Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

„Świerszczyk” najstarszy w Europie magazyn dla dzieci – nadal w czołówce najpopularniejszych pism dla dzieci

Magazyn dla dzieci „Świerszczyk” to najstarsze, wychodzące bez przerwy czasopismo dla dzieci w Europie. Ukazuje się od 1 maja 1945 r. i w tym roku świętuje 75-lecie swojego istnienia.  Od lipca 2020 r. sprzedaż magazynu Świerszczyk” weryfikowana jest przez ZKDP – wg najnowszego wrześniowego raportu w pierwszym miesiącu wakacji rodzice kupili aż 31.531 egzemplarzy magazynu. Tym samym Świerszczyk” już oficjalnie wszedł do ścisłej czołówki i uplasował się na 3 pozycji w segmencie najbardziej popularnych pism dziecięcych na rynku w Polsce. Wzrasta również liczba prenumerat  – w ciągu siedmiu miesięcy aż o 20%!

Mimo pandemii, w 2020 roku obserwujemy stały wzrost sprzedaży magazynu „Świerszczyk” – od stycznia do lipca tego roku wyniósł on 19%, przy średniej miesięcznej wynoszącej 32.773 egz. W analogicznym okresie 2019 roku liczba ta wynosiła 27.518 egzemplarzy. Warto przy tym zauważyć, że w odróżnieniu od innych czasopism dla dzieci z zestawienia ZKDP nie dodajemy do „Świerszczyka” żadnych gadżetów, mających stymulować wzrost popytu. „Świerszczyk” wygrywa jakością – komentuje Eliza Amanowicz, dyrektor marketingu w wydawnictwie Nowa Era. – W tej chwili aż 42% sprzedanych egzemplarzy „Świerszczyka” jest dystrybuowanych w prenumeracie: zarówno indywidualnej, jak i szkolnej. Tylko od stycznia do lipca liczba prenumerat wzrosła o 20%  – dodaje Eliza Amanowicz.

 

 

Wydawnictwo edukacyjne Nowa Era publikuje magazyn „Świerszczyk” od 2005 roku. Wówczas sprzedaż wynosiła zaledwie kilka tysięcy egzemplarzy. Dziś plasuje się na poziomie 32.773 egzemplarzy. Od trzech lat magazyn jest miesięcznikiem (wcześniej wydawany jako dwutygodnik), a jego objętość zwiększyła się z 32 do 52 stron. Szata graficzna pisma została odświeżona, a każdy numer zawiera także edukacyjną grę planszową, stanowiącą integralną część magazynu. 

  • Cały czas dbamy o zawartość merytoryczną „Świerszczyka”. Współpracują z nami najlepsi polscy twórcy dla dzieci. Dzięki temu czytelniczki i czytelnicy co miesiąc otrzymują wyjątkowe czasopismo, zawierające premierowe wiersze i opowiadania, teksty wspomagające naukę czytania oraz zadania logiczne, krzyżówki, łamigłówki. A wszystko to w niepowtarzalnej, zachwycającej szacie graficznej. Zaufanie rodziców procentuje – kolejne pokolenie Polaków czerpie radość ze spotkań ze znakomitą polską literaturą i grafiką – opowiada Małgorzata Węgrzecka, redaktor naczelna magazynu „Świerszczyk”.  

Wg badań jakościowych przeprowadzonych przez wydawnictwo Nowa Era, Świerszczyk” kupują świadomi rodzice – zależy im na dostarczaniu dzieciom wartościowych produktów, stymulujących rozwój i kształtujących różnorodne kompetencje. Wspólna lektura rodziców i dzieci to element rodzinnego rytuału budującego więzi i wzmacniającego poczucie bliskości. Naturalnymi ambasadorami pisma są również nauczyciele przedszkolni oraz edukacji wczesnoszkolnej. To dla nich powstają specjalne scenariusze lekcji z wykorzystaniem treści z  magazynu. W prenumeracie szkolnej kupowanych jest ok. 4.000 egzemplarzy tytułu miesięcznie. 

Magazyn dla dzieci „Świerszczyk” to najstarsze, wychodzące bez przerwy czasopismo dla dzieci w Europie. Ukazuje się od 1 maja 1945 r. i w tym roku świętuje 75-lecie swojego istnienia. Obecnie publikowany przez wydawnictwo edukacyjne Nowa Era, jest miesięcznikiem literacko-edukacyjnym, skierowanym do dzieci w wieku 5-9 lat. „Świerszczyk” harmonijnie łączy różnorodne formy literackie i aktywności ze świata matematyki, a całość podporządkowana jest realizacji celu, jakim jest nauka poprzez zabawę. „Świerszczyk” kształtuje hierarchię wartości, pomaga w nauce czytania, uczy kojarzenia faktów, porównywania i wnioskowania, rozwija zdolności matematyczne, logiczne myślenie i spostrzegawczość, uczy właściwej interpretacji treści, pomaga trenować pamięć. Teksty, aktywności i ilustracje są dziełem najlepszych polskich autorów i ilustratorów.

 

Magazyn dla dzieci „Świerszczyk”

  • Nakład: 69 500 egz.średnia sprzedaż/2020 r.: 32 773 egz.

w tym prenumerata: 13.250 egz.

  • Kanały dystrybucji: Kolporter, Empik, Poczta Polska, Ruch
  • Cena okładkowa: 9,90 zł
  • Wiek czytelników: 5-9 lat
  • Periodyczność: miesięcznik
  • Zasięg: ogólnopolski
  • ISSN:0491-8193

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *