Chyba każdy wie, że reklama firmy w internecie się opłaca. Z jej pomocą w prosty sposób można dotrzeć do milionów, a nawet miliardów użytkowników z każdego miejsca na Ziemi. Oczywiście liczby nie są tu najważniejsze. Liczy się przede wszystkim trafienie do grupy docelowej. A internet bardziej niż jakiekolwiek medium to umożliwia. Obecnie przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele opcji kampanii reklamowej online, spośród których mogą wybierać najlepsze dla siebie rozwiązania.
Spis treści
Warto zacząć od strony online
Strona to wizytówka firmy i miejsce, które będą odwiedzać potencjalni klienci. Przed przystąpieniem do inwestowania w jakiekolwiek reklamy, warto uświadomić sobie, że każde z podejmowanych działań ma na celu sprowadzić klientów właśnie tutaj – wprost na wskazany adres www.
Nawet najlepsza reklama na niewiele więc się zda, jeśli sama strona internetowa będzie zniechęcająca. Warto więc ją dopracować i to nie tylko pod względem wizualnym, ale przede wszystkim właśnie pod kątem tekstów, które powinny spełniać konkretne zadania. Tutaj świetnie sprawdzi się operowanie językiem korzyści, odwoływanie do pragnień potencjalnych klientów czy stosowanie call to action. W skrócie – przekonanie klienta, że trafił na firmę, która rozwiąże jego problemy czy zaspokoi jego pragnienia.
Darmowa reklama firmy, czyli optymalizacja
Krokiem drugim powinno być zadbanie o SEO, a wiec takie dobranie słów kluczowych, by strona uzyskała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. SEM i SEO to dwa osobne pojęcia, nie można jednak zapominać, że na sukces w internecie składają się nie tylko płatne reklamy, ale także optymalizacja. Tym bardziej, że jest to całkowicie darmowy sposób na generowanie większego ruchu, dlatego warto pracować nad tą kwestią. Nie ma krótkiej odpowiedzi na pytanie, jak dobierać słowa kluczowe. Co więcej, na ten temat powstało już wiele poradników. Warto jednak przede wszystkim sprawdzić, czego szukają docelowi odbiorcy oraz jakie słowa kluczowe wykorzystują konkurenci. Będą to przydatne wskazówki przy tworzeniu dalszych treści.
Reklama PPC
Podstawą promowania firmy w internecie są reklamy typu PPC, wśród których prym wiodą oczywiście Google Ads. Ich działanie jest bardzo proste – reklama umieszczana jest w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Opiera się więc na konkretnych frazach. W przeciwieństwie do SEO są to jednak już płatne działania stworzone na zasadzie licytacji. Po wybraniu słów kluczowych konkuruje się więc z innymi reklamodawcami. Najwyższa stawka pozwala zyskać miejsce nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a za każde kliknięcie trzeba zapłacić. Inaczej też niż SEO reklamy PPC wywierają skutek praktycznie natychmiastowy. Podczas gdy pozycjonowanie strony wymaga dużej ilości czasu, PPC pozwala błyskawicznie generować sprzedaż i konwersję.
Marketing w mediach społecznościowych
Ogromną rolę w promocji usługo odgrywają obecnie także serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Instagram. Stwarzają możliwość szybkiego dotarcia do docelowych odbiorców. O ile standardowe reklamy wyświetlane w wyszukiwarce czy na stronach internetowych często nie spotykają się z większym odzewem, a nawet budzą niechęć, to media społecznościowe świetnie skracają dystans i pozwalają uzyskać szybką reakcję użytkowników.
Nie można też zapomnieć, że social media zapewniają dużą elastyczność. Reklama firmy w internecie stworzona z ich pomocą może bowiem sprowadzać się nie tylko do standardowej grafiki, ale także zostać przedstawiona w formie wideo, a nawet postu z ciekawą historią.
E-mail marketing
Jedną z najstarszych form reklamowania się w sieci jest e-mail marketing. Mimo upływu lat wciąż zdaje egzamin i co więcej – wciąż znajduje się w zaszczytnej grupie najskuteczniejszych technik marketingowych. Siła e-mail marketingu tkwi w jego możliwościach dotarcia wprost do grupy docelowej. Odbiorcami treści stają się bowiem osoby, które zapisały się na newsletter, a więc takie, które już wcześniej skorzystały z usług firmy albo są zainteresowane tworzonymi przez nią treściami.
Tym samym wystarczy dostosować przekaz w wiadomościach, by rozwiać ewentualne obawy powstrzymujące konsumentów do skorzystania z danej oferty czy zachęcić ich do natychmiastowego zakupu. To także świetny sposób na zdobywanie lojalnych klientów. Oczywiście na początku wszystko wymaga dużej ilości testów – znalezienia odpowiedniego języka i ciągłego ulepszania wiadomości. Nie zmienia to jednak faktu, że e-maile to świetny sposób na kontaktowanie się zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź