Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kampania reklamowa w internecie – dlaczego każdy przedsiębiorca powinien ją rozważyć?

internetowa kampania reklamowa

Obecnie z reklam internetowych korzysta praktycznie każdy przedsiębiorca – zarówno ten prowadzący mały biznes, jak i firmę o międzynarodowym zasięgu. Wiadomo także, że by być zauważalnym w dzisiejszych czasach, trzeba zadbać o widoczność w internecie, tworząc stronę, blog czy konta w serwisach społecznościowych. Ale czy tak naprawdę zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści niesie ze sobą internetowa kampania reklamowa?

Sposób na tani marketing

W przypadku tradycyjnej reklamy koszty są naprawdę wysokie. Składa się na nie zarówno cena produkcji reklamy, jak i jej transmitowania. Jeśli ma trafić do dużej liczby odbiorców, trzeba zadbać o odpowiednią częstotliwość emisji czy najlepsze godziny, a to z kolei oznacza jeszcze większe koszty. Nie każdy przedsiębiorca może sobie na to pozwolić.

Inaczej jest z kampanią internetową. Oczywiście bez kosztów się nie obędzie. Zaprojektowanie treści, filmów czy grafiki wymaga odpowiednich wydatków. Całkowity koszt jest jednak znacznie niższy niż w przypadku reklam emitowanych w telewizji, radiu czy umieszczanych na billboardach. Co więcej, odpowiednia strategia marketingowa uwzględniająca algorytm Google pozwala na łatwiejsze znalezienie strony przez wyszukiwarki internetowe. Oczywiście ciągła praca nad tekstami i ich zgodnością z SEO również pociąga za sobą koszty. Znajdowanie się na najwyższym miejscu w wyszukiwarce nie jest jednak uzależnione od zapłaty dodatkowej ceny, a jedynie od tworzenia treści, które lubią algorytmy. Za najlepsze miejsce nie trzeba więc płacić tak, jak to jest w przypadku telewizji czy billboardów.

Sklep otwarty bez przerwy

Kolejną zaletą, jaką niesie za sobą internetowa kampania reklamowa,  jest sklep otwarty 24/7. Oznacza to, że każdy potencjalny klient w każdym momencie może wejść na stronę internetową i zdobyć dodatkowe informacje o produkcie czy usłudze albo dokonać zakupu. Nie ma tu przerwy w nocy, niedzielę czy święta. Dzięki temu łatwo jest dotrzeć do klientów wtedy, gdy mają najwięcej czasu, by przyjrzeć się ofercie. A do tego nie trzeba ponosić kosztów związanych ze sklepem stacjonarnym takich jak zatrudnienie pracowników bezpośrednich, rachunki za prąd czy czynsz.

Bezpośrednia komunikacja

Reklamę w telewizji można obejrzeć i czasem nawet zapamiętać. Nie skłania ona jednak równie skutecznie do zakupu co bezpośrednie sposoby komunikacji. A te możliwe są właśnie przy pomocy internetu. To właśnie z jego wykorzystaniem klienci mogą podzielić się swoją opinią, poprosić o więcej informacji i przede wszystkim – wchodzić w interakcje z firmą.

Czemu to ważne? Z kilku powodów. Przede wszystkim dzięki temu klient może mieć poczucie, że jego potrzeby mają znaczenie i że produkt jest dostosowany do niego. Bezpośrednia komunikacja pozwala też wyeliminować potencjalne wątpliwości klienta i buduje zaufanie, które przekłada się na lojalność wobec firmy, a często także dalsze rekomendacje.

Wygodna analiza kampanii

Efekty tradycyjnej kampanii reklamowej można zmierzyć. To pociąga jednak za sobą koszty i to często praktycznie równoznaczne z organizacją kolejnej kampanii. Taka analiza wymaga zatrudnienia specjalizujących się w tym agencji. W dodatku oparta jest na analizach i prawdopodobieństwach, co oznacza, że wynik może odbiegać od rzeczywistości.

I tu ujawnia się kolejna zaleta internetowej kampanii reklamowej. Jej efekty można zmierzyć praktycznie od razu i z gwarancją dokładności. Na podstawie analizy można dokonywać oceny w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie – wyciągać wnioski na przyszłość. Firma, która wie chociażby, jak efektywnie wykonać audyt kampanii AdWords, może uczyć się na własnych błędach, zmieniać strategię, a także zaobserwować, które działania mogą sprawdzić się również w przyszłości.

Internetowa kampania reklamowa bez terminu ważności

Życie reklam w tradycyjnych mediach jest bardzo krótkie. Znikają z telewizji, radia, billboardów czy gazet wraz z wygaśnięciem umowy. W przypadku kampanii internetowej jest zupełnie inaczej. Wystarczy raz zainwestować pieniądze w stworzenie reklamy i emitować ją bez terminu ważności. Co więcej, dobrze zaplanowana kampania internetowa może nie tylko przyczynić się do rozwoju firmy i zyskaniu pozycji na rynku, ale wraz z dalszym rozwojem wciąż procentować aż do momentu jej wycofania.

Dodaj komentarz