Jak wynika z przeprowadzonych badań, ponad 70% konsumentów chce komunikować się z firmami w taki sam sposób, w jaki rozmawia z przyjaciółmi czy rodziną*. Meta wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadza narzędzia usprawniające kontakt między firmami a potencjalnymi klientami za pośrednictwem aplikacji.
Nowe funkcje pozwolą małym firmom ulepszyć proces obsługi klienta oraz zwiększyć wyniki finansowe.
Wśród narzędzi znajdą się:
- Native Ad Creation – reklamy na Facebooku i Instagramie, które przekierowują do czatu w aplikacji WhatsApp, to według wielu firm najlepszy sposób na docieranie do potencjalnych klientów. Nowa funkcja pozwala na tworzenie reklam bezpośrednio w aplikacji WhatsApp Business. Dzięki temu małe firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swoją działalność, będą mogły to zrobić szybciej;
- Filtrowanie i pozyskiwanie kontaktów za pomocą formularzy błyskawicznych – małe i średnie biznesy będą mogły teraz pozyskiwać najbardziej wartościowe kontakty dzięki funkcji filtrowania w formularzach błyskawicznych (Lead Ads Instant Forms);
- Elastyczność w trakcie tworzenia reklam kontaktowych – zaktualizowane formularze błyskawiczne pozwolą na przekazywanie więcej informacji o firmie za pomocą obrazów i tekstu. Potencjalni klienci po wypełnieniu formularza będą mogli pobrać wszystkie potrzebne zasoby w postaci plików PDF;
- Dostęp do ekskluzywnych treści – właściciele małych i średnich firm będą mogli dzielić się materiałami z potencjalnymi klientami, którzy wypełnili formularz błyskawiczny reklamy kontaktowej. Firmy będą mogły udostępnić swoje zasoby (np. broszurę na temat usługi lub wycenę produktu) bezpośrednio w formularzu reklamy kontaktowej, bez konieczności przekierowywania na stronę internetową.
Dodatkowe informacje o nowych narzędziach dla firm na platformach Meta można znaleźć tutaj.
19 maja odbędzie się również pierwsza wirtualna konferencja Conversations, podczas której właściciele firm oraz marketerzy będą mogli dowiedzieć się więcej o metodach wykorzystywania platform Meta w komunikacji z klientami. Szczegóły oraz formularz rejestracyjny dostępne są pod tym linkiem.
*Źródło: „Business Messaging Usage Research”, Kantar. (Badanie online przeprowadzone na zlecenie firmy Meta wśród 5 504 dorosłych użytkowników Internetu w BR, MX, ID, TH, VN, UK, DE, ES, DR, IN, US), kwiecień 2022