w

Skuteczne strategie w sprzedaży e-commerce – jak zwiększyć ruch i konwersję?

Strategia w sprzedaży e-commerce
strategia w sprzedaży e-commerce

Każdy sklep internetowy chciałby zwiększyć ruch i konwersję, bo przecież w ten sposób jest już tylko o krok od większych zysków. Ten cel można jednak osiągnąć na wiele sposobów, dlatego trudno określić, którą drogę najlepiej wybrać. Nie istnieje jedna, najlepsza pomocna strategia w sprzedaży e-commerce. Jest ich co najmniej kilka. Aby jednak ułatwić wybór tej najlepszej, w tym tekście zostały omówione te najpopularniejsze i jednocześnie bardzo skuteczne.

Cross-selling i up-selling

Jednym ze sposobów na zwiększanie zysków będzie podwyższenie wartości poszczególnych transakcji. Można to zrobić poprzez cross-selling i up-selling.

Ta pierwsza strategia polega na proponowaniu powiązanych produktów. Istnieje duża szansa, że jeśli klient dodał do koszyka np. buty, to chętnie dołączy też wkładki, impregnat czy sznurówki. W ten sposób nie tylko sklep więcej zarobi, ale i klient może być bardziej zadowolony z zakupu, bo za jednym zamachem dostanie wszystko to, czego potrzebuje.

Up-selling to z kolei oferowanie potencjalnemu klientowi podobnych produktów jednak w wersji „premium”, a więc cechujących się wyższą jakością, dodatkowymi właściwościami i co za tym idzie – wyższą ceną. W ten sposób można przekonać klienta, by wydał w sklepie więcej, niż początkowo zakładał.

Zmniejszenie liczby porzuconych koszyków

Lejek sprzedażowy zawsze będzie wyglądał w ten sposób, że na jego końcu znajdzie się znacznie mniej osób niż na początku. Nie oznacza to jednak, że nie można „poszerzyć” lejka i sprawić, że więcej klientów ostatecznie zdecyduje się na zakup.

Jednym z najbardziej problematycznych punktów sprzedaży jest przejście do składania zamówienia. Szacuje się, że około 70% koszyków jest porzucanych. Oznacza to, że podejmując działania pozwalające zmniejszyć liczbę porzuceń, można też naprawdę wiele zyskać.

Istnieje wiele sposobów, by osiągnąć ten cel. Pierwszy z nich polega na przeanalizowaniu ścieżki zakupowej i zastanowieniu się, czy istnieją jakieś przeszkody na drodze do złożenia zamówienia, które można wyeliminować. Świetnie sprawdzi się także remarketing oraz przypomnienia o towarach czekających w koszyku.

Sklep na Facebooku i Instagramie

Kolejne dwa rozwiązania to tzw. social media marketing. Ta strategia w sprzedaży e-commerce sprawdza się tak dobrze przede wszystkim dlatego, że coraz więcej obszarów przenosi się do mediów społecznościowych. Użytkownicy są przyzwyczajeni, że wszystko mogą mieć w jednym miejscu – nawet zakupy. Sklepy, które dostosują się do tych potrzeb i zaoferują możliwość składania zamówień na Instagramie czy Facebooku, mogą więc dotrzeć do większej liczby klientów i zyskać przewagę nad konkurencją.

Budowanie listy subskrybentów

Choć świat marketingu naprawdę szybko się zmienia to e-mail marketing należy do tych rozwiąząń, które mimo upływu czasu pozostają bardzo skuteczne. Dobry newsletter może znacząco wpłynąć na liczbę konwersji i zyski ze sprzedaży. Właśnie dlatego tak ważne jest budowanie listy subskrybentów i to najlepiej od samego początku działalności online.

Oczywiście samo pozyskanie kontaktów nie wystarczy. Potem trzeba jeszcze opracować wartościowe e-maile. Tutaj świetnie sprawdzi się informowanie zapisanych na newsletter o nowościach, oferowanie kodów promocyjnych i darmowych upominków, a nawet dołączanie treści edukacyjnych.

Odpowiednio zaprojektowana strona

Współcześni klienci łatwo tracą zainteresowania. Właśnie dlatego strategia w sprzedaży e-commerce nie ogranicza się jedynie do samych działań promocyjnych. Ważnym aspektem jest także sposób zaprojektowania sklepu. Podstawą będzie tu:

  • czytelna czcionka,
  • estetyczne zdjęcia,
  • wygodna nawigacja,
  • odpowiednia segmentacja produktów,
  • dobre opisy produktów,
  • optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych.

Content marketing

Tworzenie wartościowych treści to także świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów, wykorzystanie potencjału SEO i budowanie wizerunku eksperta. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad eksperckim firmowym blogiem. Publikując poradniki czy wpisy dotyczące najczęstszych problemów klientów, można naprawdę wiele zyskać i będzie to procentować latami.

To wszystko jednak pod warunkiem, że content będzie tworzony z myślą o potencjalnym kliencie, a więc będzie:

  • dotyczył tematów, które naprawdę go interesują,
  • opisywał konkretne zagadnienia w przystępny, zrozumiały dla grupy docelowej sposób,
  • zoptymalizowany pod SEO,
  • zaprojektowany na potrzeby tekstów internetowych (krótkie akapity, wypunktowania, ciekawa grafika itd.).

Personalizacja treści

To nieprawda, że użytkownicy internetu w ogóle nie chcą reklam. Oni nie chcą tylko takich, które nie mają dla nich wartości. Inaczej sprawa wygląda więc w momencie, gdy treści sprzedażowe zostaną dostosowane do preferencji i potrzeb poszczególnych osób. Tutaj właśnie sprawdzą się reklamy personalizowane dostosowane do nawyków klientów, ich zainteresowań i poprzednio przeglądanych produktów.

Analiza rynku

Największy sukces osiągają ci sprzedający, którzy przy tworzeniu oferty myślą przede wszystkim o kliencie. Właśnie dlatego najbardziej pomocna strategia w sprzedaży e-commerce to ta związana z analizą i wyciąganiem wniosków.

Warto pytać klientów i odpowiadać na te potrzeby – co skłoniło ich do zakupu? Jakie wady dostrzegają? Czego im brakuje? Dzięki temu można uniknąć wypuszczenia na rynek produktów niecieszących się zainteresowaniem, a jednocześnie zwiększyć szanse na znalezienie niszy, którą będzie można zapełnić.

Analiza i lepsze poznawanie swoich klientów to więc całkowita podstawa prowadzenia skutecznych działań online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aż 4 na 5 polskich gospodarstw wsparło ukrainę w czasie wojny [badanie gfk]

Aż 4 na 5 polskich gospodarstw wsparło Ukrainę w czasie wojny [badanie GfK]

Leroy merlin logo

Internauci wzywają do bojkotu firm, które nie wycofały się Rosji. Najczęściej w tym kontekście pojawia się Leroy Merlin [Analiza SentiOne]