniejszymi polskimi influencerami trwa nieprzerwanie od ponad dwóch lat. W tym czasie marka stworzyła m.in. dwa Donuty Ekipy i była głównym sponsorem projektu „Twoje 5 Minut 2” oraz koncertu Ekipy w Krakowie. Producent Donutów jest także oficjalnym partnerem grupy GenZie od momentu jej powstania.