Centralny Port Komunikacyjny (CPK) rozpoczyna szeroko zakrojoną kampanię informacyjną, mającą na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat korzyści, jakie przyniesie realizacja tego projektu dla Polaków. Kampania będzie obecna w różnych mediach: od telewizji, radia, mediów społecznościowych, po kina, pociągi i Lotnisko Chopina.
Główne przekazy kampanii koncentrują się wokół budowy 2000 km nowoczesnych linii kolejowych i nowego lotniska, której początek jest zaplanowany na bieżący rok. Ponadto, część tych inwestycji, takich jak linia kolejowa Dużych Prędkości łącząca Warszawę z Łodzią, uzyska wsparcie finansowe od Unii Europejskiej.
W chwili obecnej, na terenie przyszłego CPK, prowadzone są prace przygotowawcze, w tym geologiczne i rozbiórki, a niebawem rozpocznie się budowa kluczowego odcinka kolejowego. Wszystko to towarzyszy szerokim działaniom informacyjnym prowadzonym przez spółkę.
Główne hasło „CPK. Ruszaj z nami!” podkreśla, że nie stoimy w miejscu. Konsekwentnie rozwijamy projekt, a nasze działania nabierają coraz większego tempa – mówi Ewelina Sobczyk, dyrektor Biura Komunikacji i Marketingu. – W kampanii chcemy przedstawić realne korzyści, jakie budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego przyniesie Polakom. Pokażemy też, że stoją za nim ludzie z pasją i ogromną wiedzą, eksperci w swoich dziedzinach, architekci i inżynierowie z doświadczeniem zdobytym w międzynarodowym środowisku – dodaje.
Podstawą kampanii są media szeroko zasięgowe – telewizja i radio, jako te, które mają największy wpływ na świadomość. Ideą CPK było stworzenie zintegrowanych działań 360 stopni, dlatego oprócz mediów tradycyjnych, CPK będzie obecne także na nośnikach OOH i w obszarze digital. Spoty będą wyświetlane w przestrzeni online i blokach reklamowych emitowanych przed seansami w kinach.
@cpk_pl Tak będzie wyglądał terminal CPK. Koncepcję opracowało 250 architektów i projektantów z kilku państw #lotnisko #podróże #poland #CPK ♬ dźwięk oryginalny – Centralny Port Komunikacyjny
W sierpniu w terminalu warszawskiego Lotniska Chopina stanęła makieta prezentująca koncepcję architektoniczną CPK, a przy wakacyjnych trasach szybkiego ruchu podróżni zobaczą specjalne billboardy. Informacje o inwestycjach kolejowych pojawią się na dworcach i w pociągach.
Jednocześnie z początkiem lipca spółka uruchomiła swoje kanały na Instagramie i TikToku. W sumie opublikowane tam treści mają już kilka milionów wyświetleń.
Koncept kreatywny, zakup mediów, produkcja spotów (w tym telewizyjnego) oraz media plan zrealizowane zostały w całości przez Biuro Komunikacji i Marketingu spółki CPK.