Marka Pampers i organizacja UNICEF były gospodarzami wyjątkowego wydarzenia, podczas którego podsumowały swoją 15-letnią współpracę. To jedyny w swoim rodzaju sojusz, który dzięki połączeniu sił znacząco zmienił świat.
Przez ostatnie 15 lat, współpraca ta pomogła uratować życie około miliona noworodków na całym świecie przed śmiercią z powodu tężca noworodkowego. Jest to śmiertelna choroba, którą można w relatywnie łatwy sposób wyeliminować – dzięki szczepieniom i zachowaniu należytej higieny porodowej. Nakierunkowane na pomoc partnerstwo marki Pampers i organizacji UNICEF pomogło wyeliminować tężec noworodkowy w 26 krajach, chroniąc jednocześnie około 100 milionów kobiet i ich dzieci.
Współpraca Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku i od początku przyświecał jej cel ochrony zarówno matek, jak i ich dzieci przed tężcem noworodkowym. Dziś, partnerstwo to jest najlepszą inspiracją do działań prospołecznych, dzięki swojej innowacyjnej kampanii i udowodnieniu, że działając razem można osiągnąć znaczące zmiany.
Współpraca opierała się na obietnicy „1 paczka = 1 szczepionka” – za każde sprzedane opakowanie pieluszek Pampers z logo UNICEF, 1 szczepionka będzie przekazana do organizacji. Ten prosty mechanizm zaangażował społeczeństwo do wspierania akcji, co miało bezpośredni wpływ na walkę z tężcem noworodkowym, generując największe fundusze zebrane przez partnera korporacyjnego.
Prelegentami wydarzenia byli: Ranya Shamoon – Starszy Wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble oraz Carla Haddad Mardini – Dyrektor Działu Pozyskiwania Funduszy i Partnerstw Prywatnych, UNICEF. Dołączyli do nich również eksperci: Linda Scott – Profesor Honorowy Uniwersytetu Oksfordzkiego oraz Dr Azhar Abid Raza – Specjalista ds. Szczepień Matek i Nastolatków, UNICEF.
Wszyscy prelegenci podzielili się swoimi doświadczeniami i opowiedzieli o szczegółach tej wyjątkowej współpracy oraz wskazali jak utorowała ona drogę przyszłym partnerstwom ukierunkowanym na działania prospołeczne.
Ranya Shamoon, Starszy Wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble powiedziała: Dzięki połączeniu sił, marka Pampers i UNICEF były w stanie osiągnąć znaczącą i długotrwałą zmianę, która ma bezpośredni wpływ na życie niezliczonej liczby rodzin i dzieci na całym świecie. Chcemy skorzystać z okazji i podziękować każdemu kto wspierał nasze działania i pomógł wyeliminować tężec noworodkowy, aby dziecięcy świat był jeszcze lepszy. Razem zmieniliśmy życie matek, dzieci i przyszłych pokoleń. To wspaniały przykład na to jak P&G oraz Pampers z miłością wspierają potrzebujących.
Carla Haddad Mardini, Dyrektor Działu Pozyskiwania Funduszy i Partnerstw Prywatnych, UNICEF skomentowała: Nasza 15-letnia współpraca z Pampers przyczyniła się do uratowania prawie miliona noworodków przed cichym zabójcą – tężcem noworodkowym. Zakupiliśmy ponad 300 milionów szczepionek, które ochroniły 100 milionów kobiet i ich dzieci. Dzięki pomocy marki Pampers i innych partnerów, liczba zgonów noworodków spowodowanych tężcem zmniejszała się rocznie o ponad 60%. Wsparcie to stało się jeszcze ważniejsze, podczas pandemii COVID, która zagroziła zakłóceniem świadczenia usług szczepień przeciwko tężcowi i cofnięciem ciężko osiągniętego sukcesu w postaci eliminacji tej choroby. Długoterminowe kooperacje, takie jak ta z marką Pampers, są doskonałym przykładem tego, jak UNICEF, współpracując z sektorem prywatnym, może dotrzeć do najbardziej bezbronnych i sprawić, aby każde dziecko nie tylko przeżyło, ale było bezpieczne.
Linda Scott – Profesor Honorowy Uniwersytetu Oksfordzkiego również zabrała głos: Bacznie obserwowałam jak przez 15 lat rozwijało się partnerstwo marki Pampers i organizacji UNICEF. Było wiele czynników, które miały wpływ na tę współpracę i doprowadziły do jej sukcesu. Przede wszystkim, wspólne oddanie trosce o dobro matki i dziecka pozwoliło obu organizacjom na budowanie pozytywnej, opartej na zaufaniu współpracy. Obietnica „1 paczka = 1 szczepionka” złożona przez markę Pampers organizacji UNICEF była przejrzysta i konkretna dla społeczeństwa – intencja ta i sposób realizacji pokazały nam jak dużo można osiągnąć przy współpracy organizacji.
Od ponad 60 lat Pampers stara się ulepszać świat każdego dziecka. Partnerstwo Pampers i UNICEF jest prawdziwym przykładem „dobrych działań”, pokazującym, jak działając razem możemy robić więcej i lepiej oraz mieć rzeczywisty wpływ na życie matek i dzieci na całym świecie.
Niezwykłe wydarzenia roku 2020 pokazały, że marki i firmy są odpowiedzialne za społeczeństwo i otaczający nas świat. Partnerstwo Pampers i UNICEF jest częścią stałego zaangażowania firmy P&G we wpływ na społeczność i jest jednym z działań firmy, które mają na celu realizację 2021 Dobrych Działań P&G na 2021 r.