We wrześniu ubiegłego roku Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał wtedy, że jednym z celów przyjętych na ten rok będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Na spełnienie tych założeń nie trzeba było długo czekać.
Od marca 2023 polski startup udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Przewagę nad pozostałymi narzędziami Senuto osiągnął dzięki wielomilionowej bazie danych. Ten sukces chce powtórzyć również za granicą. Już teraz w wymienionych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach zapowiada uruchomienie platformy na kolejnych rynkach. Jakich?
Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Jednocześnie wiemy, że to naturalny krok w rozwoju naszej firmy. Po objęciu roli lidera na polskim rynku chcemy mocniej zaznaczyć naszą obecność na świecie. Na początek wybraliśmy 5 krajów, gdzie uruchomiliśmy aplikację Senuto w pełnej wersji (z 6 modułami: Analizą Widoczności, Bazą Słów Kluczowych, Analizą SERP, Monitoringiem, Content Plannerem i Writerem). Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych. Tym większa jest satysfakcja, kiedy widzimy, że nasze narzędzie realnie pomaga wielu firmom poprawić skuteczność SEO i dostarczyć wysokiej jakości treści na swoje strony – powiedział Damian Sałkowski, CEO Senuto.
Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. W Polsce Senuto przyzwyczaiło do lekkiej komunikacji przy użyciu naturalnego języka. Ten sam efekt jest utrzymany zagranicą.
Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie – w zależności od narodowości użytkownika. Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy – aż do osiągnięcia zadowalającego efektu – powiedział Adam Skrzypek, Product Manager w Senuto.
Wielomilionowa baza danych
Od początku funkcjonowania Senuto wyróżnia się na rynku dużymi bazami danych, dzięki którym wszystkie działania wykonywane z pomocą narzędzia są tak skuteczne. Podobnie jest zagranicą. Aplikacja Senuto ma zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu. Dane regularnie są aktualizowane, a baza stale rośnie w siłę.
Senuto jako potężne narzędzie z dużą bazą danych daje firmom wskazówki prowadzące do poprawy widoczności i zwiększenia liczby odbiorców. To z kolei może znaleźć swoje odzwierciedlenie np. we wzroście przychodów. Co ważne nie trzeba ograniczać się tu tylko do Polski. Dzięki danym z innych krajów firmy mają większe szanse na budowanie rozpoznawalności i odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej – dodaje Damian Sałkowski.
Opracowanie własne, Senuto
Senuto na 5 nowych rynkach. Co to zmienia?
- Dostęp do większej ilości danych
Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych. One z kolei prowadzą do interesujących spostrzeżeń oraz wniosków, dzięki czemu można poprawić strategie SEO, zwiększać ruch na stronach i tworzyć treści, których potrzebują użytkownicy.
- Standaryzacja praktyk SEO
SEO i związane z nim zasady gry potrafią zmieniać się niemal z prędkością światła. To może wprowadzać spory chaos w działania poszczególnych firm czy zespołów. Korzystanie z Senuto ma pomóc w standaryzacji dobrych praktyk SEO – na różnych rynkach i dla różnych branż. Poza tym takie modułu jak Content Planner czy Writer po prostu znacznie skracają czas pracy, co jest dużą wartością biznesową tego narzędzia.
Od września ubiegłego roku intensywnie pracujemy z Damianem i jego teamem nad sprawną synergią produktów i mocną integracją usług obu marek. Jednym z pierwszych efektów naszych wspólnych działań jest narzędzie AI Media Planner, które w praktyce ma wspierać marketingowców i specjalistów SEO w obszarze dystrybucji treści. Senuto wspieramy nie tylko w pracy nad produktami, ale także w osiąganiu przyjętych celów związanych z ekspansją zagraniczną. Wiemy, że na polskim rynku platforma ta jest liderem wśród rozwiązań analitycznych, chcemy więc, żeby ten potencjał dostrzegły zagraniczne firmy. Mamy w tym doświadczenie ze względu na profil działalności WhitePress i naszą obecność na wielu rynkach, dlatego aktywnie wspieramy w tych działaniach Senuto – dodaje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
Cały zespół czuje, że wykonaliśmy ogromny krok, ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ulepszać nasze narzędzie, dostarczać jak najciekawsze i najskuteczniejsze rozwiązania oraz nowe usługi, których nasi klienci potrzebują. Dlatego stale się rozwijamy, a dzięki ciężkiej pracy naszych specjalistów już teraz przewyższamy w niektórych segmentach globalnych graczy. Albo niedługo ich dogonimy – mówi Sałkowski.