w

Rich media po polsku

Rich media po polsku

Specjaliści ze Sparc Media znaleźli sposób, jak przekonać Warszawiaków do płatności mobilnych w taksówkach. W nieco ponad dwa tygodnie zachęcili ponad 4 tys. mieszkańców stolicy do wykorzystania bezpłatnych kuponów na przejazd taksówką, używając do tego celu kampanii rich mediowej. Udowodnili tym samym, że ta nowoczesna metoda komunikacji sprawdza się świetnie nie tylko za granicą.

Przygotowanie angażującej kampanii to niełatwe zadanie, niezależnie czy przeprowadzamy ją online czy mobile. Natężenie komunikatów reklamowych w sieci powoduje, że użytkownicy przestają je dostrzegać i powszechnie zapadają na tzw. ślepotę bannerową. Specjaliści ze Sparc Media znaleźli na to sposób, przygotowując wspólną kampanię rich mediową na Facebooku dla aplikacji mobilnej mytaxi i systemu płatności PayPal.

– Zależało nam na tym, aby kampania przyciągała uwagę̨ zarówno ze względu na mytaxi, jak i PayPal. Chcieliśmy pokazać potencjalnym użytkownikom, jak cenne udogodnienie wprowadziliśmy, zachęcając ich do wypróbowania usługi i oferując 30zł w prezencie. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalnej obsłudze kampanii przez Sparc Media udało się nam osiągnąć́ efekty powyżej naszych oczekiwań́. Stworzona kreacja była zajmująca, a dzięki precyzyjnemu i na bieżąco optymalizowanemu targetowaniu przedsięwzięcie zrealizowało cel – mówi Krzysztof Chojnacki, Marketing Manager mytaxi.

Przeprowadzonej w kwietniu b.r. kampanii na Facebooku towarzyszył atrakcyjny format wizualny i proste, składające się z trzech kroków objaśnienie dla internauty, jak wykorzystać okazję. Dzięki unikalnej kreacji oraz optymalizowanego przedsięwzięcia targetowanego, akcja zaangażowała ponad
4 tys. fanów, z czego 95% kliknęło, aby dowiedzieć się więcej.

Głównym celem kampanii było poinformowanie użytkowników mytaxi o wprowadzeniu możliwości dokonywania płatności za przejazd taksówką metodą PayPal. Dodatkowo promowano samą aplikację i zachęcano internautów do rejestracji w systemie PayPal, oferując kod na podróż taksówką o wartości 30zł.

W ciągu zaledwie 18 dni emisji udało się dotrzeć aż do 38% osób z grupy docelowej liczącej 744 tys. użytkowników. Kampania rozliczana była metodą CPE – czyli płatność́ za zaangażowanie, a nie za wyświetlenie. Zrealizowany zapał objął 4 116 fanów, o prawie 3% więcej niż początkowo zakładano. 3 791 użytkowników kliknęło w kreację, aby dowiedzieć się więcej o usłudze lub pobrać promocyjny kupon. W wyniku kampanii profil aplikacji mytaxi na Facebooku polubiło 325 użytkowników. Średnia konwersja wyniosła 7,94%, z czego wśród użytkowników iOS wyniosła ona aż 11,76%. Odbiorcy przedsięwzięcia poświęcili mu średnio 31 s., czyli o około 3 sekundy więcej niż wynosi średnia dla tego typu kreacji.

1

Źródło: mat. pras.

Kołodziejczak i kulesz awansują w mind progress group

Kołodziejczak i Kulesz awansują w Mind Progress Group

Ranking najbardziej zaufanych polaków

Ranking najbardziej zaufanych Polaków