w ,

Powody, dla których warto korzystać z Tumblra

Powody, dla których warto korzystać z tumblra

Niecałe 2 miliony użytkowników oraz miejsce w drugiej dziesiątce najpopularniejszych serwisów blogowych w Polsce dla Tumblra nie rzuca na kolana, ale hity eksportowe zza oceanu u nas przyjmują się z opóźnieniem. Dobrze więc zawczasu poznać tę platformę i przygotować grunt pod potencjalny boom. Przedstawiamy 9 powodów, dla których warto założyć firmowego bloga w serwisie Tumblr.

1.Jest wszechstronny

Tumblr łączy funkcje (i zalety) typowego bloga oraz portalu społecznościowego, co daje ogromne możliwości budowania wizerunku marki i jej promocji. Posty mogą mieć formę tekstów lub obrazków, ale również plików dźwiękowych, dialogów czy bardzo popularnych cytatów oraz gifów. Największym powodzeniem cieszą się posty graficzne oraz animowane, które można tworzyć samodzielnie lub korzystać z treści innych. Dzięki z opcji reblogowania możesz umieścić content innych użytkowników na własnej stronie, przy okazji zwiększając atrakcyjność swojego bloga.

2.Jest darmowy

Podobnie jak w przypadku większości serwisów, założenie profilu na Tumblrze nie wiąże się z żadnymi kosztami, nie licząc nakładów czasu i pracy. Serwis ma w ofercie również reklamy, między innymi w formie postów sponsorowanych, ale równocześnie daje spore możliwości promocji treści na własną rękę, między innymi dzięki integracji profilu z innymi społecznościówkami.

3.Pozwala na personalizację

Spore możliwości platformy pozwalają na dostosowanie wyglądu i treści bloga do indywidualnych potrzeb. Jednym z nich jest opcja wyboru szablonu, który można pozostawić w formie pierwotnej lub zmodyfikować. Przydatne są również różne wersje nawigacji strony, dzięki którym odwiedzający mogą wyszukiwać wpisy po tagach, odnaleźć najpopularniejsze z nich lub skorzystać z opcji losowego wpisu.

4.Jest źródłem świetnego contentu

Warunkiem popularności bloga na Tumblrze jest oczywiście świetny i autorski content, ale formuła platformy pozwala również na swobodne korzystanie z treści innych, a także poszukiwanie inspiracji i dostarczanie ich użytkownikom. Bardzo popularnym narzędziem wyszukiwania na Tumblrze są hashtagi, więc warto dodawać je do wpisów, by pomóc odnaleźć się innym i przy okazji zwiększyć swoją rozpoznawalność.

5.Pomaga ocieplić wizerunek

Zdecydowana większość marek obecnych na Tumblrze traktuje tę platformę jako nieformalny kanał komunikacji i uzupełnienie bieżącej działalności, w którym można znaleźć materiały dodatkowe, zakulisowe lub, szczególnie często, humorystyczne. Magazyny modowe zamieszczają wybrane zdjęcia z sesji aktualnych i sprzed lat, Coca-Cola poświęciła swój kanał wszystkiemu, co kojarzy się z radością, Disney wrzuca gify z filmów animowanych oraz niepublikowane wcześniej szkice i rysunki, a Huffington Post stworzył kilka Tumblrów tematycznych, w tym jeden poświęcony jedzeniu.

6.Poprawia SEO

Content marketingiem w internecie rządzi zasada „im więcej, tym lepiej”, więc stworzenie konta na Tumblrze w naturalny sposób umocni pozycję marki w sieci. Jednak w przypadku tej społecznościówki korzyści są znacznie bardziej wymierne, ponieważ wszystkie linki odsyłające do postów na Tumblrze (w przeciwieństwie np. do Facebooka) mają atrybut „dofollow”, co oznacza, że boty internetowe przypisują im większą wartość, a to z kolei wpływa na zwiększenie Page Ranku strony źródłowej.

7.Ułatwia integrację z innymi społecznościówkami

Tumblr jest społecznościowy w pełnym znaczeniu tego słowa, również w relacjach z innymi serwisami tego typu. Na każdym profilu można umieścić odnośniki do dowolnych serwisów społecznościowych i wykorzystywać te powiązania w dowolny sposób. Niektóre marki, zwłaszcza nastawione na content zdjęciowy, traktują Tumblr jako uzupełnienie profilu na Instagramie czy Flickrze.

8.Pozwala na śledzenie statystyk za pomocą narzędzi analitycznych

Podobnie jak w przypadku innych serwisów, Tumlbr również umożliwia śledzenie popularności bloga oraz zachowań jego użytkowników, by dawał lepsze efekty i skłaniał użytkowników do częstszych odwiedzin.

9.Najwięksi gracze już na nim są

Coca-Cola, Disney, Audi, Nikon, Vogue, Time, eBay, Oscar de la Renta i wielu, wielu innych – blogi na Tumblrze coraz częściej stają się narzędziem marketingowym dużych marek poszukujących nowych platform komunikacji z odbiorcami. Zainteresowanie z pewnością będzie rosnąć ponieważ platforma dynamicznie się rozwija i dziś liczy ponad 140 milionów blogów, a liczba jej użytkowników rośnie w tempie 125 000 dziennie. W Polsce tumblrowa społeczność liczy ponad 1,7 miliona osób, przy czym ponad 700 tysięcy dołączyło do platformy tylko w ciągu ostatniego roku, co oznacza wzrost o ponad 70% (zgodnie z danymi serwisu Wirtualne Media).

Walka na punkty i spoty. Reklamowe szaleństwo super bowl

Walka na punkty i spoty. Reklamowe szaleństwo Super Bowl

Serce i rozum liczą na pokaźne sumy

Serce i Rozum liczą na pokaźne sumy