Najnowsza realizacja agencji BrightMedia to projekt stworzony z okazji 70. rocznicy wybuchu
Powstania Warszawskiego. Strona internetowa Warsawrising.eu powstała na zlecenie Muzeum
Powstania Warszawskiego.
Prowadzi ona użytkownika przez historię stolicy Polski od odzyskania niepodległości w 1918 r.,
poprzez dwudziestolecie międzywojenne, okres II wojny światowej, aż po odrodzenie miasta
po latach totalitarnego zniewolenia. Oczywiście najwięcej miejsca poświęcono historii samego
Powstania Warszawskiego i temu, jaką cenę przyszło zapłacić Warszawie i Polsce za pragnienie
wolności.
Warsawrising.eu stanowi interaktywne uzupełnienie wystawy „Powstanie Warszawskie 1944”, która
od 29 lipca prezentowana jest w berlińskim muzeum Topografia Terroru. Całe przedsięwzięcie,
strona internetowa i wystawa to wspólny projekt Fundacji Topografia Terroru w Berlinie i Muzeum
Powstania Warszawskiego.
Głównym wyzwaniem w realizacji strony Warsawrising.eu było stworzenie prezentacji przystępnej
dla obcokrajowca. Z tego względu opracowano ją w trzech językach – polskim, niemieckim i
angielskim. Nie mniej ważne było jednak przedstawienie treści w interesującej formie.
– Zależało nam, aby strona wspierająca projekt nasz i Fundacji Topografia Terroru była w pewnym
sensie przeniesieniem do świata wirtualnego ekspozycji muzealnej, jednak w taki sposób, by można
było nie tylko obejrzeć wybrane zasoby muzealne, lecz także przeżyć tę historię. Sądzę, że udało się to
znakomicie osiągnąć. Strona wzbudza emocje i można spędzić na niej nawet kilka godzin. Jesteśmy
niezwykle zadowoleni z tego, jak profesjonalnie agencja BrightMedia wywiązała się z powierzonego
jej zadania – mówi Katarzyna Grabowska, koordynator projektu z ramienia Muzeum Powstania
Warszawskiego.
Strona Warsawrising.eu to najważniejszy projekt w dotychczasowym dorobku agencji BrightMedia
i z pewnością szczególny. – Przystępując do prac, myśleliśmy o tym, aby historia przedstawiona
na stronie była bardziej przeżyciem, a nie zderzeniem z książkowymi faktami. Chcieliśmy stworzyć
multimedialną wystawę internetową, a nie zwyczajny serwis. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jesteśmy
dumni z efektu, jaki osiągnęliśmy. Co ważne, projekt idealnie wpisał się w profil naszej działalności
– mówi Łukasz Górka. – Chcemy realizować projekty wizerunkowe, przyciągające uwagę i w pełni
wykorzystujące możliwości, jakie daje nam współczesna technologia webowa. Dla nas kreacja to nie
tylko design, ale również rozwiązania technologiczne – zaznacza.
Za kreację odpowiedzialny
jest Paweł Rębisz – art director i designer, który w ostatnich latach realizował projekty m.in. dla
Inteligo, Skody, Dwutygodnika czy Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Sama agencja od momentu
powstania zbiera międzynarodowe wyróżnienia za swoje realizacje: dwie nagrody Site of the Day
Awwwards i trzy nagrody fwa, ponadto 3 wyróżnienia w serwisie Behance oraz Site of the week
przyznane przez brytyjski Web Designer magazine.