w

Brzydkie i smaczne. Niesławne owoce i warzywa w kampanii Intermarche

Brzydkie i smaczne. Niesławne owoce i warzywa w kampanii intermarche

Reklama idealizuje wszystko, włącznie z naszym jedzeniem – pomarańcze są zawsze idealnie okrągłe, jabłka błyszczące, a sałata świeża i krucha. W rzeczywistości wyśrubowane normy spełnia tylko część warzyw i owoców, a te zbyt brzydkie na sprzedaż są wyrzucane.

Z okazji roku walki z marnowaniem jedzenia markety Intermarche postanowiły przekonać Francuzów do jedzenia nieco brzydszej zieleniny.

Intermarche-a-hideous-orange-600-97712

Kampania zrealizowana przez agencję Marcel pod hasłem „Niesławne warzywa i owoce” miała kilku bohaterów, w tym groteskowe jabłko, dziwacznego ziemniaka, trójnogą cytrynę i zniekształconego bakłażana. Normalnie trafiłyby do śmieci, jednak Intermarche postanowiło odkupić je od dostawców i sprzedać we własnych sklepach na specjalnych stoiskach i z obniżką o 30% w stosunku do ich foremnych krewniaków.

Url

Inter3

By udowodnić, że smak pozostaje identyczny niezależnie od wyglądu, klientom rozdawano m.in. soki wyciskane z ohydnych pomarańczy oraz zupy zrobione z brzydkich marchewek.

Akcja odniosła ogromny sukces – tylko w pierwszych 2 dniach jej trwania z półek w każdym sklepie znikło średnio 1,2 tony niesławnych warzyw i owoców, a ruch wzrósł o ok. 24%. Odzew w mediach, zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych, również był ogromny i doprowadził do przekonania, że drogą Intermarche powinny podążyć wszystkie markety we Francji.

Inter5

Disfigured-eggplant

 

Czego louis c. K. Może nauczyć cię o biznesie?

Czego Louis C.K. może nauczyć Cię o biznesie?

Piotr zawałło

Piotr Zawałło Lemon Sky JWT: sieciowy nie równa się mało kreatywny [wywiad]