TikTok to platforma, która dynamicznie się rozwija i co istotne – przyciąga użytkowników w różnym wieku.
Według najnowszego raportu stworzonego przez YouGov dotyczącego TikToka, nie tylko nastolatkowie są zainteresowani rozrywką, jaką oferuje portal.
Swoją obecność w społeczności zaznacza coraz więcej starszych osób, które zyskały przydomek OldTokers.
Czy taka grupa docelowa jest atrakcyjna dla twórców? Co mogą powiedzieć statystyki o nowym trendzie?
Spis treści
OldTokers – kim są?
Niedawno opublikowany raport dotyczący TikToka, jasno wskazuje że, nie jest on już portalem jedynie dla nastolatków. Pod pojęciem OldTokers kryją się użytkownicy platformy w wieku powyżej 25 lat. Wykształceni, w przeważającej części zamieszkujący miasta. Ludzie świadomi, poszukujący konkretnych treści, dysponujący pieniędzmi.
Faktem jest, że tacy odbiorcy są bardziej otwarci na poznawanie nowych produktów, ale też preferują konkretne marki. Dane zawarte w zestawieniu wskazują, że wzrost zainteresowania TikTokiem w starszej grupie wiekowej stwarza ogromne szanse dla reklamodawców.
Czym wyróżniają się starsi użytkownicy TikToka?
Informacje zebrane w raporcie ukazują pewne zależności między osobami w wieku powyżej 25 lat, które użytkują TikToka oraz tymi, którzy nie korzystają z portalu.
42% użytkowników platformy to osoby z wyższym wyksztalceniem, co więcej 46% z nich ma dzieci poniżej 18 roku życia. Badania wykazały również, że OldTokers wydają więcej pieniędzy niż osoby, które nie są związane z platformą.
Należy jednak zauważyć, że są to ludzie zadowoleni ze swojego poziomu życia, a także podatni na impulsywne zakupy i ryzyko. 52% z nich posiada pracę na pełen etat, a aż 15% zarabia więcej niż przeciętny Amerykanin.
OldTokers – rekomendacja produktów
Opracowany raport dotyczący TikToka wskazuje, że to właśnie na tych osobach warto skoncentrować swoje działania marketingowe i treści prezentowane poprzez różne formaty reklamowe na TikToku. OldTokersi kupują i uwielbiają polecać produkty, które warto wypróbować. Co więcej wszelkie programy lojalnościowe są bodźcem, który zachęca je do promowania i dzielenia się efektami w mediach społecznościowych.
Według danych aż 75% użytkowników w wieku powyżej 25 roku życia rekomenduje rzeczy, według nich warte uwagi. Takie osoby lubią śledzić celebrytów i influencerów – są skłonne zakupić produkty, które pojawiają się na profilach obserwowanych osób.
Raport YouGov a czołowe marki
Analizując opublikowany raport, warto zwrócić uwagę na porównanie popularnych firm. Procentowe zestawienie popularności marek (procent użytkowników, którzy rozważają zakup danej marki), względem użytkowników platformy i osób, które nie są związane z TikTokiem.
W przypadku branży beauty marki takie jak L’Oreal czy Nivea zyskują na popularności o ponad 10%, podobnie wygląda sytuacja piw Corona i Heineken. Platformy wideo to prawie 15% różnicy w przypadku Netflixa i 12% dla HBO Max.
Przedstawiony raport dotyczący TikToka dowodzi, że jest on doskonałą witryną na budowanie marki, a także sprzedaży. W szczególności, że zainteresowanie platformą rośnie i obejmuje coraz szersze grupy wiekowe.
TikTok stanowi miejsce, gdzie właściwie ukierunkowane kampanie, mogą prowadzić do spektakularnego sukcesu.
Cały raport możecie znaleźć tutaj: https://commercial.yougov.com/rs/464-VHH-988/images/2023-03-YouGov-US-TikTok-All-Grown-Up-Report.pdf
- Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie – którym gwiazdom trzeba było zapłacić najwięcej w 2022 roku? Raport od Statista
- Czy subskrypcja naprawdę się opłaca? Fakty i mity na temat subskrypcji według raportu Deloitte Digital
- Raport Next in Personalization 2021: firma, która nie chce zostać w tyle za konkurencją, musi zadbać o personalizację