Gdy powstawał styl życia zero waste w 2008 roku w USA, jego prekursorka i założycielka – Bea Johnson zapewne nie przypuszczała, że jej poglądy staną się tak popularne na całym świecie. W ślad za Amerykanami poszli mieszkańcy innych krajów na świecie, w tym także Polacy.
Początkowo rewolucja zero waste home ogarnęła – jak wskazuje sama nazwa tylko gospodarstwa domowe. Z czasem jednak ten styl życia stał się popularny również wśród przedsiębiorców. Niektórzy zaczęli nawet to wykorzystywać do promocji swojej marki. Jak wygląda to w praktyce? Czy robiąc dobrą reklamę swojej firmy można „przy okazji” zadbać o środowisko? Nikogo zapewne nie zdziwi fakt, że pierwsze firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie zero waste pochodzą… z USA.
Zero waste w biznesie
Ideą zero waste zaczęły się interesować zarówno największe światowe marki, jak i niewielkie, lokalne firmy. O ile dużym graczom trudniej będzie wbić się w trend, to mniejsze sklepy e-commerce szybciej mogą zmienić na przykład opakowania. W czasach zakupów robionych przez internet wymaga się od producentów i sprzedawców dobrego zabezpieczenia przesyłki na czas transportu. Sęk w tym, że kartony, w które pakowane są buty, elektronika czy odzież są często bogato zdobione grafikami. Takie rozwiązania nie są jednak przyjazne środowisku.
W ostatnich latach jednak producenci zaczęli coraz większą wagę przywiązywać do przyjaznych środowisku opakowań. Takie rozwiązanie jest nie tylko tańsze, ale i lepiej postrzegane przez klientów. Suma sumarum, stosowanie ekologicznych opakowań może przynieść nie tylko oszczędności, ale i pozwolić na lepsze zarobki.
Idea Zero Waste zaczęła się również przyjmować w branży gastronomicznej. Coraz częściej można spotkać restauracje, które pakują posiłki na wynos w opakowania wykonane z materiałów przyjaznych środowisku.
Jak zero waste wpływa na reklamę?
Stosowanie ideologii zero waste przyczynia się do rozpowszechniania produktów. Dzięki temu, że takie poglądy są dziś modne, nie brakuje klientów. Według statystyk, świadomi klienci częściej decydują się na zakup produktów przyjaznych środowisku. Wprowadzenie zasad zero waste w firmie może przyczynić się do wzrostu popularności firmy wśród klientów.