Żadnego produktu. Tylko czarno-białe zdjęcia 17 osobowości uznawanych za geniuszów XX wieku z niewielkim znaczkiem kolorowego, nagryzionego jabłka w rogu i hasło „Think Different”. Gdyby kampania marki Apple była tworzona dziś, pewnie zostałaby poszerzona o osobę Steve’a Jobsa.
Kampania opatrzona hasłem „Think Different” choć ma już 16 lat niesie za sobą ponadczasowe przesłanie, a storytelling Steve Jobsa z 1997 roku to doskonały przykład na to, że podążając za wartościami stawianymi sobie jako najważniejsze, można wyciągnąć firmę znad skraju bankructwa i zbudować niegasnące zaufanie do marki u odbiorców.
Dla Jobsa najlepszym przykładem storytellingu jest… Nike. Nike sprzedaje buty, ale jeśli myślisz „Nike” – obuwie sportowe nie jest pierwszą rzeczą, która przychodzi Ci do głowy. Obejrzyjcie sami.
Podobne założenia zastosowano przy strategii do kampanii Think Different. Potrzebna jest konsekwencja w podążaniu za własną wizją świata, nawet jeśli jest ona niesztampowa i szalona. Bo „Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają…”.