in

Społeczność kluczem do bycia love brandem [case study marki Semilac]

Społeczność kluczem do bycia love brandem [case study marki semilac]

Nie ma idealnej recepty na to, jak marka powinna działać w social media.  Na pewno kluczowa jest dobra strategia: odpowiednio dobrany, wysokiej jakości content, regularność publikowania i dobre pomysły. Nie można zapomnieć też o najważniejszym czynniku, dla którego jesteśmy obecni w social media – społeczność.

Semilac jest liderem wśród marek urodowych, o której najczęściej mówi się w sieci. Jesteśmy też najbardziej angażujący i aktywni w swojej kategorii. To sukces,
na który pracowaliśmy latami, ale także zobowiązanie wobec naszej społeczności.OK

Raport sotrender<br>

Facebook – edukacja, inspiracja, nowości 
Facebook Semilac to platforma zrzeszająca ponad 600 tysięcy miłośniczek manicure. Produkty z naszym logo dostępne są w ponad 34 krajach, dlatego prowadzimy globalną stronę zapewniającą szybki, spójny i wartościowy content klientom z kilkunastu rynków. Lata praktyki sprawiają, że wiemy jakie zdjęcia, wpisy czy konkursy są najbardziej pożądane przez użytkowniczki. Duży nacisk kładziemy także na edukację – publikujemy przydatne porady, inspirujące stylizacje oraz tricki. W video live pojawiają się Instruktorzy Akademii Semilac, którzy opowiadają o nowościach i trendach.  Wydanie świąteczne obejrzało ponad 80 tysięcy osób.

Facebook marki semilac<br>

Facebook marki Semilac

Facebook marki semilac<br>

Facebook marki Semilac

Na Facebooku prężnie działają również grupy tematyczne poświęcone stylizacji paznokci wykonywanej produktami Semilac. Grupa Hybrydy Semilac Kocham to prawie 80 tysięcy bardzo aktywnych członków, a grupa Hybrydy Semilac – grupa dla stylistek, zrzesza prawie 65 tys. członków. To dla nas niewyczerpane źródło wiedzy o marce.
Instagram – lifestylowa społeczność #Semigirls
Semilac na Instagramie jest aktywny już od kilku lat i sukcesywnie buduje społeczność wokół hasztagu #semilac (ponad 670 tysięcy zdjęć opublikowanych przez miłośniczki manicure) oraz #semigirls (ponad 60 tysięcy publikacji zrzeszających nasze fanki). Konsekwentna strategia, interesujący i dopasowany content oraz współtworzenie profilu z klientkami od kilku lat zapewnia nam pozycję lidera na polskim Instagramie w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem obserwatorów i zaangażowania.

Raport sotrender<br>

Raport Sotrender

Semilac potrafi też angażować. W jednym z naszych konkursów, w którym prosiliśmy klientki o wskazanie kolorowego hitu Semilac roku 2017, zostało opublikowanych ponad
700 komentarzy.

Instagram marki semilac<br>

Instagram marki Semilac

Telewizja z pazurem 
Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji marketingowej marek. Branża kosmetyczna daje szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację produktów i usług,
co prężnie wykorzystujemy na naszym kanale YouTube. Tu także stawiamy na innowacje – rok temu, jako pierwsi, wystartowaliśmy z telewizją internetową, w której nasi eksperci przybliżają zagadnienia z zakresu stylizacji i pielęgnacji paznokci. Przez ten czas odcinki
z serii Semilac TV obejrzano ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad
4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. łapek w górę.Kluczowym celem naszych działań w social media jest ciągłe angażowanie klientek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby.
Ta otwartość zapewnia nam nie tylko przewodnie miejsca w rankingach, ale przede wszystkim pozwala tworzyć silną społeczność budującą love brand.

ZESTAWIENIE 
Semilac na social mediowym podium: 
– Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych, o których najczęściej mówi się w Internecie (Raport Social Index, dane za miesiąc luty 2018).
– I miejsce w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem Obserwujących
i Zaangażowania na Instagramie (Raport Sotrender Instagram Trends, marzec 2018). – Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych na Youtube pod względem Aktywności (Raport Sotrender YouTube Trends, luty 2018).
– W 2015 roku hasztag #semilac był trzecim najczęściej używanym hasztagiem markowym w Polsce, tuż za BMW i Adidasem, a przed Iphone czy Coca-Cola.
Autor artykułu:
Karolina Przybylska, Influencer Manager Semilac 

Odpowiada za kampanie z influencerami marki Semilac, pomysłodawczyni i jedna
z prowadzących Semilac TV, pasjonatka mediów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kampania edukacyjna "150 cm dla rowerzysty"

Kampania edukacyjna „150 cm dla rowerzysty”

Adam nawałka nowym ambasadorem marki samsung

Adam Nawałka nowym ambasadorem marki Samsung