Nie ma idealnej recepty na to, jak marka powinna działać w social media. Na pewno kluczowa jest dobra strategia: odpowiednio dobrany, wysokiej jakości content, regularność publikowania i dobre pomysły. Nie można zapomnieć też o najważniejszym czynniku, dla którego jesteśmy obecni w social media – społeczność.
Semilac jest liderem wśród marek urodowych, o której najczęściej mówi się w sieci. Jesteśmy też najbardziej angażujący i aktywni w swojej kategorii. To sukces,
na który pracowaliśmy latami, ale także zobowiązanie wobec naszej społeczności.
na który pracowaliśmy latami, ale także zobowiązanie wobec naszej społeczności.
Facebook – edukacja, inspiracja, nowości
Facebook Semilac to platforma zrzeszająca ponad 600 tysięcy miłośniczek manicure. Produkty z naszym logo dostępne są w ponad 34 krajach, dlatego prowadzimy globalną stronę zapewniającą szybki, spójny i wartościowy content klientom z kilkunastu rynków. Lata praktyki sprawiają, że wiemy jakie zdjęcia, wpisy czy konkursy są najbardziej pożądane przez użytkowniczki. Duży nacisk kładziemy także na edukację – publikujemy przydatne porady, inspirujące stylizacje oraz tricki. W video live pojawiają się Instruktorzy Akademii Semilac, którzy opowiadają o nowościach i trendach. Wydanie świąteczne obejrzało ponad 80 tysięcy osób.
Na Facebooku prężnie działają również grupy tematyczne poświęcone stylizacji paznokci wykonywanej produktami Semilac. Grupa Hybrydy Semilac Kocham to prawie 80 tysięcy bardzo aktywnych członków, a grupa Hybrydy Semilac – grupa dla stylistek, zrzesza prawie 65 tys. członków. To dla nas niewyczerpane źródło wiedzy o marce.
Instagram – lifestylowa społeczność #Semigirls
Semilac na Instagramie jest aktywny już od kilku lat i sukcesywnie buduje społeczność wokół hasztagu #semilac (ponad 670 tysięcy zdjęć opublikowanych przez miłośniczki manicure) oraz #semigirls (ponad 60 tysięcy publikacji zrzeszających nasze fanki). Konsekwentna strategia, interesujący i dopasowany content oraz współtworzenie profilu z klientkami od kilku lat zapewnia nam pozycję lidera na polskim Instagramie w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem obserwatorów i zaangażowania.
Semilac potrafi też angażować. W jednym z naszych konkursów, w którym prosiliśmy klientki o wskazanie kolorowego hitu Semilac roku 2017, zostało opublikowanych ponad
700 komentarzy.
700 komentarzy.
Telewizja z pazurem
Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji marketingowej marek. Branża kosmetyczna daje szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację produktów i usług,
co prężnie wykorzystujemy na naszym kanale YouTube. Tu także stawiamy na innowacje – rok temu, jako pierwsi, wystartowaliśmy z telewizją internetową, w której nasi eksperci przybliżają zagadnienia z zakresu stylizacji i pielęgnacji paznokci. Przez ten czas odcinki
z serii Semilac TV obejrzano ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad
4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. łapek w górę.Kluczowym celem naszych działań w social media jest ciągłe angażowanie klientek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby.
Ta otwartość zapewnia nam nie tylko przewodnie miejsca w rankingach, ale przede wszystkim pozwala tworzyć silną społeczność budującą love brand.
Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji marketingowej marek. Branża kosmetyczna daje szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację produktów i usług,
co prężnie wykorzystujemy na naszym kanale YouTube. Tu także stawiamy na innowacje – rok temu, jako pierwsi, wystartowaliśmy z telewizją internetową, w której nasi eksperci przybliżają zagadnienia z zakresu stylizacji i pielęgnacji paznokci. Przez ten czas odcinki
z serii Semilac TV obejrzano ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad
4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. łapek w górę.Kluczowym celem naszych działań w social media jest ciągłe angażowanie klientek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby.
Ta otwartość zapewnia nam nie tylko przewodnie miejsca w rankingach, ale przede wszystkim pozwala tworzyć silną społeczność budującą love brand.
ZESTAWIENIE
Semilac na social mediowym podium:
– Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych, o których najczęściej mówi się w Internecie (Raport Social Index, dane za miesiąc luty 2018).
– I miejsce w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem Obserwujących
i Zaangażowania na Instagramie (Raport Sotrender Instagram Trends, marzec 2018). – Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych na Youtube pod względem Aktywności (Raport Sotrender YouTube Trends, luty 2018).
– W 2015 roku hasztag #semilac był trzecim najczęściej używanym hasztagiem markowym w Polsce, tuż za BMW i Adidasem, a przed Iphone czy Coca-Cola.
Semilac na social mediowym podium:
– Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych, o których najczęściej mówi się w Internecie (Raport Social Index, dane za miesiąc luty 2018).
– I miejsce w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem Obserwujących
i Zaangażowania na Instagramie (Raport Sotrender Instagram Trends, marzec 2018). – Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych na Youtube pod względem Aktywności (Raport Sotrender YouTube Trends, luty 2018).
– W 2015 roku hasztag #semilac był trzecim najczęściej używanym hasztagiem markowym w Polsce, tuż za BMW i Adidasem, a przed Iphone czy Coca-Cola.
Autor artykułu:
Karolina Przybylska, Influencer Manager Semilac
Odpowiada za kampanie z influencerami marki Semilac, pomysłodawczyni i jedna
z prowadzących Semilac TV, pasjonatka mediów społecznościowych.
Karolina Przybylska, Influencer Manager Semilac
Odpowiada za kampanie z influencerami marki Semilac, pomysłodawczyni i jedna
z prowadzących Semilac TV, pasjonatka mediów społecznościowych.