in

Walentynkowe plany internautów

Marta krzemińska awansuje na stanowisko head of client service w peppermint powered by quad

Pójdą do kina, teatru, odwiedzą ulubiony klub czy po prostu wyślą e-kartkę – Gemius sprawdził, jak internauci planują walentynkowe świętowanie. W przededniu Dnia Zakochanych rośnie liczba osób szukających w sieci gotowych życzeń, informacji o seansach czy granych sztukach.

Artykuł z 2013 roku

Portale poświęcone wydarzeniom kulturalnym oraz witryny z informacjami o klubach czy imprezach przeżywają w dniach poprzedzających Walentynki prawdziwe oblężenie – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

Chętnie zabieramy swoją „Walentynkę” do kina lub teatru

Dane pokazują, że w drugim tygodniu lutego 2012 roku strony z kategorii „Rozrywka”, a więc w dużej mierze witryny największych kin, odwiedziło ponad 1,7 mln użytkowników sieci – to aż od 200 do 300 tys. więcej niż w pozostałych dniach tego miesiąca.

Najliczniejszą część widowni internetowych tego typu serwisów stanowią użytkownicy w wieku 15-24 (niemal 40 proc. odbiorców wskazanych portali).

Również witryny poświęcone wydarzeniom kulturalnym, a w tym m. in. strony www teatrów czy portale z informacjami na temat literatury, budzą w tym czasie większe zainteresowanie.

Tuż przed Walentynkami liczba użytkowników tego typu portali znacząco rośnie. Między 8 a 14 lutego 2012 roku serwisy z kategorii „Kultura i rozrywka” odwiedziło ponad 16 mln internautów, czyli średnio 150 tys. więcej niż w innych tygodniach. Serwisy z tej kategorii najchętniej odwiedzają osoby w wieku 15-34 (stanowią 50 proc. całej widowni portali).

lub wysyłamy e-kartkę
Zakochani chętnie sięgają również po gotowe rozwiązania. W dniach od 8 do 14 lutego 2012 roku strony z życzeniami i e-kartkami odwiedziło ponad 1 mln internautów, co oznacza od 400 do 500 tys. realnych użytkowników więcej niż w innych tygodniach analizowanego miesiąca. Po wierszyki czy życzenia z sieci sięgają głównie ludzie młodzi. Ponad 28 proc. widowni internetowej tego typu serwisów to internauci w wieku 15-24.

Źródło: mat. pras.


  1. Jak zrobić webinar? Poznaj 10 dobrych praktyk
  2. Badania marki – lojalność wobec marki
  3. Case study może przynieść świetne efekty. Trzeba tylko wiedzieć, jak je przygotować
Jak internet zmienia media?

Jak internet zmienia media?

Agencja interaktywna migomedia zarabia na seksie

Agencja interaktywna Migomedia zarabia na seksie