w ,

OldTokers, czyli TikTok już nie tylko dla młodzieży – raport od YouGov

Oldtokers, czyli tiktok już nie tylko dla młodzieży - raport od yougov
  • TikTok to platforma, która dynamicznie się rozwija i co istotne – przyciąga użytkowników w różnym wieku.

  • Według najnowszego raportu stworzonego przez YouGov dotyczącego TikToka, nie tylko nastolatkowie są zainteresowani rozrywką, jaką oferuje portal.

  • Swoją obecność w społeczności zaznacza coraz więcej starszych osób, które zyskały przydomek OldTokers.

  • Czy taka grupa docelowa jest atrakcyjna dla twórców? Co mogą powiedzieć statystyki o nowym trendzie?

OldTokers – kim są?

Niedawno opublikowany raport dotyczący TikToka, jasno wskazuje że, nie jest on już portalem jedynie dla nastolatków. Pod pojęciem OldTokers kryją się użytkownicy platformy w wieku powyżej 25 lat. Wykształceni, w przeważającej części zamieszkujący miasta. Ludzie świadomi, poszukujący konkretnych treści, dysponujący pieniędzmi.

Faktem jest, że tacy odbiorcy są bardziej otwarci na poznawanie nowych produktów, ale też preferują konkretne marki. Dane zawarte w zestawieniu wskazują, że wzrost zainteresowania TikTokiem w starszej grupie wiekowej stwarza ogromne szanse dla reklamodawców.

Czym wyróżniają się starsi użytkownicy TikToka?

Informacje zebrane w raporcie ukazują pewne zależności między osobami w wieku powyżej 25 lat, które użytkują TikToka oraz tymi, którzy nie korzystają z portalu.

Raport tiktok użytkownicy tiktoka

42% użytkowników platformy to osoby z wyższym wyksztalceniem, co więcej 46% z nich ma dzieci poniżej 18 roku życia. Badania wykazały również, że OldTokers wydają więcej pieniędzy niż osoby, które nie są związane z platformą.

Należy jednak zauważyć, że są to ludzie zadowoleni ze swojego poziomu życia, a także podatni na impulsywne zakupy i ryzyko. 52% z nich posiada pracę na pełen etat, a aż 15% zarabia więcej niż przeciętny Amerykanin.

OldTokers – rekomendacja produktów

Opracowany raport dotyczący TikToka wskazuje, że to właśnie na tych osobach warto skoncentrować swoje działania marketingowe i treści prezentowane poprzez różne formaty reklamowe na TikToku. OldTokersi kupują i uwielbiają polecać produkty, które warto wypróbować. Co więcej wszelkie programy lojalnościowe są bodźcem, który zachęca je do promowania i dzielenia się efektami w mediach społecznościowych.

Jacy są użytkownicy tiktoka

Według danych aż 75% użytkowników w wieku powyżej 25 roku życia rekomenduje rzeczy, według nich warte uwagi. Takie osoby lubią śledzić celebrytów i influencerów – są skłonne zakupić produkty, które pojawiają się na profilach obserwowanych osób.

Raport YouGov a czołowe marki

Analizując opublikowany raport, warto zwrócić uwagę na porównanie popularnych firm. Procentowe zestawienie popularności marek (procent użytkowników, którzy rozważają zakup danej marki), względem użytkowników platformy i osób, które nie są związane z TikTokiem.

Raport o uzytkownikach tiktoka

W przypadku branży beauty marki takie jak L’Oreal czy Nivea zyskują na popularności o ponad 10%, podobnie wygląda sytuacja piw Corona i Heineken. Platformy wideo to prawie 15% różnicy w przypadku Netflixa i 12% dla HBO Max.

Użytkownicy wiek tiktok

Przedstawiony raport dotyczący TikToka dowodzi, że jest on doskonałą witryną na budowanie marki, a także sprzedaży. W szczególności, że zainteresowanie platformą rośnie i obejmuje coraz szersze grupy wiekowe.

TikTok stanowi miejsce, gdzie właściwie ukierunkowane kampanie, mogą prowadzić do spektakularnego sukcesu.

Cały raport możecie znaleźć tutaj: https://commercial.yougov.com/rs/464-VHH-988/images/2023-03-YouGov-US-TikTok-All-Grown-Up-Report.pdf


  1. Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie – którym gwiazdom trzeba było zapłacić najwięcej w 2022 roku? Raport od Statista
  2. Czy subskrypcja naprawdę się opłaca? Fakty i mity na temat subskrypcji według raportu Deloitte Digital
  3. Raport Next in Personalization 2021: firma, która nie chce zostać w tyle za konkurencją, musi zadbać o personalizację
Sam altman spotkanie w polsce

Agencja VMLY&R Poland zrealizowała kampanię promującą spotkanie z Samem Altmanem

Where good ideas come from

Where good ideas come from