w ,

Progressivo wśród najlepszych

Progressivo wśród najlepszych

Polska z wielkim sukcesem buduje na nowo swoją pozycję na międzynarodowym rynku

identyfikacji wizualnej. Trend ten cieszy, biorąc pod uwagę, że kilka pokoleń wyrosło w otoczeniu

siermieżnej bylejakości. Głos nasz kreatywny słychać coraz wyraźniej w najdalszych zakątkach

świata, a wychodzące spod ręki rodzimych grafików prace spotykają się z uznaniem

międzynarodowych autorytetów w dziedzinie grafiki użytkowej.

Najlepszym przykładem na to, że prace Polaków odbijają się echem w ogólnoświatowej branży jest

wyróżnienie dla łódzkiego studia Progressivo PSV. Ich zeszłoroczna identyfikacja graficzna dla

Festiwalu Dobrego Smaku została wymieniona wśród najlepszych projektów o tematyce ANIMAL na

świecie przez wydawnictwo SANDU.

Psvxsandu2

Psvxsandu1

Psvxsandu4

Docenione kreacja i realizacja powstały dla 11. Edycji Festiwalu, który od lat odbywa się w Łodzi.

Myślą przewodnią zeszłorocznego wydarzenia było „Zapomniane – na nowo odkryte”.

„Motyw ryciny, stosowany dawniej w ilustrowaniu świata zestawiliśmy z obrazem współczesnym. Oba

motywy stanowią dopełniającą się całość. To, co dawne, zasługuje na uwagę, a często na nowe

ujęcie” – komentuje Mateusz Lipski z Progressivo. Tym samym wizualizacje wpisane zostały w

założenie festiwalowego motywu powrotu do tego co znane, zapomniane, ale na nowo odkryte.

Z całą pewnością studio PSV ma wyjątkową rękę do festiwalowych identyfikacji. Już od lat związane

jest z Łódź Design Festiwal, dla którego stworzyło wyjątkowo udane kreacje w 2010, 2011, 2014 oraz

2015 roku. W swoim portfolio mają realizacje dla takich marek jak MISBHV, Komfort, Sanplast czy

identyfikację graficzną 4. Targów Wiedzy Graficznej organizowanych przez Stowarzyszenie Twrców

Grafiki Użytkowej.

Ich mottem są słowa wybitnego niemieckiego architekta Miesa van der Rohe – „Less is more”. Ten

propagator minimalizmu i brutalizmu, przez lata związany z Bauhausem silnie oddziaływuje swoim

dorobkiem na prace tworzone przez kreatywny team Progressivo.

Warto bacznie przyglądać się dalszemu rozwojowi łódzkiego studia graficznego, bo w naszym

przekonaniu nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Czekamy na więcej. More, more and more 🙂

[podobne_progressivo]
źródło: mat. pras.

Martyna wójcik w grupie adweb

Martyna Wójcik w Grupie Adweb

Kamil niewiński szefem działu performance w nuorder

Kamil Niewiński szefem działu performance w NuOrder