Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Labcon realizuje pierwszą w Polsce kampanię contentową marki Maybelline na kanale YouTube

Właśnie ruszyła wakacyjna edycja serialu Make up in the City z udziałem Margaret i gwiazd polskiego YouTube’a

Labcon (Group One), z unikalnym na skalę Polski poziomem kompetencji digitalowych do budowania własnego contentu na platformach typu YouTube, czy Facebook odpowiada za  kampanię dla Maybelline New York (L’Oreal). Marka po raz pierwszy w Polsce prowadzi działania marketingowe w całości oparte o budowanie własnych treści na kanale YouTube, czemu towarzyszą aktywacje w mediach społecznościowych. Efektem współpracy Labcon i L’Oreal jest autorski serial emitowany na oficjalnym kanale YouTube Maybelline New York z udziałem Margaret oraz topowych YouTuberek, nie tylko ze świata beauty, mody i makijażu. 

W składzie serialowej ekipy Make Up in the City obok Margaret występują Beksy – Ola  i Nadia z drugiego w Polsce kobiecego kanału z milionem subskrybcji, Ola „Olciiak”, topowa fashionistka oraz Wiki z kanału „Tofiki”. W tajniki make-upu, triki i trendy prosto z Nowego Jorku, wprowadza dziewczyny Jarosław Jóźwin, oficjalny makijażysta marki Maybelline New York. Za strategię mediową i zakup mediów cyfrowych odpowiada Value Media. 

Labcon to jedyna agencja w Polsce ze światowym poziomem doświadczenia w budowaniu strategii contentowej na kanały typu YouTube. Ogromnie cieszą nas efekty współpracy – to dopiero początek długofalowych działań, a mamy już 20 000 subskrybentów serialu. Dzięki kompetencjom Marty Łysiak wykraczamy poza dotychczasowe schematy myślenia
o reklamie i szukamy bardziej autentycznych sposobów komunikacji marki z konsumentami, uczymy się tego jak badać zapotrzebowanie i co może zostać fajnie skonsumowane.
W serialu marka Maybelline New York w naturalny sposób staje się osią komunikacji. Młode dziewczyny mogą dowiedzieć się wszystkiego o profesjonalnym makijażu w lekkiej
i atrakcyjnej dla nich formie przy użyciu różnych produktów marki. Konsumentki oglądają przygotowania scenicznego makijażu Margaret, towarzyszą jej w przygotowaniach na wesele czy festiwal, czy podglądają jak Beksy szykują się na wieczór panieński. W wakacyjnej serii dziewczyny wychodzą na miasto – nagrywamy m.in. na dachu w słynnym The View w Warszawie, a są też odcinki na wodzie w wake parku. Wszystko co widzimy w serialu to wynik partnerskiej współpracy i rzetelnego budowania kompleksowej strategii contentowej z Labcon  –– mówi Sylwia Rosik, Group Product Manager Maybelline New York, L’Oreal.

Ten serial to odpowiedź na poszukiwania młodych dziewczyn – nastolatek i dwudziestolatek. Jego tematykę i formę opieramy na statystykach z YouTube. Mieszamy profesjonalizm
i dobrą zabawę, tworząc coś, czego jeszcze nie było na polskim YouTube. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego, sztywnego poradnika. Zależało nam na tym, aby powstało coś lekkiego,
z przymrużeniem oka. Nie boimy się wyjść z makijażem na zewnątrz, czy zrobić go w nietypowej formie i otoczeniu. Wakacyjna wersja serialu jest zrobiona z duża dozą humoru, a przy tym nie brakuje w niej merytorycznych porad i odkryć modowych. Dzięki naszym rekomendacjom L’Oreal po raz pierwszy na tak wielką skalę opiera wszystkie aktywacje w internecie o własne treści, które powstają w interakcji z użytkownikami. Seria wakacyjna różni się od pierwszej, co pokazuje, że historie w oparciu o własne treści można budować długofalowo i systematycznie, wykraczając poza ramy jednej kampanii – mówi Marta Łysiak, Managing Director Labcon.

Zakres współpracy L’Oreal i Labcon

W ramach zaplanowanej na dwa lata współpracy z L’Oreal Labcon odpowiada za kompleksowy consulting przy budowaniu całościowej strategii w obszarze digitalu kampanii Make up in the City – media, social media oraz budowę kanału na YouTube; przy budowie contentu (w tym doborze formatów) oraz nagraniach i montażu. Labcon jest agencją wiodącą w projekcie czuwającą nad realizacją strategii, sprawującą nadzór nad produkcją
i odpowiadającą za  kontakt z influencerami. 

Labcon – nowoczesne podejście do contentu w Polsce

Labcon, najmłodsza ze spółek Group One, oferuje Klientom kompleksowy consulting, strategię i realizację, z uwzględnieniem całego planu mediowego, w którego budowaniu uczestniczy na każdym etapie. Firmę wyróżnia całościowe podejście do długofalowego, systematycznego procesu powstawania narracji i tworzenie tzw. adaptive content, który jest budowany w drodze interakcji z użytkownikiem, w oparciu o weryfikację i analizę informacji zwrotnych. Labcon stawia na wykorzystanie najnowszych technologii jak np. face recognition, który pozwala na mierzenie zadowolenia z komunikatu po mimice twarzy. Istotnym składnikiem kompetencji Labcon jest strona analityczna – badanie insightów, wszystkiego, co dzieje się z contentem, co działa, a co nie działa, a także scheduling, czyli dostosowywanie formatów i częstotliwości oraz niezwykle precyzyjny dobór grup docelowych. Wreszcie prawdziwie jakościowy, a nie czysto zasięgowy dobór influencerów. Wszystko po to, by kontent, który dostarcza marka odpowiadał na rzeczywiste potrzeby i był autentycznie angażujący, a marka mogła komunikować się lepiej, łatwiej i szybciej. 

Marta Łysiak, która tworzy Labcon dołączyła do Value Media w marcu tego roku. Od 2008 roku była  związana z Google, przez ostatnie 3 lata pełniła funkcję CEE Strategic Partner Manager w londyńskim oddziale YouTube. W Wielkiej Brytanii, topowym dla komunikacji digital i e-commerce rynku w Europie, współpracowała z największymi YouTuberami
i doradzała kluczowym klientom Google jak budować kontent i komunikować się z widownią YouTube w naszym regionie. Była zaangażowana w projekty m.in. dla Nestle, Avon, L’Oreal, Unilever, ING, Millennium, Allegro, Asos, BBC, Tymbark.

One Comment

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *