Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak powinna wyglądać dobra podstrona „o nas” (i dlaczego zupełnie inaczej niż większość tych, które można znaleźć w internecie)?

podstrona "o nas"

Podstrona „o nas” to jeden ze stałych elementów większości stron www. Rzecz w tym, że niejedna firma ma problem z przygotowaniem jej w taki sposób, by rzeczywiście spełniała swój cel. Wbrew pozorom należy skupić się bardziej na potencjalnym kliencie niż na swojej organizacji. Jeśli zrobi się to umiejętnie, można dzięki temu wzbudzić większe zaufanie i łatwiej przekonywać do skorzystania z oferty.

Jak powinna wyglądać dobra podstrona „o nas”?

Gdyby przyjrzeć się kilku firmom, które piszą o sobie na stronach internetowych, można dojść do wniosku, że większość z nich oferuje najwyższą jakość usług, indywidualnie traktuje każdego klienta czy jest ekspertem w swojej dziedzinie. A te wszystkie informacje przedstawia dodatkowo wzbogacone o daty, które niewiele za sobą niosą – np. moment założenia firmy czy otworzenia nowego zakładu.

Z punktu widzenia potencjalnego klienta te informacje nie mają znaczenia, a podstrona „o nas” w żaden sposób nie przekonuje go do zakupu. Rzecz w tym, że firma nie powinna w tym miejscu skupiać się na sobie. Każdy przedsiębiorca uważa się za lepszego od konkurencji. Każdemu zależy, by oferować usługi na najwyższym poziomie i indywidualnie traktować klientów. Takie utarte hasła to więc nie żadne przekonywanie, że jest się lepszym, a co najwyżej, że spełnia się pewne standardy na rynku.

Podstrona „o nas” może jednak wyglądać zupełnie inaczej i przynosić firmie spore korzyści. Trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób ją przygotować. Tutaj pomocne może okazać się 5 poniższych podpunktów.

1. Czego oczekuje klient?

Zanim cokolwiek się napisze, trzeba poznać swoją grupę docelową. I nie chodzi tu o ogólnikowe określenia „kobiety i mężczyźni w wieku 20-60 lat”. Warto naprawdę zastanowić się, kim są osoby zainteresowane ofertą, jakie mają przyzwyczajenia, obawy, pragnienia, a przede wszystkim dlaczego szukają danego produktu czy usługi i co może przekonać je do zakupu.

Podstrona „o nas” będzie pisana właśnie dla nich. Wchodząc w tę zakładkę, potencjalni klienci nie będą się chcieli dowiedzieć, że firma oferuje wysoką jakość usług albo że na rynku istnieje od 1990 roku. Szukają konkretnych wartości i potwierdzenia, że rozumie ich potrzeby i oczekiwania.

2. Czy storytelling ma sens?

Czy to oznacza, że historię firmy trzeba sobie darować? To zależy. Pytanie, co za sobą będzie niosła. Jeśli to tylko zestaw kilku suchych faktów o powstaniu i rozwoju przedsiębiorstwa, dla klienta nie będzie mieć żadnego znaczenia. Ale jeśli zamiast tego uda się przygotować dobry storytelling, sprawa wygląda już zupełnie inaczej.

Przykładowo, firma budowlana może napisać historię swojej drogi – pokazać, że jej założyciele wcześniej byli zatrudnieni w tej branży jako pracownicy i nie podobały im się zasady obowiązujące w zakładzie pracy, podejście do wykonywanych zadań czy sposób traktowania klientów. Postanowili więc działać na własnych zasadach i złożyli swoją firmę. Taka historia rzeczywiście może zdać egzamin. Zamiast przedstawiać suche fakty, pokazuje, że firma jest godna zaufania.

3. „Ty”, nie „my”

Zbytnie skupianie się na sobie sprawia także, że firmy często używają narracji „my”. W tym miejscu znów trzeba przypomnieć żelazną zasadę – podstrona „o nas” jest pisana dla klienta, nie dla samej firmy. Właśnie dlatego nie można zapominać o zwracaniu się bezpośrednio do niego.

4. Bez utartych sformułowań

„Oferujemy najwyższą jakość usług” – i co klient ma z tym zrobić? Abstrahując już od tego, że każda firma twierdzi to samo, więc takie zdanie na nikim nie robi wrażenia, to w dodatku trudno nawet ocenić, czy jest prawdziwe. Nie ma tu żadnych punktów odniesienia, żadnych konkretów, nic, co rzeczywiście mogłoby przekonać do skorzystania z oferty.

Znacznie lepiej brzmi natomiast „pieniądze zainwestowane w kurs dzięki zastosowaniu zawartych w nich rad zwracają się kursantom  nawet w 2 tygodnie”, „80% naszych klientów traci zbędne kilogramy bez efektu jo-jo” albo „nasza szczoteczka elektryczna pracuje bez konieczności ładowania nawet dwukrotnie dłużej niż konkurencyjne produkty”.

5. Wartości firmy

Coraz częściej znaczenie ma nie tylko produkt, ale także wartości, jakimi kieruje się dana firma. Niektóre osoby wracają na kolejne zakupy dlatego, że utożsamiają się z firmą, doceniają jej kontakt z klientami albo dbałość o ekologię. Z tego powodu tak ważne są archetypy marki czy kreowanie konkretnego wizerunku. Podstrona „o nas” jest idealnym miejscem, by przedstawić takie główne wartości. Mogą mieć one równie duże znaczenie co sama oferta albo jakość oferowanych produktów i usług.


Zobacz też:

Marketing internetowy w pigułce: czym jest, jakie narzędzia wchodzą w jego skład i jakie korzyści za sobą niesie?

Jak sprzedawać w internecie? [poradnik]

5 podstawowych błędów, które popełnia większość początkujących przedsiębiorców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *