w

No pacz, czyli na co zwracają uwagę ludzie. Ciekawe przykłady eyetrackingu

No pacz, czyli na co zwracają uwagę ludzie. Ciekawe przykłady eyetrackingu

Eyetracking to narzędzie służące do badań serwisów internetowych, aplikacji, mailingów, reklam. Wszystkiego 🙂 Eyetracking możliwia śledzenie ruchów gałek ocznych osoby, która przygląda się badanej rzeczy.
Analiza zachowania użytkownika pomaga później stworzyć bardziej efektywne serwisy i reklamy

Poniżej przedstawiamy ciekawe przykłady heat map z badań eyetrackingowych.

Poniższe przykłady świetnie pokazują, że w reklamie lepiej działa model, który patrzy tam, gdzie my mamy patrzeć, a nie prosto „na nas”.

Eye-tracking-photo-2

brassringmultimedia.com

Eye-tracking-photo-4

brassringmultimedia.com

Sunsilk

http://thinkeyetracking.com/

Gdzie patrzą kobiety, a gdzie mężczyźni:

Eyetracking

Eyetracking2

Eyetracking3

Men_women_eyetracking

Najpierw piersi, później obrączka
Obraczka
Biust

Oto ciekawy przykład tego, co nazywamy banner blindness. Bannery oznaczone są w ramkach – zobaczcie, czy warto inwestować w takie placementy, na które użytkownicy zdecydowanie nie zwracają uwagi.

Banner blindness

Jak chcesz coś ukryć, to schowaj to na drugiej stronie wyników googla. Powiemy więcej – możeszto schować nawet na pierwszej stronie – na pozycji 5-10.

Google

Jest miłość, musi być biżuteria 🙂
Main6

Kobieto, graj w gry

Kobieto, graj w gry

Secret service powraca

Secret Service powraca