Od kiedy w Londynie można napić się naprawdę dobrej kawy? Od kiedy bracia Costa założyli palarnię kawy i kawiarnię przy Old Paradise Street. To tam stworzyli wolnopaloną mieszankę o wyrazistym smaku – Mocha Italia… Tak zaczyna się podróż do świata COSTA COFFEE, do którego zaprasza najnowszy spot reklamowy marki. Wystartowała największa w branży kawiarnianej, ogólnopolska kampania wizerunkowa marki COSTA COFFEE.
Londyńskie korzenie, wieloletnia tradycja, doskonała kawa i pełni pasji bariści – to kluczowe wyróżniki COSTA COFFEE, które zostały podkreślone w najnowszej kampanii. Obok wysokiej jakości autorskiej mieszanki kaw Mocha Italia, trudnego do przygotowania, ale jakże aromatycznego i intensywnego w smaku Corto, to bariści są najcenniejszym kapitałem COSTA COFFEE. Każdy z nich jest przecież mistrzem latte art – kawowym artystą, z rąk którego codziennie wychodzą dziesiątki mlecznych mini arcydzieł.
Najnowsza i jednocześnie największa do tej pory kampania wizerunkowa COSTA COFFEE właśnie wystartowała. Działania o zasięgu ogólnopolskim realizowane będą w telewizji, internecie oraz w przestrzeni miejskiej. Jak na prawdziwie londyńską markę przystało, w kampanii telewizyjnej został wykorzystany utwór Paula McCartneya pt. „New”. 30-sekundowy spot emitowany będzie w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz najlepiej dopasowanych do grupy celowej kanałach VOD. Dodatkowo kampania wsparta jest nośnikami outdoorowymi, także niestandardowymi z animacją świetlną. W kluczowych miastach pojawią się citylighty i cyfrowe ekrany promujące COSTA COFFEE. Intensywne działania będą prowadzone także w internecie m.in. na największych portalach oraz w mediach społecznościowych, w tym: na Facebooku, Instagramie i YouTube. Zmiany podkreślające londyńskie korzenie COSTA COFFEE i mistrzostwo baristów pojawią się także w przestrzeni kawiarni. Dodatkowo, w największych miastach Polski realizowane będą specjalne akcje ambientowe.
– Kampania COSTA COFFEE to największa kampania zrealizowana do tej pory w polskiej branży kawiarnianej. W Polsce jest już 113 kawiarni COSTA COFFEE i 190 maszyn COSTA Express, dlatego jak na lidera branży przystało, realizujemy aktywności na szeroką skalę. Przez najbliższe miesiące będziemy prowadzić szereg działań wizerunkowych – od kampanii telewizyjnej w kluczowych stacjach ogólnopolskich (m.in. TVP, TVN, Polsat) i tematycznych, poprzez działania na portalach internetowych i w kanałach VOD, aż po komunikację OOH i akcje niestandardowe. W pierwszym kwartale mamy w planach także nietypowe działania w kanałach społecznościowych, o czym będziemy informować już wkrótce – komentuje Jolanta Borowska, Dyrektor Marketingu COSTA COFFEE POLSKA.
Za kreację kampanii odpowiada agencja RED8. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom. Działania Public Relations dla marki COSTA COFFEE realizuje BrandLab, a komunikację w social media prowadzi agencja K2.
COSTA COFFEE to lider branży kawiarnianej w Europie i jednocześnie wiodąca marka tego segmentu w Polsce. W związku z zakończeniem rebrandingu i dynamicznym procesem ekspansji, spółka COSTA COFFEE POLSKA (dawniej CHI Polska) zarządza już siecią 113 kawiarni COSTA COFFEE i 190 kawomatów samoobsługowych COSTA EXPRESS. Do końca bieżącego roku finansowego (kończącego się w lutym 2016 r.) w Polsce działać będzie już ok. 115 kawiarni i ok. 220 maszyn vendingowych. W kolejnych latach dynamika rozwoju wzrośnie, czego efektem będzie kilkanaście otwarć rocznie. Globalnie sieć COSTA ma już ponad 3000 kawiarni COSTA COFFEE w 30 krajach i ponad 4000 kawomatów COSTA EXPRESS. Polska jest trzecim krajem, w którym przekroczona została granica 100 kawiarni. Obecnie wyprzedzają nas jedynie Wielka Brytania (1999 kawiarni) i Chiny (351 kawiarni).