w ,

Dlaczego każda firma działająca w internecie powinna korzystać z social media marketingu?

Marketing w mediach społecznościowych
marketing w mediach społecznościowych

Social media stały się nieodłącznym elementem współczesnego świata i stanowią potężne narzędzie marketingowe. Z ich pomocą można budować pozycję czy rozpoznawalność firmy, zdobywać klientów, a także generować większy ruch na stronie. Nic więc dziwnego, że marketing w mediach społecznościowych stanowi obecnie nieodłączny element rozwoju biznesu.

Jakie korzyści może przynieść marketing w mediach społecznościowych?

Dużo mówi się o tym, jak ważne jest, by mieć konto firmowe na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, ale często nie podaje się przy tym żadnych konkretów. Osoby prowadzące biznes online wiedzą więc, że z jakiegoś powodu marketing w mediach społecznościowych ma znaczenie, ale brak im konkretnych wyobrażeń o korzyściach. Warto więc zacząć od odpowiedzi na pytanie – co obecność w social media może dać firmie?

  1. Zwiększenie świadomości marki – ogromny wpływ na sprzedaż ma świadomość marki. Potencjalni klienci muszą przecież wiedzieć, że dane produkty w ogóle istnieją. Co więcej – trzeba dać im powód, by wybierali właśnie ten towar zamiast propozycji konkurencji. Same produkty często niewiele się od siebie różnią, za to decydujące znaczenie ma wszystko wokół – wartości, którymi kieruje się marka, zaufanie, kontakt z klientami czy renoma. Poza tym sama rozpoznawalność może już przynieść wiele korzyści. Klienci ufają bardziej tym produktom i firmom, które są im znane. W końcu nie bez powodu tak często w marketingu stosuje się regułę 7 czy efekt czystej ekspozycji.
  2. Bliższy kontakt z klientami – świat mediów społecznościowych to środowisko szybkich reakcji. Facebook czy Instagram doskonale skracają dystans. A to pozwala z jednej strony pokazać, że marka ma też swoją ludzką twarz, z drugiej szybko zbudować więzi z odbiorcami treści, a przy tym wszystkim zwiększać zasięgi.
  3. Lojalni klienci – z pierwszymi dwoma punktami związana jest jeszcze jedna zaleta. Marketing w mediach społecznościowych pozwala na łatwiejsze zdobywanie lojalnych klientów. Budując więzi, a jednocześnie wyrabiając konkretna renomę, firma może zdobyć takich kupujących, którzy chętnie wrócą po więcej.
  4. Świadomość rynku – prowadzenie działań w mediach społecznościowych pozwala też lepiej poznać swoją grupę docelową. Wiedząc, jakie potrzeby mają kupujący, jakie znajomości, przyzwyczajenia czy problemy, łatwiej dostosować ofertę wprost do ich wymagań.
  5. Większy ruch – media społecznościowe pozwalają też zwiększyć ruch w witrynie. Z ich pomocą można bowiem udostępniać artykuły z filmowego bloga, informować o nowych ofertach czy promocjach. Im więcej wartościowych treści firma wygeneruje w social media, tym większy może być ruch na stronie.
  6. Poprawa SEO – nie można też zapomnieć o SEO, na które korzystnie wpływa obecność w mediach społecznościowych. Firmy udostępniające swoje treści na profilach, mogą łatwiej budować silną i wiarygodną pozycję. A zaufane strony Google stawia wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jak powinien wyglądać marketing w mediach społecznościowych?

Skoro wiadomo już, jak wiele zalet niesie za sobą marketing w mediach społecznościowych, to czas zastanowić się, jak wykorzystać ich potencjał i czerpać wszystkie wymienione korzyści.

Oczywiście podstawą będzie tu kreowanie treści dopasowanych do odbiorców. Należy więc określić grupę docelową i tworzyć takie posty, które będą dla nich wartościowe. Znaczenie ma tu także sam język stosowany przy komunikacji, a nawet wybór odpowiedniej platformy.

Firma powinna tez wybrać określone cele. Tutaj sprawdzi się dobrze znana metoda SMART. Cele powinny być więc konkretne, wymierne, osiągalne, istotne i ograniczone w czasie. Mogą być przy tym naprawdę różne – od zwiększenia świadomości marki, przez przyciągnięcie zaangażowanych klientów aż po większy ruch w witrynie. Bez sprecyzowanych celów trudno jednak o skuteczną strategię marketingu w social media. Wtedy wszystkie aktywności będą przypominać raczej działanie na oślep.

Oczywiście ustalone cele jednocześnie powinny uzupełniać cele biznesowe. Nie można ich tworzyć w kompletnym oderwaniu od całej strategii marketingowej. Dopiero tak wyznaczone pozwolą opracować plan marketingowy w mediach społecznościowych. Nie każda firma musi być jednak ekspertem od tworzenia strategii czy zoptymalizowania profili. Jeśli nie ma odpowiedniej wiedzy czy czasu, zawsze pozostaje jej jeszcze zatrudnienie agencji marketingowej. Specjaliści od social media pozwolą opracować skuteczną strategię działania dostosowaną do specyfiki firmy, jej priorytetów i możliwości budżetowych.


Zobacz też:

Jak zdobyć popularność na Instagramie, by profil zaczął przynosić zyski?

6 pytań, które pozwolą wybrać idealną agencję social media

5 rzeczy, o których powinien pamiętać każdy początkujący youtuber

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Karolina herman publicis

Karolina Herman awansuje w strukturze Publicis Worldwide Polska

Burza mózgów

Burza mózgów może przynieść firmie wiele korzyści. Trzeba tylko umieć dobrze ją przeprowadzić