Na każdych pięć minut spędzonych w internecie jedną poświęcamy na social networking- wynika z raportu “2016 Cross-Platform Future in Focus” przygotowanego przez analityków z firmy comScore.
Dzięki autorskiemu systemowi pomiarowemu wykorzystującemu dane demograficzne, informacje o wejściach na różne platformy, zaangażowaniu i ruchowi na ponad 3000 000 portalach i serwisach udało się uzyskać szereg informacji zarówno o upodobaniach, jak też o zmianie trendów w internecie. Raport comScore pokazuje też, jak zmienia się zachowanie użytkowników sieci, w jakim stopniu zagospodarowane zostały możliwości stwarzane zarówno przez social media, jak i narzędzia do korzystania z nich, zwłaszcza urządzenia mobilne. Po raz pierwszy aktywność w ramach social mediów – w tym korzystanie z komunikatorów – zajmuje użytkownikom aż ⅕ czasu.
W połączeniu z intesywnością, z jaką internauci używają e-maili oraz instant messengera, stało się jasne, iż obecnie – bardziej niż kiedykolwiek – podstawową funkcją internetu jest komunikacja międzyludzka.
Z raportu wynika także, że wśród odwiedzających 1000 najważniejszych serwisów branych pod uwagę w badaniu, aż 16,8 miliona osób to użytkownicy korzystający z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To po twierdza tylko wcześniejsze doniesienia innych firm analitycznych: oto mobilni wygryzają desktopowców, czyli użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów.
Z danych zebranych przez comScore wynika, że wzrost mobilnych użytkowników jest ściśle powiązany ze wzrostem znaczenia social networkingu. Od 2013 roku współczynnik wzrostu wyniósł aż 35%. ⅔ użytkowników social mediów w USA korzysta z nich za pomocą smartfonów i tabletów.
Najciekawszym wnioskiem z analizy danych dokonanej przez comScore jest obalenie twierdzenia, jakoby młodzi unikali Facebooka na rzecz Snapchata. Okazuje się bowiem, że zarówno Snapchat, jak i Facebook cieszą się zainteresowaniem w grupie niepełnoletnich użytkowników. Demograficzny rozkład zainteresowania wśród użytkowników najlepiej ilustruje poniższy wykres
Samo znaczenie Snapchata stale rośnie w każdej grupie wiekowej. LinkedIn – serwis dedykowany pracownikom i pracodawcom także zanotował wzrost zainteresowania – równiez w grupie wiekowej 18-24 lata.
Także Twitter odnotowuje stały napływ nowych użytkowników zakładających swoje profile właśnie na tej platformie.
Raport jasno dowodzi temu, że social media są przyszłością internetu, przynajmniej w najbliższych latach. Dla marketingowców to cenna informacja – oto zainteresowanie użytkowników systematycznie przenosi się na platformy umożliwiające łatwiejsze wchodzenie w interakcję z innymi internautami i szybszą komunikację międzyludzką.
[podobne_snapchat]