w ,

9 trendów w content marketingu na 2024 rok

Trendy w content marketingu

W szybko zmieniającym się świecie cyfryzacji, bycie na czele opiera się na przewidywaniu, a także przygotowywaniu się na trendy. Na szczęście można uzyskać wiarygodny obraz przyszłości na podstawie badań opartych na danych i prostych obserwacjach.

W tym artykule omówimy najważniejsze trendy w content marketingu, które pozwolą Ci na dominację rynkową w roku 2024. Porady te pomogą Ci podejmować świadome decyzje w zakresie content marketingu, żeby wyprzedzić swoją konkurencję.

Trendy w content marketingu, które warto znać w 2024 roku

1. Narzędzia do pisania AI

Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT firmy OpenAI, operują na bazie ogromnej ilości danych do analizy i tworzenia treści. Jednakże, chociaż narzędzia są coraz lepsze, nie mogą konkurować z prawdziwymi autorami, jeśli chodzi o:

  • Kreatywność
  • Łączenie się z docelowymi odbiorcami na poziomie emocjonalnym
  • Tworzenie treści w oparciu o rzeczywiste doświadczenia

Narzędzia AI mogą pisać tylko na podstawie tego, co już istnieje w Internecie. Warto zaznaczyć, że w darmowej wersji ChatGPT bazuje na wiedzy dostępnej do końca 2021 roku. Zatem nie czerpie on informacji z publikacji późniejszych.

Choć w 2024 roku przewagę nad AI wciąż będą mieli ludzie, narzędzia do pisania mogą znacząco oszczędzić nam czas i być wykorzystywane w zakresie:

  • Przezwyciężania blokady pisarskiej – inspiracji autora
  • Korekty

2. Marketing z użyciem chatbotów

Chatboty przeszły długą drogę od czasu wprowadzenia pierwszego o nazwie ELIZA w 1966 roku. Dziś pozwalają nam zautomatyzować dużą część rozmów z potencjalnymi klientami.

W 2024 roku i w latach kolejnych chatboty takie jak ChatGPT zrewolucjonizują branżę obsługi klienta.

3. Podcasty

Zgodnie z danymi Statista, liczba słuchaczy podcastów na całym świecie ma osiągnąć ponad 500 milionów. Rosnący popyt oznacza, że firmy będą wydawać więcej na ten rodzaj treści.

Ważnym powodem, dla którego podcasty zyskują na popularności, jest fakt, iż można ich łatwo słuchać podczas podróży.

Z perspektywy firmy podcasty oferują świetną okazję do budowania marki i generowania leadów.

4. Zbieranie danych

Kolejnym istotnym trendem, na który warto się przygotować, jest sposób, w jaki firmy będą gromadzić dane do celów reklamowych.

Firma Google zdążyła już ogłosić koniec plików cookie stron trzecich do końca 2024 roku.

W związku z tym trzeba będzie „przesiąść się” na następujące praktyki gromadzenia danych:

  • Informacje kontaktowe (adresy e-mail, numery telefonów)
  • Historia zakupów
  • Aktywność na stronie internetowej

5. Prywatność informacji

Kolejny trend, który zmienia krajobraz marketingu treści, dotyczy rosnących obaw o prywatność danych.

Oznacza to, że w roli content marketera musisz zagwarantować wdrożenie najlepszych praktyk w zakresie poufnych informacji.

Twoja zdolność do budowania zaufania wśród odbiorców wpłynie również na ich komfort podczas udostępniania swoich informacji.

6. Threads na Instagramie w content marketingu

Instagramowa aplikacja Threads przekroczyła 5 milionów użytkowników w ciągu pierwszych 4 godzin od uruchomienia.

Liczba rejestracji wygenerowanych przez Threads wskazuje na potencjał, jaki ma dla content marketerów. Jest to bezpośredni konkurent X/Twittera, platformy o ugruntowanej pozycji.

Threads pozwala na pisanie dłuższych postów, co sprawia, że platforma wyróżnia się w porównaniu do X/Twittera. Ponadto, ponieważ jest nowa, jest mniej konkurencyjna.

Jeśli więc zajmujesz się marketingiem treści, nie możesz przegapić przewagi, jaką mają pierwsi użytkownicy.

7. Krótkie wideo

Zgodnie z danymi 50% użytkowników mediów społecznościowych preferuje treści wideo w porównaniu z innymi rodzajami treści.

Jeśli chodzi o przyciągnięcie czyjejś uwagi, nie ma nic bardziej skutecznego niż krótkie wideo. Właśnie dlatego TikToki, Reelsy na Instagramie czy Shortsy na YouTube dobrze sprawdzają się w content marketingu.

Tworzenie krótkich filmów nie wymaga też dużych inwestycji, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę inne formy treści. Właśnie dlatego, według HubSpot, filmy tego typu oferują najwyższy zwrot z inwestycji.

8. Content przyciągający uwagę

Treści tworzone przez programy AI mogą brzmieć powtarzalnie i nie być w stanie przyciągnąć uwagi odbiorców docelowych. Ponadto, poziom skupienia ludzi już teraz jest na historycznie niskim poziomie.

Tak więc kolejnym trendem, o którym należy pamiętać jako twórca treści, jest konieczność przyciągania odbiorców, zatrzymania ich uwagi podczas scrollowania mediów społecznościowych.

Jest to możliwe tylko wtedy, gdy piszesz mocne zaczepki, odpowiadasz na tak zwane bóle klientów, zaskakując ich, kiedy tego się nie spodziewają.

9. Autorytet tematyczny

Dzięki narzędziom AI, takim jak ChatGPT, każdy może teraz masowo produkować artykuły i posty blogowe.

W rezultacie wyszukiwarki (np. Google) muszą skupiać się na czynnikach dotyczących autorytetów tematycznych, aby uszeregować treści.

Oznacza to, że budowanie autorytetu w jednym temacie pomoże stronom internetowym w organicznym rankingu dla odpowiednich słów kluczowych.

Najlepszym sposobem na stworzenie autorytetu tematycznego jest pisanie treści na każdy możliwy temat w ramach jednej głównej tematyki. Jeśli chodzi o blogowanie, można to osiągnąć, tworząc klastry tematyczne i łącząc je ze sobą.

Krajobraz content marketingu będzie nadal ewoluował wraz z nowymi trendami pojawiającymi się w 2024 roku, którymi będą:

  • Autorytet tematyczny stanie się priorytetowy.
  • Krótkie filmy wideo pozostaną skutecznym narzędziem marketingowym.
  • Praktyki gromadzenia danych własnych staną się normą.
  • Narzędzia AI i chatboty będą odgrywać ważną rolę.
  • Rosnąć będzie popularność podcastów.

Wyprzedzenie tych trendów ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia odbiorcom optymalnego doświadczenia użytkownika.

Jednak bez względu na to, jak niepewna może być sytuacja, jeden element zawsze będzie spełniać swój cel: wysokiej jakości treści, które są odpowiedzią na potrzeby potencjalnych odbiorców oraz klientów.

Autor: Vitaly Tur – współzałożyciel i Chief Content Officer w Smartcontent, agencji PR i Content Marketingu. Napisał doktorat z marketingu i lingwistyki, jest autorem wielu artykułów naukowych, a także wykładowcą akademickim przedmiotów „Język reklamy”, „Technologie komunikacyjne”, „Projektowanie komunikacji”.


  1. Jak rozwijać swoją kreatywność? Te 6 prostych ćwiczeń może pomóc!
  2. W branży e-commerce przygotowania do świąt zaczynają się już kilka miesięcy wcześniej. O czym pamiętać przy tworzeniu strategii marketingowej?
  3. Znalezienie odpowiedniej osoby do współpracy to trudne zadanie. Czym kierować się przy wyborze influencera?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Agnieszka czarnecka

Agnieszka Czarnecka Senior Account Manager w KERRIS

Lifetube branding

Lifetube wdraża najwyższe standardy w zakresie współpracy z twórcami