Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Marcin Dorociński zwraca uwagę na problem ochrony naszej planety w spocie Fundacji WWF Polska

Internet zawrzał po tym, jak w czwartek (28 lutego) Marcin Dorociński opublikował na swoich profilach w serwisie społecznościowym Facebook oraz na Instagramie nagranie, w którym pokazał fanom kompletnie zniszczony dom. Była to zapowiedź tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”, która ma za zadanie zwrócić uwagę na udział każdego z nas w procesie niszczenia planety. W oficjalnym spocie kampanii Dorociński wyjaśnia „Niszcząc przyrodę, niszczysz własny dom” i zachęca do podpisania apelu na stronie godzinadlaziemi.pl.

W skrócie:

  1. Teaser kampanii na profilu Marcina Dorocińskiego
  2. Możesz to jeszcze naprawić
  3. Skala zniszczeń „domu” jest ogromna i wciąż postępuje
  4. Godzina dla Ziemi WWF

 

Teaser kampanii na profilu Marcina Dorocińskiego

Za opracowanie koncepcji i strategii kampanii odpowiada agencja Walk Digital, a za działania komunikacyjne agencja First Aid Communication.
Marcin Dorociński zamieścił w czwartek na swoich profilach w mediach społecznościowych film, w którym pokazał kompletnie zniszczony dom i zdruzgotany zaistniałą sytuacją pytał: „Jak można zrobić coś takiego?”. Internet zawrzał – zarówno fani aktora jak i media współczuli mu, że spotkało go tak przykre doświadczenie.
W komentarzach i udostępnieniach internauci okazywali wyrazy oburzenia zniszczeniami oraz powoływali się na konsekwencje prawne. Akcja była zapowiedzią tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom” i miała zwrócić uwagę na udział każdego z nas w procesie niszczenia planety, która jest naszym domem.

W oficjalnym spocie kampanii, który został opublikowany 1 marca, widzimy Marcina Dorocińskiego, który niszczy sprzęt elektroniczny i meble, rozrzuca po całym pokoju przedmioty, dewastuje rośliny, rozpyla farbę na ścianach i na koniec próbuje wszystko spalić*. Pokój w spocie symbolizuje środowisko naturalne – nasz dom – w którym żyjemy. Postać głównego bohatera, obrazuje postawy każdego, kto na co dzień poprzez konsumpcyjny styl życia niszczy przyrodę. „Dziwi Cię to? Ty też to robisz!” – podsumowuje w spocie zniszczenia Dorociński. Aktor dodaje również, że nie jest za późno, aby przestać niszczyć.

czytaj:   5 mFWA dla GoldenSubmarine

 

Możesz to jeszcze naprawić

Przypomina w spocie Dorociński i razem z WWF Polska zachęca do podpisania apelu na stronie godzinadlaziemi.pl do Prezydenta Andrzeja Dudy, aby skutecznie strzegł konstytucyjnego obowiązku ochrony środowiska i w ten sposób pomógł „naprawić” przyrodę. Na stronie godzinadlaziemi.pl uruchomiony zostanie również wzór formularza, który umożliwi każdemu wysłanie w swoim imieniu apelu o zaprzestanie niszczenia środowiska do decydentów, przedstawicieli biznesu czy po prostu sąsiada.

Fundacja zachęca do dołączenia do akcji poprzez podjęcie osobistych zobowiązań i zmianę nawyków na ekologiczne. Oficjalny hashtag #nieniszczedomu ma być wykorzystywany do wskazywania codziennych sposobów dbania o planetę użytkowników serwisu Instagram.

Kampanię WWF wspierają Walk Digital i First Aid Communication

Za stworzenie koncepcji i strategii tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF odpowiada zespół kreatywny agencji Walk Digital, któremu przewodzi Bartosz Jaroszewski. W ramach kampanii agencja stworzyła spot emitowany w TV i radiu, key visual z hasłem Ty też niszczysz swój dom oraz stronę internetową. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Szut Szut Studio. Do współpracy przy projekcie udało się zaprosić, m.in. Pawła Maślonę, reżysera i scenarzystę, autora filmów „Atak paniki” i „Magma”, nagradzanego na festiwalach polskich i zagranicznych oraz cenionego fotografa z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej – Szymona Szcześniaka.

czytaj:   Marcin Dorociński o akcji FRONTMANI dla SCHRONISK

Za działania komunikacyjne odpowiada agencja First Aid Communication, która specjalizuje się w realizacji projektów o charakterze społecznym i CSR. Za realizację kampanii ze strony agencji odpowiada zespół Olgi Walentynowicz. Agencja od 2010 roku współpracuje z Fundacją WWF Polska.

Nadzór nad realizacją kampanii Godzina dla Ziemii WWF po stronie Fundacji WWF Polska prowadzi Karolina Kukielska – odpowiedzialna za kampanie społeczne.

Skala zniszczeń „domu” jest ogromna i wciąż postępuje.

Fundacja WWF Polska wielokrotnie alarmowała informując o skali zniszczeń środowiska naturalnego
m.in. w opublikowanym 30 października 2018 raporcie „Living Planet Report” oraz podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach. Polska dołączyła w 2018 roku do grona 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Jesteśmy pierwsi od ponad dekady, którzy awansowali w indeksie FTSE Russell do grona rynków rozwiniętych, co realnie wpływa na nasze codzienne czynności: więcej konsumujemy, częściej jeździmy autami i latamy samolotami, przez co intensywniej niszczymy środowisko naturalne.
Skalę tych działań widać w symbolicznym protokole „niszczenia” wspólnego domu – podsumowaniu opracowanym przez Fundację, z którego wynika pogłębiający się stan krytyczny wielu obszarów ekologicznych w Polsce.

marcin dorociński wwf

Polacy są świadomi tych zagrożeń – z przeprowadzonego przez Fundację badania wynika, że niemal 60% Polaków postrzega zmianę klimatu jako realne zagrożenie dla siebie i swoich bliskich. Jednocześnie chcemy aktywnie przeciwdziałać tym zagrożeniom – biorący udział w badaniu deklarują, że są gotowi ograniczyć zużycie wody na rzecz poprawy kondycji środowiska (84 proc.), wymienić piec grzewczy (82 proc.), wymienić auto na bardziej ekologiczne (62 proc.), ograniczyć podróże lotnicze oraz zakupy towarów transportowanych tą drogą (49 proc.). Polacy są gotowi, dlatego potrzebne są teraz rozwiązania systemowe, które ułatwią i dodatkowo zachęcą do tego, abyśmy chronili dom, w którym żyjemy, czyli naszą planetę!

czytaj:   Anna Lewandowska wyprzedziła Suchara Codziennego na Instagramie

Godzina dla Ziemi WWF

Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna łącząca ludzi niezależnie od narodowości, religii
czy poglądów politycznych. Co roku bierze w niej udział ok. 180 państw na 7 kontynentach. W tym roku
30 marca na całym świecie o 20.30 czasu lokalnego słynne budowle pogrążą się w ciemnościach na 60 minut w symbolicznym geście solidarności z ideą ochrony naszej planety. W tym roku w Polsce światła zgasną ponownie w symbolicznym geście troski o los naszego środowiska naturalnego. Idea Godziny dla Ziemi WWF jest bardzo prosta: Wyłącz światło – włącz działanie dla planety, która daje nam życie. Globalna akcja Godzina dla Ziemi WWF inspiruje setki milionów ludzi na całym świecie. Jako konsumenci mamy ogromny wpływ na działania rynku. Jako obywatele – na tworzone prawo. Trzeba działać już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *