w

„Doktor Google” traci pacjentów. Informacji o zdrowiu w sieci szukamy mądrze

„Doktor Google” traci pacjentów. Informacji o zdrowiu w sieci szukamy mądrze

Internet coraz częściej zastępuje porady u specjalistów w gabinecie lekarskim – według różnych badań, informacji o zdrowiu poszukuje tam od 60% do 90% z nas. Lekarze przestrzegają, że wizyty u „doktora Google” nie zastąpią tradycyjnej diagnozy, ale coraz więcej Polaków traktuje sieć jako narzędzie do samokształcenia i zwiększania świadomości zdrowotnej. Do tego celu, zamiast forów i mediów społecznościowych, coraz chętniej wykorzystujemy profesjonalne serwisy o tematyce medycznej.

Aktualnie na strony tego typu zagląda już ponad połowa internautów, podczas gdy zgodnie z badaniem Megapanel PBI/Gemius, jeszcze w 2006 r. robiło to zaledwie 20% użytkowników sieci. To oznacza, że jesteśmy coraz bardziej krytyczni wobec informacji znalezionych w Internecie i poszukujemy wiarygodnych źródeł wiedzy, dostarczanych przez sprawdzonych specjalistów. Jednym z miejsc, w którym można znaleźć fachowe informacje z zakresu zdrowia i pielęgnacji, jest serwis internetowy DOZ.pl, związany z siecią aptek Dbam o Zdrowie. Na jego stronach znajduje się między innymi sklep internetowy, wyszukiwarka aptek i lekarzy oraz dział „Poradnik o zdrowiu”, gdzie można znaleźć newsy oraz artykuły o charakterze informacyjnym i poradnikowym, obejmujące m.in. zagadnienia z zakresu zdrowego stylu życia, diet, kosmetologii oraz przepisów związanych z opieką medyczną. Za treści zamieszczane w tym serwisie odpowiada Agencja Content Marketingu Artivia.pl, która podjęła współpracę z DOZ.pl.

Podjęliśmy współpracę z agencją Artivia.pl zachęceni jej doświadczeniem na polu dostarczania treści na blogi i serwisy tematyczne. Content poradnikowy i newsowy jest uzupełnieniem artykułów specjalistycznych pojawiających się w serwisie DOZ.pl, dzięki czemu możemy zapewnić czytelnikom pełne spektrum informacji dostosowanych do ich potrzeb – dodaje Piotr Gmurek, kierownik projektów eCommerce.

– Artivia.pl to agencja specjalizująca się w content marketingu, a więc dostarczaniu treści o wysokiej jakości estetycznej i merytorycznej, co ma ogromne znaczenie z punktu widzenia branży medycznej. Serwis poradnikowy oferujący rzetelne informacje o zdrowiu to świetny sposób na budowanie wiarygodności sieci aptek Dbam o Zdrowie, funkcjonującej na niezwykle konkurencyjnym rynku farmaceutycznym – mówi Rafał Tomkowicz, dyrektor zarządzający Artivia.pl.

Współpraca Artivia.pl z DOZ.pl obejmuje codzienne dostarczanie krótkich wiadomości odnoszących się do aktualnej sytuacji i wydarzeń w polskiej służbie zdrowia, a także badań i osiągnięć medycznych. W jej ramach powstają również dłuższe artykuły o charakterze poradnikowym z dziedziny zdrowia, kosmetologii, prawidłowego odżywiania oraz przepisów prawnych związanych z opieką medyczną. Powierzenie tego zadania Artivia.pl gwarantuje, że czytelnicy DOZ.pl każdego dnia otrzymują rzetelną dawkę interesujących informacji podanych w przystępnej formie.

New York Times legalizuje marihuanę. Na swoich łamach

Co wkrótce włożymy do koszyka? Trendy w e-commerce

Co wkrótce włożymy do koszyka? Trendy w e-commerce