Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

PCK + Uszka w Barszczu z kampanią #PolskaCzystaKomórka

Uszka w Barszczu

W czasie znoszenia restrykcji pandemicznych często zapominamy, jak istotne w skutecznej walce z koronawirusem jest dbanie o swoje bezpieczeństwo i higienę. Dlatego Polski Czerwony Krzyż wraz z partnerami przypomina młodym internautom o konieczności regularnego czyszczenia swoich smartfonów, rozpoczynając kampanię edukacyjną #PolskaCzystaKomórka. Głównym kanałem komunikacji jest platforma TikTok.

Polski Czerwony Krzyż zwraca uwagę, że regularna dezynfekcja telefonów jest niezwykle istotna ze względu na panującą pandemię, a mimo tego jest rzadko poruszaną kwestią w dyskursie publicznym.  

Chcemy zwrócić uwagę, że w profilaktyce walki z koronawirusem ważne jest nie tylko dokładne i regularne mycie rąk. Należy zadbać również o czystość naszych smartfonów. Według badań dotykamy telefonu komórkowego średnio 2500 razy dziennie. Jednocześnie wchodzimy w kontakt ze wszystkimi drobnoustrojami znajdującymi się na jego powierzchni. Temat ten jest niezwykle istotny, a niestety niepodejmowany w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się go poruszyć w naszej kampanii edukacyjnej. – mówi Iza Gawęcka z PCK.

W aktywację zaangażowali się znani TikTokerzy (m.in. Sebastian Kowalczyk, Izabela Zabielska i Mans Vechess „Ciapur”), którzy zapoczątkowali #PolskaCzystaKomórka challenge na popularnej platformie. Za przygotowanie koncepcji oraz koordynację akcji odpowiada agencja kreatywnej komunikacji Uszka w Barszczu. 

Wykorzystanie TikToka jako naszego głównego kanału komunikacji było dla nas naturalnym wyborem ze względu na popularność tej platformy wśród młodych internautów. Aby skutecznie dotrzeć z naszym przekazem do młodzieży, do współpracy zaprosiliśmy influencerów, którzy jak nikt znają swoją społeczność i są w stanie dopasować przekaz akcji do swojego unikalnego stylu komunikacji. – mówi Rafał Piwoński, Head of Social Media w Uszkach w Barszczu. 

Do akcji dołączyła również platforma TikTok, która – mając na uwadze bezpieczeństwo swoich użytkowników korzystających z aplikacji na telefonie – umieściła dedykowany akcji hashtag #PolskaCzystaKomórka w zakładce „Odkryj”. W 24 godziny od startu kampanii osiągnął on ponad milion wyświetleń.

Kampania #PolskaCzystaKomórka będzie kontynuowana w offline przy wsparciu Wolontariuszy PCK, którzy będą opowiadać młodzieży o potrzebie regularnego czyszczenia telefonu w ramach cyklicznych spotkań edukacyjnych. Fundusze na kolejne działania w ramach aktywacji PCK zbiera za pomocą zbiórki w serwisie Siepomaga.pl.

Uszka w Barszczu to agencja kreatywnej komunikacji. Do obecnych Klientów agencji należą m.in. Starbucks, Danone, Philip Morris czy Stock Polska. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *