Shortsy odpowiadają obecnie za co czwarte wyświetlenie na polskich kanałach gamingowych – wynika z wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset obejmujących 198 kanałów. W rok łączna liczba wyświetleń krótkich pionowych filmów wideo wzrosła o 1097,5% do prawie 40,3 mln.
W tym czasie ich watchtime wzrósł o 990,6% do ponad 258 tys. godzin. W zeszłym roku Shortsy publikowała połowa kanałów gamingowych.
Według wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset obejmujących 198 kanałów w marcu 2022 roku Shortsy wygenerowały łącznie niecałe 3,4 mln wyświetleń na kanałach związanych z tematyką gier wideo. Ich udział we wszystkich wyświetleniach na tych kanałach wynosił wówczas 2,66%.
W rok liczba wyświetleń tych krótkich pionowych filmów wideo wzrosła jednak o 1097,5% – do prawie 40,3 mln w marcu 2023 roku. We wspomnianym miesiącu odpowiadały one już za 24,26% wszystkich wyświetleń na kanałach gamingowych, czyli za co czwarte wyświetlenie.
Przez ostatni rok wzrósł także udział Shortsów w całkowitym watchtimie treści gamingowych (łączny czas, jaki widzowie spędzają na oglądaniu filmów).
W marcu 2022 roku watchtime krótkich pionowych filmów wideo o tej tematyce wyniósł prawie 23,7 tys. godzin. Stanowiło to 0,15% łącznego czasu oglądania wszystkich treści wideo na kanałach gamingowych. Rok później, w marcu 2023 roku watchtime Shortsów wyniósł już 258,3 tys. godzin, czyli aż o 990,6% więcej. Ich udział w całkowitym łącznym czasie oglądania wyniósł wtedy 1,33%.
Stosunkowo niewielki, jednak stale rosnący udział Shortsów w łącznym czasie oglądania treści gamingowych wynika z ich długości. Z przywołanych wcześniej wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset wynika, że w 2022 roku średnia długość filmu na kanałach gamingowych wynosiła 5 minut i 56 sekund, natomiast średnia długość Shortsa 21 sekund.
Spośród wszystkich 198 kanałów gamingowych, które obejmują przytoczone dane, w 2022 roku Shortsy opublikowała połowa. Warto wspomnieć, że od lutego 2023 roku platforma YouTube postanowiła włączyć krótkie formy video do programu monetyzacji.