w

No pacz, czyli na co zwracają uwagę ludzie. Ciekawe przykłady eyetrackingu

Eyetracking to narzędzie służące do badań serwisów internetowych, aplikacji, mailingów, reklam. Wszystkiego 🙂 Eyetracking możliwia śledzenie ruchów gałek ocznych osoby, która przygląda się badanej rzeczy.
Analiza zachowania użytkownika pomaga później stworzyć bardziej efektywne serwisy i reklamy

Poniżej przedstawiamy ciekawe przykłady heat map z badań eyetrackingowych.

Poniższe przykłady świetnie pokazują, że w reklamie lepiej działa model, który patrzy tam, gdzie my mamy patrzeć, a nie prosto „na nas”.

Eye-tracking-photo-2

brassringmultimedia.com

Eye-tracking-photo-4

brassringmultimedia.com

Sunsilk

http://thinkeyetracking.com/

Gdzie patrzą kobiety, a gdzie mężczyźni:

Eyetracking

Eyetracking2

Eyetracking3

Men_women_eyetracking

Najpierw piersi, później obrączka
Obraczka
Biust

Oto ciekawy przykład tego, co nazywamy banner blindness. Bannery oznaczone są w ramkach – zobaczcie, czy warto inwestować w takie placementy, na które użytkownicy zdecydowanie nie zwracają uwagi.

Banner blindness

Jak chcesz coś ukryć, to schowaj to na drugiej stronie wyników googla. Powiemy więcej – możeszto schować nawet na pierwszej stronie – na pozycji 5-10.

Google

Jest miłość, musi być biżuteria 🙂
Main6

Kobieto, graj w gry

Kobieto, graj w gry

Secret service powraca

Secret Service powraca