Do niedawna niemożliwe było identyfikowanie użytkowników aplikacji pozbawionych reklam, takich jak aplikacje płatne lub stworzone przez marki. Problem ten udało się rozwiązać firmie Selectivv Mobile House.
Nowe rozwiązanie pozwala badać użytkowników dowolnej aplikacji oraz kierować do nich reklamy. Dzięki temu Selectivv posiada już średnio 362 informacje o właścicielu smartfonu i wyróżnia 60 profili psychograficznych.
W przypadku aplikacji z reklamami użytkownicy godzą się na anonimowe udostępnianie wybranych danych na swój temat w zamian za bezpłatne korzystanie z aplikacji. Do tej pory marketerzy nie mieli natomiast możliwości dowiedzieć się, kim są osoby korzystające z aplikacji pozbawionych reklam, czyli np. tych stworzonych przez banki, sieci handlowe czy pośredników w zamawianiu taksówek. Informacje o zainstalowanych aplikacjach gromadzone są jednak przez niektóre inne aplikacje, podobnie jak np. informacje o płci lub lokalizacji. Selectivv Mobile House, dzięki współpracy z zagranicznym partnerem technologicznym, uzyskał dostęp do tych danych.
Dzięki temu firma zidentyfikowała m.in. 820 tys. osób z Polski, które w ciągu ostatnich dwóch miesięcy korzystały z aplikacji Uber, 720 tys. użytkowników PKO IKO, a także 2,6 mln użytkowników Instagrama oraz 750 tys. Snapchata. Wykorzystanie tych danych daje zupełnie nowe możliwości targetowania reklam mobilnych oraz badania użytkowników.
„Możemy kierować reklamy do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy klientów konkurencji, np. osób posiadających aplikację innego banku. Tę samą grupę możemy poddać analizie psychograficznej, aby dowiedzieć się więcej o jej cechach i zachowaniach” – mówi Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv Mobile House.
Selectivv wykorzystał dane o używanych aplikacjach do rozbudowy swojej bazy profili psychograficznych, która liczy obecnie już 60 różnorodnych grup. Do istniejących profili, jak kobiety w ciąży czy klienci Biedronki i Lidla, firma dodała m.in. użytkowników aplikacji muzycznych (2,4 mln osób), VOD (1,9 mln) czy bankowości mobilnej (1,1 mln). Łącznie firma posiada już średnio 362 informacje o użytkowniku mobile.