To mały krok dla gazety, ale ogromny dla całej branży. W ostatnią niedzielę na łamach „The New York Times” pojawiła się pierwsza w historii, całostronnicowa reklama firmy związanej z marihuaną. Na ten krok zdecydowali się twórcy aplikacji Leafly, pozwalającej użytkownikom znaleźć i ocenić miejsca, w których sprzedaje się specyfik dla celów zdrowotnych.
Reklama jest stonowana i przedstawia dwie osoby znajdujące się na ulicy, obok których umieszczono dymki z opisem gatunku marihuany, który przyjmują w związku z nowotworem i stwardnieniem rozsianym. Zdjęciu towarzyszy hasło „Just Say Know” (#justsayknow), które ma zachęcać do poszerzania wiedzy na temat medycznej marihuany, a także gratulacje dla władz stanowych za przyjęcie aktu legalizacji oraz zapewnienie, że celem Leafly jest przede wszystkim rzetelne informowanie.
Przełomowa reklama pojawiła się w niecały miesiąc po legalizacji medycznej marihuany na terenie stanu Nowy Jork, którą zatwierdzono 7 lipca. Jego władze poszły w ślady m.in. Colorado i Waszyngtonu, gdzie można ją przyjmować również w celach rekreacyjnych.