25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami i mimo, że na ulicach miast nie ma już śladu po niedzielnym wydarzeniu, to WOŚP nadal gra w social mediach. Już teraz wiadomo, że tegoroczna edycja jest rekordowa – nie tylko pod kątem zebranej kwoty, ale również zainteresowania w mediach, w tym oczywiście w społecznościach.
WOŚP w świecie social media
Oprócz oficjalnej strony internetowej, fundacja pod nazwą „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” ma również swoje konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+, Pintereście i Snapchacie, a także na vlogu Jurka Owsiaka. Organizatorzy i tym razem zadbali o świetną obsługę swoich społecznościowych profili, prowadząc niezwykle aktywną komunikację z internautami. Ranking NapoleonCat przedstawia te działania w liczbach.
#WOSP2017 na Instagramie
Towarzyszący Wielkiej Orkiestrze znacznik #wosp2017, tylko w dniu wielkiego finału czyli 15. stycznia, został użyty przez 7,3 tys. instagramowiczów. Z ponad 8,6 tys. postów, zdecydowaną większość stanowiły wpisy zawierające zdjęcia. Posty z 15.stycznia wygenerowały łącznie ponad 830 tys. interakcji użytkowników Instagrama.
Najbardziej lubianymi postami zawierającymi #wosp2017 były wpisy autorstwa Patryka Grudowicza (@patryk_grudowicz), Zuzy Kołodziejczyk (@zuzol) oraz Martina Stankiewicza (@martinstankievitz).
Wśród najbardziej komentowanych znalazły się natomiast wpisy opublikowane na profilach Codziennego Suchara Humor Mem Lol (@codziennysuchar), Aleksandry Marzędy (@styloly) oraz Fundacji WOŚP (@fundacjawosp).
Najwięcej postów zawierających hashtag #wosp2017 opublikowanych zostało przez administratorów kont: Sztab WOŚP (@wosp.sspp), Fundacja WOŚP (@fundacjawosp) oraz Pokojowy Patrol (@pokojowy_patrol).
Oprócz oficjalnego znacznika #wosp2017 autorzy postów najczęściej używali również hashtagów: #wośp, #wosp, #mastercardgrazwosp, #wielkaorkiestraświątecznejpomocy, #pomagamy, #poland, #wośp2017, #mastercardgrazwośp oraz #jurekowsiak.
WOŚP na Facebooku
Na oficjalnym koncie WOŚP na Facebooku było gorąco jeszcze na długo przed finałem. NapoleonCat sprawdził, co działo się na tydzień przed finałem. Tylko w ciągu 7 dni (w okresie 9-15 stycznia) facebookową stronę WOŚP polubiło ponad 20 tys. nowych użytkowników, a największy przyrost nastąpił pomiędzy 14-15.01. W przeddzień finału konto miało bowiem 1 054 317 zainteresowanych, by 15. stycznia zamknąć liczbą 1 062 731 fanów (wzrost o prawie 8,5 tys. użytkowników).
Nie dziwi również fakt, iż najwięcej aktywności fanów przypadało na finałowy dzień Orkiestry. Poniższy wykres przedstawia liczbę osób, które zareagowały, skomentowały, udostępniły posty strony WOŚP, wspomniały o niej w swoich postach, bądź też wykonały inną akcję związaną z profilem. Oprócz użytkowników z Polski, najaktywniejsi byli ci z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych oraz Irlandii.
Również na 15. stycznia przypadło najwięcej interakcji użytkowników oraz najwyższy poziom zaangażowania.
Poniższy wykres pokazuje liczbę aktywności fanów na stronie WOŚP (łączna i cząstkowa liczba komentarzy, reakcji i udostępnień postów ze strony oraz liczba postów na stronę i wspomnień o niej napisanych przez fanów czy inne strony).
Social Interaction Index (SII) pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Wskaźnik ten bierze pod uwagę posty, komentarze, reakcje, i udostępnienia na danej stronie, a także wspomnienia o niej dokonane przez inne witryny lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównywać strony o różnej wielkości.