Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czym zajmuje się project manager w agencji marketingowej?

plan marketingowy social media

Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma wyzwaniami – wyznaczaniem zadań, ustalaniem celów i priorytetów, dysponowaniem budżetem czy rozporządzaniem zasobami i członkami zespołu. Z tego powodu bardzo pomocny okazuje się pracownik, który potrafi zarządzać projektami. W niektórych biznesach taka osoba jest szczególnie potrzebna. Przykładem może być project manager w agencji marketingowej, dzięki któremu cała agencja może sprawnie działać i realizować swoje cele zgodnie z założeniami.

Project manager, czyli kto?

A czym dokładnie zajmuje się project manager w agencji marketingowej? Najprościej rzecz ujmując, można powiedzieć, że jego zadaniem jest doprowadzanie spraw do końca.

Agencje marketingowe skupiają się na opracowywaniu strategii marketingowych czy konkretnych kampanii. Po wstępnej analizie ustalane są cele i konkretne działania. Niektóre agencje działają w konkretnym segmencie, inne oferują naprawdę szeroki zakres usług. Mogą więc one obejmować rozwój marki czy stron internetowych, marketing w mediach społecznościowych, internetowe kampanie reklamowe, optymalizację, hosting, ale też wiele innych aktywności. Przy tak różnorodnych działaniach nią jest łatwo kontrolować listy klientów, zleceń i konkretnych zadań. I właśnie tutaj project manager w agencji marketingowej odgrywa istotną rolę. To do niego należy wypracowanie planu, ustalenie konkretnych kroków czy deadline’ów. Odpowiada za to, by konkretne zlecenia zostały zrealizowane w określonym czasie i w ramach ustalonego budżetu.

Jak wygląda praca project managera?

Aby realizować powyższe założenia project manager w agencji marketingowej w swojej pracy musi wykonywać szereg działań. Ich celem jest nie tylko realizacja projektu, ale także eliminowanie potencjalnych zagrożeń i dbanie o satysfakcję zarówno samej agencji, jak i klientów.

To wszystko możliwe jest nie tylko dzięki planowaniu poszczególnych etapów kampanii, przypisywaniu zadań i monitorowaniu postępów. Project manager w agencji marketingowej utrzymuje także stały kontakt z klientem, ustala cele i wymagania projektów.  Ponadto dba o sprawne działanie w zespole poprzez usprawnianie wewnętrznej komunikacji, monitorowanie postępów i organizowanie spotkań z pracującym zespołem.

A skoro o zespole mowa, to warto wspomnieć o współpracy project managera z innymi podmiotami. W zależności od danego projektu taka współpraca może odbywać się z różnymi osobami. Przede wszystkim project manager w agencji marketingowej dysponuje zespołem wewnętrznym. Współpracuje też z freelancerami i klientami zewnętrznymi. Przykładowo, projekt polegający na uruchomieniu nowej witryny będzie wymagał współpracy z firmą hostingową, audytorską, ale także z projektantem stron internetowych, a nieraz też copywriterem i specjalista od SEO.

Jaki powinien być dobry project manager?

Praca project managera w agencji marketingowej wiąże się z szeregiem obowiązków. Nie ulega też wątpliwości, że na pracowniku zatrudnionym na tym stanowisku ciąży ogromna odpowiedzialność. Nie każda osoba ma predyspozycje do takiej pracy. Od umiejętności i konkretnych cech project managera często zależy efekt końcowy współpracy.  A jakie to cechy i umiejętności?

  1. Zdolności przywódcze – project manager współpracuje na co dzień z wieloma osobami. To oznacza, że musi mieć wysokie zdolności komunikacyjne, sprawnie zarządzać zespołem, delegować zadania, nadzorować prace nad projektem czy nawiązywać nowe współprace.
  2. Dobra komunikacja – w pracy project managera ogromne znaczenie ma także komunikacja. Właśnie dlatego niezbędne jest tu skuteczne budowanie relacji. Project manager musi nie tylko wysłuchiwać problemów, wątpliwości czy pomysłów zespołu, ale także rozwiązywać potencjalne konflikty i dbać o współpracę z klientem.
  3. Zdolności analityczne – głównym zadaniem agencji marketingowej jest realizowanie konkretnej strategii. Klienci szukają specjalistów, którzy zaproponują rozwiązania najlepsze przy danym budżecie czy zasięgach firmy. Opracowanie najbardziej optymalnej strategii wymaga więc od project managera zdolności analitycznych. Nie obejdzie się także bez dużej wiedzy z zakresu marketingu, na podstawie której będzie można weryfikować konkretne działania i wyciągać wnioski.
  4. Dobra organizacja – w agencji marketingowej konieczne jest dopilnowanie wielu kwestii takich jak terminy, budżet czy realizacja celów. Nie ma tu więc miejsca na chaotyczne działanie. Właśnie dlatego project manager w agencji marketingowej musi umiejętnie organizować pracę, skrupulatnie pilnować każdego terminu, wykonywać swoje zadania systematycznie i z zaangażowaniem. Niezbędne okażą się także umiejętności budżetowania czy pracy z harmonogramem projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *