Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Trendy w content marketingu, na które warto mieć oko

Content marketing wciąż się rozwija i wyznacza kolejne trendy, dzięki którym możemy tworzyć coraz lepsze treści i usprawniać komunikację z klientami. Jeśli jeszcze ich nie wdrażasz, zrób to szybko, ponieważ już wkrótce staną się standardem.

Mamy Cię!

Ponieważ coraz częściej sięgamy po urządzenia mobilne, firmy zyskują dużą szansę na promowanie swoich produktów i usług w związku z konkretną lokalizacją. Naturalne jest, że mając ochotę na zakupy będziemy szukać sklepów i punktów usługowych znajdujących się blisko naszego aktualnego miejsca pobytu, a mobilne aplikacje mogą nam pomóc je odnaleźć. Dopasowanie informacji do lokalizacji łączy się z innym mocnym trendem, czyli personalizacją – dzięki aplikacji każdy zestaw ofert i informacji jest skrojony na miarę potrzeb konkretnego klienta.

Mikro-trend

Zamiast umieszczać wszystkie informacje na głównym serwisie firmowym, można stworzyć powiązane z nim mikrostrony, poświęcone na przykład konkretnemu produktowi czy usłudze, ale też akcji promocyjnej bądź konkursowi. Taki podział ułatwi życie klientowi, a podjęcie dodatkowej aktywności przybliży go do zakupu.

Gwiazdy z sieci

Coraz większą popularność zdobywa angażowanie internetowych osobowości do przekazów reklamowych czy promocyjnych. Promowanie produktu schodzi na drugi plan, ale związek danej postaci z marką pozostaje w głowie odbiorców. Dzięki temu można wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. YouTube dla wielu klientów jest substytutem telewizji, więc sieciowi celebryci przemówią do nich znacznie lepiej niż gwiazdy szklanego ekranu.

Papier jest passe

Gazety coraz częściej przenoszą treści do internetu w formie e-wydań, gdzie miejsce papieru zajmują piksele. Dla redakcji to sposób na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie czytelników, którzy szukają informacji wyłącznie w sieci. Z kolei dla marek e-magazyn to dobre narzędzie do kompleksowego przedstawienia oferty. Sieciowa publikacja daje gwarancję, że potencjalny klient poświęci Twoim treściom więcej uwagi.

Info+grafika

Skoro zdjęcie podnosi wartość informacji tekstowej, połączenie obu powinno dać najlepsze efekty. Ciekawe, przejrzyste i pomysłowe infografiki mają znacznie większą szansę na klikalność niż zwykłe teksty i mogą dotyczyć rozmaitych dziedzin. Są świetne do prezentowania statystyk i badań, definicji, danych związanych z lokalizacją czy porównań. Jeśli nie chcesz zostać w tyle zadbaj o to, aby w Twoim zespole znalazł się człowiek wyspecjalizowany w robieniu ciekawych infografik.

źródło: artivia.pl