Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Święta w Google

Google udostępnia w Polsce nowe narzędzie reklamowe – kampanie inteligentne, które dzięki wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego pozwoli przedsiębiorcom w prosty sposób zarządzać kampaniami reklamowymi online.

Rozwiązanie powstało z myślą o małych firmach, które często samodzielnie tworzą swoje kampanie online. Przyjazny interfejs oraz zautomatyzowane funkcje pozwolą im zoptymalizować pracę oraz jej efekty. Kampanie inteligentne przedsiębiorcy mogą wykorzystać już teraz, ponieważ koniec roku to czas intensywnego ruchu w handlu z uwagi na przedświąteczne promocje i zakupy.

Przyjazny interfejs oraz zautomatyzowane funkcje pozwolą im zoptymalizować pracę oraz jej efekty. Kampanie inteligentne przedsiębiorcy mogą wykorzystać już teraz, ponieważ koniec roku to czas intensywnego ruchu w handlu z uwagi na przedświąteczne promocje i zakupy. Dla firm oznacza to możliwość znacznego zwiększenia swoich obrotów, jednak pod warunkiem, że przygotują się odpowiednio wcześniej. Jak wynika z analizy trendów wyszukiwania liczba zapytań dotyczących prezentów czy Czarnego Piątku zaczyna bowiem wzrastać już w połowie listopada.

Święta nieodłącznie wiążą się z zakupami, a w 2017 r. polska rodzina wydała na ten cel średnio 882 zł, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej. Odpowiednio 51% z tej kwoty jest przeznaczana na prezenty, 39% na jedzenie, a 10% na spotkania z bliskimi. Warto także zwrócić uwagę, że prawie połowa Polaków zadeklarowała, iż kupi prezenty online, a 20% poprzez telefon komórkowy. Konsumenci zaplanowali swoje wydatki z wyprzedzeniem w aż 62% przypadków. 23% Polaków stwierdziło, że zakupy zrobi już w listopadzie, a 39% przewidziało je na pierwszą połowę grudnia.[1]

Kampanie inteligentne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Jak wynika z trendów wyszukiwania internauci zaczynają rozglądać się za prezentami czy innymi artykułami niezbędnymi do przygotowania świąt już w połowie listopada, co oznacza, że przedsiębiorcy powinni przygotować się ten intensywny dla handlu okres już teraz. Dlatego Google udostępnia właśnie Kampanie inteligentne, czyli nowe narzędzie reklamowe, które im w tym pomoże. Rozwiązanie wykorzystuje technologie uczenia maszynowego do zarządzania kampaniami reklamowymi online na podstawie informacji przekazanych przez firmę, jej witryny oraz profilu Google Moja Firma. Przedsiębiorcy mogą wybrać cele, na których uzyskaniu najbardziej im zależy, na przykład telefony od klientów czy działania na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej technologia uczenia maszynowego automatycznie optymalizuje ją tak, aby zapewnić wyniki, które są dla firmy najbardziej pożądane.

czytaj:   H&M do 2030 planuje recyklingować 100% swoich produktów

Do narzędzia została dodana też funkcja wyboru grafiki, przydatna szczególnie dla małych firm. Po wskazaniu istniejących materiałów, takich jak zdjęcia, logo, nagłówki i opisy, narzędzie Kampanie inteligentne przetestuje kombinacje obrazów i tekstu, aby stworzyć najskuteczniejszą reklamę wizualną.

Wyszukany Czarny Piątek

Wśród Polaków istnieje coraz większa świadomość przedświątecznych promocji, a szczególnie Czarnego Piątku, który w tym roku wypada 23 listopada. W ubiegłym roku internauci wpisali w wyszukiwarkę aż 2,7 miliona zapytań o ten dzień, co stanowiło również 108% roczny wzrost. Natomiast wyszukiwania związane z Dniem Darmowej Dostawy wypadającym 5 grudnia, wzrosły w 2017 r. o 97% w skali roku. Polacy coraz bardziej interesują się także prezentami oraz wyprzedażami w ogóle. W okresie przedświątecznym w 2017 r. internauci wpisali 3,7 miliona zapytań o prezenty, czyli o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba zapytań o wyprzedaże także zanotowała wzrost – o 45%.[2] Hasło Czarny Piątek jest najczęściej wyszukiwane w połączeniu z konkretnymi markami i nazwami sklepów, co dla przedsiębiorcy stanowi wyraźny sygnał, że jeżeli oferuje klientom promocje tego dnia powinien uwzględnić to hasło w swojej kampanii. W okresie przedświątecznym Polacy szukają także inspiracji na prezent, o czym świadczą wyszukiwania: prezenty na święta, prezenty pod choinkę, prezent dla chłopaka, dla dziewczyny, dla przyjaciółki.[3]

Za czym rozglądają się Polacy?

