w

Dlaczego strategia dystrybucji treści ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu w internecie?

Strategia dystrybucji treści

Światem rządzą treści. Każdego dnia miliony osób korzystają  z mediów społecznościowych, sprawdzają maile i czytają posty blogowe na swoje ulubione tematy. Pod jednym dachem żyją przedstawiciele różnych pokoleń i grup demograficznych, przeglądający szeroki zakres treści z wielu źródeł.

Dlaczego ma to znaczenie? Jeżeli prowadzisz biznes, próbując stworzyć reputację swojej marki online, dbanie o ścieżkę przesyłania materiałów jest jedną z najlepszych metod na zaangażowanie większej liczby potencjalnych klientów.

W jaki sposób strategia dystrybucji treści zmienia biznes?

Ogólnie rzecz ujmując, strategia dystrybucji treści to sposób na dostarczanie oryginalnych treści tekstowych lub wizualnych. Możesz oferować odbiorcom różnego rodzaju treści, takie jak posty na blogu, recenzje pisane przez użytkowników, filmiki na temat Twojej misji, newslettery, maile i znacznie więcej.

Doskonałym przykładem jest PR. Większość firm korzysta z renomowanych zasobów dystrybucyjnych do promowania i wysyłania komunikatów PR do odbiorców z długiej listy zweryfikowanych źródeł. To tak, jakbyś miał paletę towarów, które muszą dotrzeć do wielu lokalizacji i korzystał z węzła kolejowego, aby je dostarczyć. Zamiast zatrudniać kierowców, korzystasz z różnych pociągów, aby wysłać swoje towary tam, dokąd muszą się udać.

Kluczowym elementem tego równania jest wyższość jakości nad ilością. Jakościowa dystrybucja treści jest Ci potrzebna do:

  • Targetowania użytkowników online tam, gdzie chcesz, aby się poruszali.
  • Wsparcia swoich taktyk SEO poprzez uzyskiwanie jakościowych linków zwrotnych.
  • Korzystania z usług renomowanych dystrybutorów.
  • Wysyłania najważniejszych informacji do perfekcyjnie dobranych klientów.
  • Zwiększania swoich zasięgów rynkowych oraz budowania autorytetu marki.

Ryzykujesz gorsze wyniki wyszukiwania (SERP), utratę reputacji i zaufania klientów, jeżeli korzystasz z niezweryfikowanych kanałów dystrybucji – niezależnie od rynku B2B czy B2C.

 

Jaki rodzaj strategii dystrybucji treści jest dla Ciebie odpowiedni?

Nie istnieje żadne uniwersalne rozwiązanie, które zadowoliłoby wszystkich. Będziesz musiał nieco „namieszać” w swoich działaniach, aby dopasować je do swoich celów, budżetu oraz terminarza. Istnieją dwie kluczowe formy działania:

  • Własna dystrybucja: Oryginalne treści, których jesteś właścicielem (blogi, strony landing page, profile w mediach społecznościowych, newslettery itp.). Zazwyczaj dystrybuujesz je ręcznie. Chociaż wymaga to konsekwentnego wysiłku, taktyka ta jest przyjazna dla budżetu i pomaga zachować elastyczność w pozyskiwaniu potencjalnych klientów, jednocześnie budując markę i wykorzystując SEO.
  • Dystrybucja zewnętrzna: W tym przypadku płacisz osobom trzecim za wzmocnienie treści i tożsamości marki. Dotyczy to postów gościnnych, notatek prasowych, witryn z recenzjami lub innych form płatnej dystrybucji (nawet reklam PPC). Chociaż zwiększa to autorytet i wiarygodność marki, nie masz nad tymi kanałami dużej kontroli. Redaktorzy oraz twórcy mogą dopasować treść do swoich potrzeb. Jeśli jednak znajdziesz zespół, któremu możesz zaufać, zaoszczędzisz sporo czasu i wysiłku, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na innych potrzebach biznesowych.

Nadal w kropce? Oto 5 porad, jak skutecznie zaplanować dystrybucję treści

Potrzebujesz zróżnicowania i zmodyfikowania każdej ścieżki działania, aby dopasować ją do swoich potrzeb. Podczas opracowywania planu dystrybucji treści, z pomocą przyjdzie Ci tych kilka istotnych wskazówek:

1.     Całkowita automatyzacja

Chcesz mieć pewność, że Twoje treści są regularnie dostarczane do odpowiednich odbiorców? Automatyzuj, automatyzuj i jeszcze raz automatyzuj! Niezliczone narzędzia online mogą pomóc w pisaniu, tworzeniu, edytowaniu i udostępnianiu wartościowych treści w celu wzmocnienia marki. Oto kilka z nich:

  • Help a Reporter (HARO) – bezpośrednie nawiązanie kontaktu z dziennikarzami.
  • PR Newswire – lider w dystrybucji PR.
  • List.ly – świetny sposób na tworzenie niszowych list rynkowych dla treści.
  • Buzzstream – wykorzystaj influencerów do budowania linków.
  • Contently – stwórz portfolio blogowe.
  • Outbrain – dodaj powiązane treści na końcu pisanych artykułów.
  • Appinions – znajdź jakościowych i najlepiej dopasowanych influencerów w social mediach dla swoich treści.
  • Content BLVD – platforma do kontaktu z redaktorami, wydawcami i twórcami.
  • NinjaOutreach – pomaga w udostępnianiu linków poprzez publikacje dzięki kultywowaniu relacji.
  • Prowly – profesjonalna baza danych medialnych do nawiązywania kontaktu z dziennikarzami i redaktorami.
  • JustReachOut – potężna baza dziennikarzy i członków społeczności blogerów.
  • Magic PR – publikację treści w ponad 250 mediach premium.
  • FollowUpThen – rewelacyjne narzędzie do planowania kontaktów z mediami.

2.     Samodzielne listy mediów DIY

Większość początkujących blogerów zaczyna właśnie od tego kroku. Możesz zrobić sobie prosty arkusz Excel z nazwami, informacjami o treści i linkami do stron twórców, z którymi możesz potencjalnie współpracować.

Jest to znacznie lepsze niż korzystanie z niskiej jakości „gotowych” list z niechcianych wiadomości e-mail, które wpadają potem do spamu. Nie chcesz przecież ryzykować swojego pozycjonowania w wyszukiwarce Google, więc możesz zacząć w ten sposób.

3.     Unikaj ofert podejrzanych firm

Wiele osób obiecuje potężne wyniki i poprawę SEO w zamian za wynagrodzenie. Zanim jednak wydasz pieniądze, sprawdź, czy tego typu firmy:

  • Mają solidną reputację w Internecie.
  • Pokrywają się z wartościami Twojej marki oraz jej celami.
  • Oferują oryginalne treści wysokiej jakości.
  • Mają co najmniej 10 słów kluczowych, z jakich korzystasz.
  • Posiadają strony docelowe wysoko w rankingach pozycjonowania.
  • Nie zawierają podejrzanych słów kluczowych (np. kasyno, dla dorosłych, XXX).

Pamiętaj, że jeden link zwrotny jakości premium jest tysiąckrotnie lepszy, niż wiele linków o szemranej jakości.

4.     Rozbuduj swoją sieć kontaktów

Jeśli chcesz wynieść coś z tego artykułu, to pamiętaj o budowaniu relacji. Rozmawiaj z twórcami/dziennikarzami/blogerami na wybrane tematy i dziel się długoterminowym link-buildingiem.

Przygotuj dla nich unikatowe wysokiej jakości treści, oparte na Twojej wiedzy w wybranej niszy, publikuj artykuły i linki w ich kanałach dystrybucji tak, żeby wasza współpraca była wartościowa.

Możesz dokonać tego samodzielnie, choć wymaga to trochę czasu i pieniędzy. Zatrudnienie zespołu profesjonalistów do obsługi zróżnicowanej strategii dystrybucji treści jest znacznie lepszą alternatywą.

5.     Oferuj wartość

Cokolwiek by się nie działo, Twoje treści powinny być zawsze na najwyższym możliwym poziomie. Im bardziej rozbudujesz swoje relacje i stworzysz wysoce powiązane i pouczające treści w swojej niszy, tym więcej osób do siebie przyciągniesz.

Dzięki temu masz pewność, że dostarczasz wysokiej jakości treści, które stanowią wartość dodaną dla Twoich partnerów, interesariuszy i czytelników. Możesz także korzystać z istniejących już treści od potencjalnych partnerów, a następnie przerobić je, dodając swoje oryginalne spostrzeżenia i dodatki, aby rozpocząć tego typu relacje. Nie zapomnij zapytać twórców o zgodę.

Spiesz się powoli, a szybciej dotrzesz do tego miejsca, gdzie chcesz być. Aby zwiększyć autorytet swojej marki i zasięg rynkowy, opieraj się na konsekwentnym wysiłku, automatyzacji i partnerach w świecie planowania dystrybucji treści. 

 

VitalyAutor: Vitaly Tur – współzałożyciel i Chief Content Officer w Smartcontent, agencji PR i Content Marketingu. Napisał doktorat z marketingu i lingwistyki, jest autorem wielu artykułów naukowych, a także wykładowcą akademickim przedmiotów „Język reklamy”, „Technologie komunikacyjne”, „Projektowanie komunikacji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen financial services

Volkswagen Financial Services z pierwszą w historii marki kampanią telewizyjną

Dzień na u

Rusza kolejna odsłona kampanii Dzień na U Fundacji Rak’n’Roll