w , ,

Nowe technologie w służbie fundraisingu: świetna kampania Misereor i Kolle Rebbe

Nowe technologie w służbie fundraisingu: świetna kampania Misereor i Kolle Rebbe

Niemiecka agencja kreatywna Kolle Rebbe stworzyła serię interaktywnych plakatów, które w kreatywny sposób zachęcają do wspierania finansowego charytatywnej działalności fundacji Misereor.

Zbieranie pieniędzy w celu wspierania najbardziej potrzebujących nie jest niczym nowym, ale pomysły na to, jak w dzisiejszych czasach skutecznie zachęcić wszystkich i pokazać, że nawet drobna kwota przekazana organizacji pomocowej ma znaczenie – już tak. Niemiecka agencja interaktywna Kolle Rebbe wykorzystując nowe technologie stworzyła genialną kampanię.

Na ekranie widzimy proste symbole – chleb ułożony na desce do krojenia, skrępowane ręce. Wystarczy podejść do plakatu, umieścić kartę płatniczą w odpowiednim miejscu, przesunąć – i już. Kromka chleba trafia do głodnego, a więzy na nadgarstkach zostają przecięte. Dwa euro z konta użytkownika zostają przekazane na działalność wspierającą najbiedniejszych i pokrzywdzonych objętych opieką organizacji Misereor.
Taka sugestywna kampania pozwala wszystkim lepiej zrozumieć, że nawet drobna pomoc finansowa ma znaczenie.

Sascha Hanke z Kolle Rebbe przyznaje, że w czasach, gdy ludzie znacznie rzadziej noszą w kieszeniach monety, a częściej korzystają z mikropłatności, zbieranie drobnych wpłat to zadanie wymagające dużej kreatywności. Wymyślenie akcji było pierwszym wyzwaniem, drugim – wykorzystanie możliwości stwarzanych przez współczesną technikę tak, by wszystko zadziałało poprawnie. “Wszystkie procesy związane z przekazywaniem wpłat musiały być idealnie zsynchronizowane. Gdy karta jest przesuwana, natychmiast następuje proces autoryzacji wpłaty, który aktywuje sekwencję filmową na ekranie”. Pieniądze trafiają na konto organizacji Misereor, która całość zebranych środków przeznacza na potrzebujących. Misereor ma w tym wprawę, gdyż już od pięćdziesięciu lat walczy z biedą i niesprawiedliwością w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce.

Interaktywne plakaty mogły zadziałać dzięki wsparciu Stripe.com, lidera płatności mobilnych. Instalacje stanęły na kilku międzynarodowych lotniskach i cieszą się olbrzymim zainteresowaniem podróżnych. By lepiej zrozumieć magię i pomysłowość stojące za całą kampanią, warto obejrzeć ten film:

[podobne_kreatywność]

Rośnie społeczna odpowiedzialność pracodawców za pokolenie X i Y

Rośnie społeczna odpowiedzialność pracodawców za pokolenie X i Y

CARAT przewiduje mocne wejście w 2017 rok i wzrost globalnych wydatków na reklamę

CARAT przewiduje mocne wejście w 2017 rok i wzrost globalnych wydatków na reklamę