w

Aż 4 na 5 polskich gospodarstw wsparło Ukrainę w czasie wojny [badanie GfK]

Aż 80 proc. polskich gospodarstw domowych podjęło działania na rzecz pomocy Ukrainie, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia dla uchodźców. Najchętniej w działania pomocowe angażowały się duże rodziny, a najpowszechniejszą formę wsparcia stanowiły zakupy kupowane osobiście – takie dane płyną z najnowszego badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Według danych Straży Granicznej od 24 lutego do 31 marca do Polski napłynęło z Ukrainy około 2,4 miliona uchodźców. Od samego początku konfliktu polskie społeczeństwo podjęło olbrzymie starania na rzecz wsparcia przybyszów ze Wschodu. Według badania Panelu GfK, przeprowadzonego na grupie 750 polskich gospodarstw domowych, zdecydowana większość z nich – bo aż 80 proc. – bezpośrednio zaangażowała się w pomoc w związku z sytuacją w Ukrainie.

Głównymi rodzajami pomocy pośród polskich gospodarstw domowych były osobiste zakupy (56 proc.), zaangażowanie w zbieranie najpotrzebniejszych produktów (33 proc.), pomoc finansowa (21 proc.) oraz osobiste wsparcie działań organizacji humanitarnych na rzecz uchodźców z Ukrainy (20 proc.). 7 proc. gospodarstw zadeklarowało ponadto chęć przyjęcia lub przyjęło uchodźców do swojego domu.

Najczęstszymi kategoriami kupowanymi na rzecz uchodźców z Ukrainy były: środki do higieny osobistej (62 proc.), żywność o długim okresie ważności (62 proc.), higiena kobieca (44 proc.) oraz leki i materiały opatrunkowe (32 proc.).

Firma GfK sprawdziła również, które gospodarstwa najchętniej angażowały się we wsparcie dla Ukrainy. Okazuje się, że taką postawę zadeklarowało 67 proc. gospodarstw jednoosobowych, 88 proc. gospodarstw liczących trzy osoby i aż 90 proc. największych gospodarstw z pięcioma lub więcej domownikami. 

Skala bezinteresownej, proaktywnej pomocy udzielonej dotychczas Ukrainie jest ogromna i poraża swoją powszechnością. Największy odsetek wsparcia wśród dużych rodzin mogą tłumaczyć zapewne najlepsze warunki do przyjmowania uchodźców, które wiążą się m.in. z większym metrażem mieszkania, ale też i wysoki poziom empatii rodzin wobec sytuacji innych rodzin. Pomoc płynie z każdej strony na miarę możliwości i patrząc na ten obraz możemy powiedzieć, że jako społeczeństwo sprawdziliśmy się w tym nieoczekiwanym wyzwaniumówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 7-14 marca 2022 roku.***

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Jeden komentarz

iga świątek

Iga Świątek: Surrealistyczny moment w moim życiu i karierze

strategia w sprzedaży e-commerce

Skuteczne strategie w sprzedaży e-commerce – jak zwiększyć ruch i konwersję?