O wyborze wakacyjnego wyjazdu decydujemy wspólnie – taki wniosek można wysnuć na podstawie analiz ruchu w portalu Wakacje.pl. Okazuje się, że najwięcej użytkowników serwisu oferty kupuje w niedzielę.
Wakacje.pl sprawdziły zachowania użytkowników swojego serwisu. Analiza pokazała, że najchętniej oferty wyjazdów przeglądane są w niedziele. Ostatni dzień weekendu to moment, kiedy bez pośpiechu można jeszcze raz porównać pomysły wstępnie analizowane w ciągu tygodnia i w gronie najbliższych zadecydować, dokąd w tym roku wybrać się na urlop.
Wyjazd wakacyjny to dla wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń w roku, które ma być wyjątkowe pod każdym względem. Dla jednych to ucieczka od codzienności, dla innych wytchnienie, a dla niektórych okazja do zdobycia nowych doświadczeń. A ponieważ to zawsze wyjątkowy czas, nie dziwi, że decyzję o tym, kiedy i dokąd pojechać, podejmujemy w szerszym gronie. Wolne dni takim analizom i zakupom bardzo sprzyjają, a szczególnie popularne pod tym względem są niedziele – mówi Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu i członek zarządu Wakacje.pl.
Trend ten potwierdzają też wyniki badań zlecone przez Wakacje.pl w zeszłym roku. Wynika z nich, że 64 proc. respondentów decyzję o kierunku wyjazdu i sposobie jego organizacji podejmuje wspólnie z partnerem/współmałżonkiem.
Statystycznie częściej ma to miejsce w grupie osób w wieku 30-45 lat (67 proc.), ale całkiem wysokie wskaźniki można zaobserwować także wśród młodych w wieku 20-29 lat podróżujących bez dzieci (56 proc. respondentów).
Pośród tych wyjeżdżających z pociechami wspólnie decyduje 61 proc. (mowa o grupie 20-29 lat), a turyści w przedziale wiekowym 46-65 takiej odpowiedzi udzielili w 62 proc. przypadkach.
Analizy zachowania użytkowników serwisu Wakacje.pl pokazują, że niedziela jest również tym dniem, w którym samodzielni klienci najchętniej dokonują rezerwacji wyjazdu. Mowa o osobach niepotrzebujących w procesie wyboru wycieczki wsparcia ze strony konsultanta sprzedaży.
Przedstawiciele tej grupy podróżnych w niedziele rezerwują wyjazdy o 35 proc. częściej niż w pozostałe dni tygodnia. Co ciekawe, sprzedażowo najsłabsza jest sobota.
Choć zakupy przez internet nie są dla Polaków nowością, to jednak dopiero pandemia przekonała niezdecydowanych, że warto zacząć korzystać z takiej opcji. Wakacje.pl konsekwentnie inwestują w możliwość samodzielnego zakupu wyjazdu on-line. Począwszy od inspiracji, przez pomoc w wyborze oferty, aż po jej zamówienie i opłacenie – tłumaczy Jakub Biczkowski, Chief E-Commerce Officer Wakacje.pl.