Przedsiębiorcy z określonych branż powinni także zwrócić uwagę na to jakie hasła w grudniu szczególnie interesują internautów. Na przykład w kategorii moda i akcesoria najszybciej zyskującymi popularność zapytaniami w końcówce 2017 r. były sukienki sylwestrowe, smartwatch, burleska, zegarki damskie i męskie, okulary VR, portfel damski czy czapka Mikołaja. W obszarze piękno i pielęgnacja najbardziej rosło zainteresowanie paznokciami świątecznymi, paznokciami na sylwestra, makijażem sylwestrowym, depilatorem laserowym, zestawem do hybryd, szczoteczką elektryczną, jak i soniczną. W kategorii elektronika najszybciej zyskującymi popularność hasłami były języki programowania dla dzieci, słuchawki bezprzewodowe, smart switch, gramofon, power bank czy klawiatura mechaniczna.

Co do wyszukiwań związanych z jedzeniem i żywnością największe wzrosty zanotowały takie zapytania, jak barszcz czerwony wigilijny, schab pieczony, dekorowanie pierników, rolada szpinakowa z łososiem, zupa z fenkułu, solanka do mięsa czy kruche ciasteczka świąteczne. Święta w domach, w których mieszkają najmłodsi nie mogą się także obyć bez zabawek.

czytaj:   Raport TNS: Polska przoduje w blokowaniu reklam

Najpopularniejszymi artykułami w tej kategorii w grudniu 2017 r. były gry, kolorowanki świąteczne, gry planszowe, bajki dla dzieci, gry dla dziewczyn, labirynt, państwa miasta, koło fortuny czy gry na dwie osoby. Przedsiębiorcy powinni zwrócić także uwagę na to z jakich urządzeń korzystają internauci poszukując informacji o produktach. Udział wyszukiwań mobilnych w pierwszej połowie 2018 r. W kategorii moda i akcesoria wyniósł 55%. Odpowiednio w odniesieniu do kategorii piękno i pielęgnacja było to 60%, elektroniki 44%, jedzenia i żywności 58%, a zabawek 39%.[4]

Co zyskają przedsiębiorcy?

Za pomocą Kampanii inteligentnych reklamodawcy mogą w prosty sposób prowadzić efektywny marketing w internecie i zdobywać nowych klientów. Na bieżąco zobaczą, jak działają ich reklamy i jak skuteczne są w pozyskiwaniu nowych klientów. Mogą na przykład sprawdzić, ile razy użytkownicy obejrzeli reklamę i podjęli jakieś działanie, na przykład kliknęli w nią, aby zadzwonić do firmy lub przejść do jej witryny. Inne dostępne informacje to m.in.:

●      odsłony reklamy, czyli informacja ile razy każda wersja reklamy została obejrzana przez potencjalnych klientów;

●      liczba kliknięć w każdą wersję reklamy;

●      liczba kliknięć po to by wykonać telefon. Ta dana umożliwi sprawdzenie, ile razy potencjalni klienci korzystający z urządzeń mobilnych kliknęli przycisk „Zadzwoń” w reklamie. Znajomość przybliżonej liczby połączeń telefonicznych wygenerowanych przez reklamę pomaga zrozumieć jej skuteczność;

czytaj:   Koniec programu Paint

●      informacja o zweryfikowanych połączeniach – pozwoli to sprawdzić jak często połączenia przychodziły z numeru przekierowania Google w każdej wersji reklamy;

●      działania na mapie. Ta informacja umożliwi określenie ile razy klienci obejrzeli reklamę, a następnie kliknęli pinezkę firmy na Mapach Google, aby dowiedzieć się, jak do niej dojechać;

●      cele Analytics – łącząc konta Google Analytics i Google Ads, można używać identyfikatorów i tagów śledzenia, aby monitorować ruch z reklam;

●      kwota wydana na reklamy bieżącym miesiącu;

●      zwiększenie skuteczność reklamy. Jeśli reklama nie spełni oczekiwań przedsiębiorcy, może przeanalizować dane z powyższych punktów, aby znaleźć sposób na jej poprawienie.

 

Google będzie dodawać do Google Ads kolejne funkcje, które pozwalają łatwo uzyskać pożądane wyniki. Firma testuje na przykład automatycznie optymalizowane strony docelowe. Te automatycznie tworzone strony internetowe dla małych firm, które są zoptymalizowane pod kątem reklam, pokazują informacje o produkcie lub usłudze dopasowane do przekazu reklamowego. Strony te będą wspomagać konwersje i oferować wbudowane raportowanie, żeby małe firmy mogły jak najlepiej wykorzystać swój budżet reklamowy.

 

Tutaj można obejrzeć wideo demonstrujące działanie produktu, a tutaj historie użytkowników z małych i średnich firm.

 

[1]Deloitte, Świąteczne wydatki Polaków Spontaniczna rozrzutność czy chłodna kalkulacja? Prezentacja wyników badania świątecznych zwyczajów konsumenckich w Polsce i w Europie w 2017 r.

[2] Wewnętrzne dane Google dla Polski. Porównania rok do roku obejmują okres listopad – grudzień 2017 r. vs. 2016 r.

[3]Wewnętrzne dane Google dla Polski, listopad – grudzień 2017 r.

[4] Wewnętrzne dane Google dla Polski, 2016 – 2018 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *