w

Marketing online nie musi być czasochłonny ani skomplikowany. Do dyspozycji jest wiele narzędzi, które znacznie ułatwią pracę

Narzędzia marketingu internetowego
narzędzia marketingu internetowego

W dzisiejszych czasach niemal wszystko jest cyfrowe. Nie ma się więc co dziwić, że również sprzedaż w dużej mierze przeniosła się do internetu. I mowa tu nie tylko o samym sklepie online, ale o wszystkich działaniach z nim związanych – od tworzenia kampanii, przez pozyskiwanie ruchu aż po analizę wyników. Im więcej kanałów cyfrowych, tym trudniej jednak zarządzać nimi bez żadnego wsparcia. I właśnie dlatego większość osób sięga po narzędzia marketingu internetowego.

Jakie narzędzia marketingu internetowego mogą się przydać?

Możliwości jest naprawdę mnóstwo. Wśród tych podstawowych i najbardziej znanych narzędzi znajduje się aż kilkadziesiąt pozycji. Dla ułatwienia warto je więc podzielić na konkretne kategorie. I tak można przyjąć, że narzędzia marketingu internetowego to:

  • narzędzia SEO;
  • narzędzia analityczne;
  • narzędzia do content marketingu;
  • narzędzia społecznościowe.

Narzędzia SEO

SEO ma duże znaczenie dla marketingu cyfrowego. Wiedząc, jak dobierać słowa kluczowe i w jaki sposób wplatać je w tekst, by ten najlepiej się pozycjonował, można stopniowo osiągać coraz wyższą pozycję w wyszukiwarce. A im łatwiej znaleźć stronę w internecie, tym łatwiej też o nowych klientów i większą sprzedaż. Oczywiście efektów nie można tu zobaczyć z dnia na dzień. SEO wymaga konsekwencji, długofalowego działania i znajomości przynajmniej podstawowych zasad z zakresu pozycjonowania tekstów. Pewne narzędzia marketingu internetowego mogą jednak nieco ułatwić to zadanie. Tutaj przyda się:

  • Answer the public – wystarczy wpisać słowo, zaznaczyć odpowiedni kraj i język, by w ten sposób znaleźć wszystkie często wpisywane frazy powiązane z danym słowem;
  • Ubersuggest – działa na podobnej zasadzie co Answer the public. Oprócz sugerowanych fraz dostarcza jednak wiele dodatkowych danych;
  • Senuto – płatne narzędzie do monitorowania ruchu i optymalizacji pod kątem SEO;
  • Semstorm – alternatywa dla Senuto;
  • Planner słów kluczowych od Google;
  • Wtyczka do przeglądarki Surfer SEO.

Narzędzia analityczne

Samo opracowanie strategii marketingowej, planowanie słów kluczowych czy podejmowanie konkretnych działań nie ma sensu, jeśli nie kontroluje się wyników. Bez tego trudno ocenić, z jakich działań lepiej zrezygnować, a które rzeczy zdają egzamin. Narzędzia analityczne są więc w tym biznesie niezbędne. Wśród nich na uwagę zasługuje przede wszystkim:

  • Google Analytics – absolutna podstawa dla każdej osoby mającej styczność z marketingiem internetowym. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest bezpłatny kurs od Google, który pomoże lepiej korzystać z tego narzędzia. Narzędzie jest bezpłatne;
  • Search Console – Bezpłatne narzędzie od Google. Po połączeniu z Google Analytics można łatwiej identyfikować możliwości ruchu, poprawić obsługę na urządzeniach mobilnych czy dowiedzieć się, które witryny zawierają linki do strony;
  • Google Ads (dawniej Google AdWords) – dobre narzędzie do marketingu cyfrowego typu PCC. Oznacza to, że płaci się za każde kliknięcie w reklamę. Platforma nie tylko umożliwia więc szybkie sprawdzenie, ile osób rzeczywiście zainteresowało się reklamą. Zawiera także planner słów kluczowych.
  • Formularze Google – dane można też zbierać bezpośrednio od odwiedzających stronę, a to właśnie przy pomocy formularzy od Google. Na końcu otrzymuje się wizualny raport z wykresami, które pozwolą przeanalizować wyniki.
  • Adobe Analytics – rozwiązanie dla firm potrzebujących głębszej analizy w czasie rzeczywistym. Zbiera dane ze wszystkich kanałów marketingowych.

Narzędzia do marketingu treści

Kolejna kategoria to narzędzia marketingu internetowego związane z tworzeniem treści. Nie bez powodu powtarza się, że „content is the king”. Dobre treści mają ogromną wartość w czasach marketingu cyfrowego. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak tworzyć, by content marketing rzeczywiście zdał egzamin. Mogą to ułatwić takie narzędzia jak:

  • HubSpot – sprawdzi się przy sprzedaży i CRM, ale oferuje też kilka świetnych funkcji do tworzenia treści i zarządzania nią;
  • BuzzSumo – platforma przeznaczona do badania treści cyfrowych i planowania ich tak, by można się było z nimi zapoznać we właściwym czasie. Wszystko dzięki identyfikowaniu nowych słów kluczowych, popularnych historii i zadawanych obecnie pytań;
  • WordPress – to nie tylko narzędzie do tworzenia stron internetowych. Zawiera także przydatne wtyczki, które ułatwią dostosowanie treści do czytelników tak, by była im bardziej przyjazna, a przy okazji dobrze pozycjonowana;
  • Unsplash – ważnym elementem wpisów jest grafika. Warto więc dodawać do wpisów ciekawe i estetyczne zdjęcia. Dzięki Unsplash można zyskać dostęp do wielu pięknych fotografii i to za darmo;
  • Canva – idealne narzędzie – częściowo bezpłatne. Można tworzyć w nim grafiki, obrabiać zdjęcia, przygotowywać prezentacje;
  • Jasnopis – treści pisane prostym językiem są bardziej przystępne. Dzięki jasnopisowi można sprawdzić stopień skomplikowania tekstu i ewentualne sugerowane zmiany.

Narzędzia społecznościowe

Nie bez powodu tak wiele przedsiębiorstw ma swój profil firmowy na Facebooku czy konto na Instagramie. Media społecznościowe mają obecnie ogromną moc. Jeszcze łatwiej wypracować dzięki nim efekty przy pomocy konkretnych narzędzi:

  • Bufor – pozwala oszczędzić czas i kompleksowo zarządzać mediami społecznościowymi. Z jego pomocą można uporządkować strategię marketingową czy zaplanować posty;
  • Ikonosquare – kolejne przydatne narzędzie, które dostarcza wiele danych, pomaga zoptymalizować treść i pokazuje, które publikacje cieszą się największym zainteresowaniem;
  • Hootsuite – narzędzie pozwalające zarządzać wieloma platformami społecznościowymi przy użyciu jednego pulpitu nawigacyjnego. Monitoruje również social media w celu wykrycia rozmów na temat danej marki czy zagadnienia.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Narzędziem analitycznym mierzącym jak ruch online przekłada się na telefony dzwoniące z zapytaniem o produkty lub usługi jest https://calltracker.pl Niektóre firmy pozyskują ruch na stronę www, z zamiarem uzyskania z niego odpowiednich konwersji. Czasami takimi konwersjami są konwersje tj. leady telefoniczne. W takich przypadkach potrzebna jest analiza wskazująca jak poszczególne reklamy i działania generujące ruch przekładają się na telefony dzwoniące do firmy. Zawsze lepiej jest wiedzieć,
    czy reklama, która pozyskała 500 kliknięć pozyskała również 100 telefonów, czy może tylko 10 telefonów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

L’occitane przetworzyło 100% plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek w 2020 roku

L’OCCITANE przetworzyło 100% plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek w 2020 roku

Kwiaty za elektrograty

Kwiaty za elektrograty [kampania reklamowa Castorama]