Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultura w pandemii. SZUSTOW. Kultura i Komunikacja publikuje bezpłatny poradnik dla instytucji kultury

Poradnik_Szustow

Jak zarządzać kulturą na odległość? Gdzie i jak szukać publiczności pozamykanej w domach? Jak przenieść tożsamość instytucji, budowaną często przez lata w realu, do onlineu? I jak skutecznie wykorzystać algorytmy mediów społecznościowych? Firma SZUSTOW. Kultura i Komunikacja przygotowała bezpłatny „Poradnik dla instytucji kultury na czas pandemii”.

W 2012 roku napisałam: „Komunikacja (z łaciny communis) to dzielenie się lub wspólnota. Komunikacja wytwarza wspólnotę – istotę kultury”. Tak powstała moja firma. W czasie pandemii budowanie wspólnot jest najważniejsze. To one dają siłę do życia. Dziś musimy komunikować się sprawniej  – mówi Katarzyna Szustow, właścicielka SZUSTOW. Kultura i Komunikacja.

SZUSTOW. Kultura i Komunikacja to liderzy w obszarze komunikacji kultury na polskim rynku. 5-osobowa firma pod przewodnictwem Katarzyny Szustow to zespół do zadań specjalnych: komunikowali wydarzenia o zasięgu europejskim i krajowym, pracowali na rzecz lokalnych społeczności, opracowali strategie komunikacji marek luksusowych, jak i instytucji publicznych, szkolili zespoły z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Przez 8 lat obecności na rynku pracowali dla blisko setki klientów z sektora kreatywnego.

Od 2016 roku firma zarządzana jest zdalnie i działa miedzy Zurychem a Warszawą. W obecnej sytuacji, mierzenia się ze skutkami pandemii, postanowili podzielić się swoją wiedzą w formie bezpłatnego „Poradnika dla instytucji kultury na czas pandemii”.

W nowej rzeczywistości kultura stanęła przed nowymi wyzwaniami, ale też zyskała nową rolę. Kwarantanna zmusza do szukania nowych sposobów spędzenia czasu, kulturalna oferta w sieci jest więc ważniejsza niż do tej pory. Bez artystów i sztuki trudno byłoby wyobrazić sobie jakiekolwiek funkcjonowanie w zamknięciu. W tym samym momencie szefowie instytucji kultury walczą o to, żeby po wszystkim publiczność miała do czego wracać.

Poradnik został opracowany przez zespół SZUSTOW. Kultura i Komunikacja z prywatnych środków bez wsparcia ze środków publicznych.  

Bezpłatny poradnik można pobrać ze strony: www.poradnik.szustow.com 

 

A w nim:

 

  • Jak zdalnie zarządzać zespołem?
  • Z jakich technologii skorzystać?
  • Jak budować program online?
  • 5 zasad komunikacji z publicznością
  • 4 zasady optymalizacji algorytmów mediów społecznościowych

 

SZUSTOW. KULTURA I KOMUNIKACJA działa na rynku od 2012 r. Współpracuje z instytucjami kultury, biznesem i dyplomacją. Wspiera działania edukacyjne i społeczne. Do grona klientów należeli m.in.: Muzeum Sztuki Nowoczesnej („Wróblewski Recto/Verso”), warszawski Nowy Teatr (inauguracja), oba teatry Krystyny Jandy (Teatr Polonia i Och-Teatr), Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej (Dni Mediów, Ogrody Polsko-Niemieckie), Ambasada Republiki Korei w Polsce (Warszawski Festiwal Filmów Koreańskich), Transatlantyk Festival w Łodzi, Audioriver Festival (Płock), czy Bibliotekarki z Jarocina.

Zespół odpowiadał za komunikację projektów międzynarodowych: „Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema” (PL, UK, USA), Targi ARENA DESIGN (2019 i 2020), czy Europejska Nagroda Księżniczki Margriet dla Europejskiej Fundacji Kultury z Amsterdamu. Zrealizowali dwa projekty dla Universität Zürich: cykl spotkań w legendarnym Kabarecie Voltaire oraz portal-wspólnotę www.crisisandcommunitas.com. Do sukcesów Zespołu SZUSTOW. należy również wprowadzenie Kwartalnika „Przekrój” na rynek w 2016 r. i sprzedanych 120.000 egzemplarzy.

 

Dodaj komentarz