in

Lejek sprzedażowy – zastosowanie w marketingu

Lejek sprzedażowy
Lejek sprzedażowy

Lejek sprzedaży w e-commerce to droga, jaką prowadzimy nowego leada poprzez następne kroki, kierując go do finalizacji transakcji. Etapy owe mogą różnić się we współzależności od konkretnego biznesu, obranej polityki lub obecnych priorytetów spółki. Natomiast głównym zamiarem każdego przedsiębiorstwa jest zawsze sprzedaż danych usług lub produktów. Oraz do tego finalnie mają doprowadzać własne lejki sprzedażowe. Należałoby zatem działać nad ich udoskonalaniem.

Czemu lejek sprzedażowy jest niezwykle istotny?

Lejek sprzedaży na stronie internetowej to droga, jaką odwiedzający przebywa nim kupi artykuł czy usługę. Odpowiednie poznanie działania lejka sprzedażowego pozwala ci odnaleźć w nim dziury. Momenty oraz miejsca, w jakich klienci rezygnują z zakupu. Jeśli nie rozumiesz lejka sprzedażowego, nie możesz na niego wpływać. Natomiast masz wszystkie możliwości, by oddziaływać na to, jak odwiedzający twoją stronę przechodzą poprzez dane kroki lejka sprzedażowego.

Budowanie świadomości / Uwaga (Attention)

Skupiając się na tymże etapie dbamy o to, aby jak największa ilość ewentualnych konsumentów poznało naszą spółkę po raz pierwszy. Przeważnie do tego typu postępowań kwalifikują się owe wizerunkowe, sponsoring czy budowanie świadomości na Facebooku. Zamiarem tychże postępowań może być zaobserwowanie strony na Facebooku, zaznajomienie się z profilem na Instagramie czy zbliżone. Klient tu widzi własną firmę pierwszy raz, zatem poleca się uciekać od artykułów sprzedażowych.

Budowanie zainteresowania, więzi

W tejże części ważną funkcję gra content, inaczej treści, jakie zapewniasz ewentualnym klientom. Mogą to być artykuły na firmowym blogu, komunikacja firmy w mediach społecznościowych, itd. Na tymże etapie tworzysz pozycję prowadzącego we własnej dziedziny. Nie skupiaj się więc na reklamie swej propozycji. Pokaż właściwie, iż znasz się na tymże, co robisz. Wtedy klient indywidualny dojdzie do wniosku, iż należałoby zostać Twoim klientem. Mierząc stopień jego zainteresowania (otwieralność wiadomości, klikalność linków), analizujemy, czy jest przekonany do zakupu.

Lejek sprzedażowy w e-commerce

Klasycznie lejek konwersji kojarzony jest z e-commerce. Tu natomiast rzecz jest stosunkowo prosta. W e-commerce podstawowym krokiem w emarketingowym lejku jest liczba goszczących sklep internetowy ewentualnych konsumentów. Drugie kroki połączone są z zachowaniem odwiedzających podczas wizyty w sklepie internetowym. Ewentualny klient winien dobrać artykuł, dodać go do koszyka, przejść poprzez cały mechanizm zakupowy oraz wreszcie sfinalizować transakcję przez potwierdzenie zlecenia oraz dokonanie zapłaty.

 

One Comment

Leave a Reply

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Red bull mobile

    180heartbeats + JUNG v MATT z kreatywną obsługą Red Bull MOBILE 

    Technika 6 kapeluszy

    Jak uniknąć jednopłaszczyznowego podejścia do problemu? Z pomocą może przyjść technika 6 kapeluszy