w

Jak opracować tytuły wpisów blogowych, które przykuwają uwagę i zachęcają do czytania?

Tytuły wpisów blogowych
tytuły wpisów blogowych

Najlepsze pomysły na tytuły wpisów blogowych, to takie które łączą możliwości optymalizacji pod SEO i przykuwają uwagę. Istnieje wiele sposobów na napisanie idealnego tytułu, jednak podstawowe zasady pozostają niezmienne. Zastosowanie się do nich pozwoli na stworzenie atrakcyjnego w odbiorze nagłówka. Jak więc tworzyć tytuły wpisów blogowych?

Skąd brać tematy na bloga?

Tematy i treści wpisów blogowych są ze sobą ściśle powiązane. Poszukując inspiracji, warto posłużyć się bazami słów kluczowych – pomogą znaleźć pomysł na artykuł w oparciu o najczęstsze zapytania internautów.

Pomysłów na wpisy blogowe, a co za tym idzie – także na tytuły – warto poszukać również na forach i grupach w serwisach społecznościowych. Jest to doskonały sposób na zbadanie potrzeb grupy docelowej i znalezienie odpowiedzi u źródła. Warto sprawdzić też oferowane na rynku kursy, książki czy inne blogi z powiązanej tematyki. Uczęszczanie na eventy branżowe również może okazać się inspiracją do stworzenia doskonałego wpisu.

Jednak dobry temat to tylko połowa sukcesu, równie ważne jest znalezienie pomysłu na tytuł wpisu blogowego. Jak więc się za to zabrać?

Jak stworzyć dobry tytuł blogowy?

Obojętnie, czy chodzi o blog firmowy, pisany hobbystycznie czy prowadzony w jeszcze innym celu – z pewnością przyciągnięcie jak największej liczby czytelników ma znaczenie. A jak to zrobić? Przede wszystkim skupiając się na tym, co jako pierwsze przykuje ich wzrok – tytuł.

Poszukując pomysłu na tytuł wpisu blogowego, należy wykazać się kreatywnością. Dobry tytuł ma wzbudzać zainteresowanie, ciekawość i emocje czytelników – przyciągać uwagę. Krótko mówiąc, ma zachęcać do tego, by kliknąć w dany link i zacząć czytać. Naprawdę wartościowe artykuły z marnym tytułem mogą nie cieszyć się zainteresowaniem właśnie dlatego, że nikt nawet nie zapoznał się z ich treścią.

Idealnie sprawdzą się chwytliwe przymiotniki – silne i prowokujące do myślenia, zachęcą odbiorcę do działania. Natomiast zastosowanie popularnych zapytań przyciągnie nie tylko osoby, które szukają odpowiedzi na nurtujące pytania, ale również pozytywnie wpłynie na algorytmy wyszukiwania. Budując tytuł, warto również używać liczb, ponieważ przyciągają one wzrok i lepiej trafiają do czytelnika.

Z tego powodu dobrym rozwiązaniem zawsze będą takie schematy jak:

  • X pomysłów na…
  • Y rzeczy, których nie wiesz o…
  • Nie popełniaj już tego błędu – …
  • Błędne przekonania na temat…
  • Najpopularniejsze mity dotyczące…

Pomysłowość to jednak nie wszystko. Trzeba wykorzystać także możliwości optymalizacyjne. W końcu to właśnie m.in. dzięki odpowiedniemu tytułowi witryna może znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwania. Istotne jest więc uwzględnienie w nim odpowiednich słów kluczowych – związanych z tematem wpisu, a jednocześnie często wyszukiwanych.

Skąd brać pomysły tytuły wpisów blogowych?

Wiele witryn internetowych oferuje bazy przykładowych tytułów postów na blogi. Za pomocą wyszukiwarek, można odnaleźć interesujące zagadnienie i powiązane z nim tematy. Szablony tytułów są stworzone w taki sposób, aby można było uzupełnić je pożądanymi dodatkami – mogą być nimi odpowiednio dobrane przymiotniki (na przykład: fantastyczne, genialne, sprawdzone) czy silne czasowniki (na przykład: zbuduj, optymalizuj, przygotuj).

Innym rozwiązaniem na skuteczne tworzenie tytułów jest wykorzystanie właściwych narzędzi, przykładem mogą być generatory tematów blogowych. Witryny na podstawie podanych rzeczowników tworzą najlepsze możliwe tytuły.

Skuteczny tytuł – jaki powinien być?

Tytuł musi być zwięzły, ale opisowy – krótki, ale przekazujący najlepszą treść. Wyszukiwarka Google obcina tytuły dłuższe niż 70 znaków. Warto więc zadbać o zmieszczenie się w tym krótkim zakresie znaków.

Poszukując pomysłu na tytuły wpisów blogowych, należy też pamiętać by nie wprowadzać czytelnika w błąd. Tytuł powinien pokrywać się z głównym przesłaniem postu. O ile clickbait może sprowadzić jednorazowo naprawdę duży ruch i podnieść współczynnik klikalności, to ostatecznie powoduje więcej szkód niż pożytku – przekłada się na złą renomę bloga i stratę zaufania do witryny.


  1. Czym jest user generated content i dlaczego ta strategia powinna być ważna dla każdej marki?
  2. Czym jest content gap i dlaczego warto go monitorować?
  3. Optymalizacja treści – dlaczego jest tak ważna i jak się za nią zabrać?
  4. Czym jest duplicate content i jak wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce?
Senuto ahrefs

Polski startup debiutuje za granicą – Senuto działa już w 6 europejskich krajach

Dzien matki kampania tous

Kampania TOUS na Dzień Matki