Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Przykładowy brief reklamowy

przykładowy brief reklamowy

Brief reklamowy to podstawa w przygotowaniu skutecznej kampanii dla naszego klienta, lub takiego, którego chcemy dopiero pozyskać. Z definicji brief reklamowy (lub brief kreatywny) to dokument sporządzony przez agencję i najczęściej uzupełniony przez klienta (lub we współpracy z klientem), dzięki któremu możemy lepiej poznać naszego klienta i określić wytyczne dla kampanii marketingowej.

Z punktu widzenia agencji marketingowej otrzymanie od klienta jasnej i czytelnej informacji jest jest podstawą sukcesu każdej kampanii reklamowej. Z doświadczenia wiemy, że wysłanie do klienta briefu reklamowego do wypełnienia, zostawienie go z dokumentem i przypominanie się co jakiś czas odniesie skutek przeciwny do zamierzonego. Dobrze, żeby praca nad briefem przebiegała wspólnie. Dopiero kiedy brief zostanie uzupełniony, a my będziemy mieli komplet informacji – możemy przejść do kolejnych etapów kampanii.

Przykładowy brief reklamowy

  1. Charakterystyka firmy/marki

    1. Jaka to branża?
    2. Czy to firma usługowa czy produktowa?
    3. Klienci biznesowi czy indywidualni (B2B czy B2C)?
    4. Gdzie klienci kupują produkty/usługi (online/offline/inaczej)?
    5. Jak wygląda proces sprzedaży, czy występuje sezonowość, jakie są kluczowe czynniki zakupu/odrzucenia?
    6. Co wyróżnia firmę spośród produktów i usług konkurencyjnych (USP – unique selling proposition)?
    7. Jaka jest obecna pozycja i jaka jest wizja firmy?
    8. Jakie są cele marketingowe i biznesowej
  2.  Konkurencja

    1. Kim są główni konkurenci firmy?
    2. Co konkurencja robi lepiej / gorzej / inaczej od Państwa firmy?
    3. Jaka jest komunikacja firm/produktów konkurencyjnych?
    4. Co grupa docelowa Państwa firmy myśli o konkurencji?
    5. Które działania reklamowe firm konkurencyjnych są zdaniem Państwa są dobre?
    6. Jaka jest pozycja Państwa firmy na tle konkurencji aktualnie i jaka powinna być po zakończeniu planowanych działań marketingowych
  3.  Grupa docelowa

    1. Demografia
    2. Płeć
    3. Wiek
    4. Miejsce zamieszkania
    5. Zarobki
    6. Wykształcenie
    7. Praca
    8. B2B – wielkość firmy
    9. B2B – branża
    10. Zaspokajane potrzeby grupy celu w kontekście produktu/usługi
  4. Założenia kampanii reklamowej

    1. Jakie działania były prowadzone do tej pory?
    2. Jaki jest zakładany budżet?
    3. Jakie są cele kampanii (mierzalne cele – wzrost liczby wejść na stronę, wzrost sprzedaży)
    4. Jak ma być prowadzona komunikacja? Jakie cechy produktu marki powinien być w tej komunikacji wyróżnione?
    5. Jakie korzyści ma klient z produktu / usługi?
    6. Czy kampania powinna mieć jakiś specyficzny kontekst (nowy produkt / działania konkurencji)
    7. W jakich kanałach będzie prowadzona kampania?
    8. W jakim terminie będzie prowadzona kampania?
    9. Jak będą mierzone wyniki?
    10. Co będzie sukcesem kampanii?

Zobacz też:

Czym zajmuje się copywriter?

Czy warto współpracować z influencerem? Tak – i to przynajmniej z kilku powodów

Strategia komunikacji: LinkedIn w strategii komunikacji marek B2B

4 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

  3. Pingback:

  4. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *