w ,

Warsaw rising

Warsaw rising

Najnowsza realizacja agencji BrightMedia to projekt stworzony z okazji 70. rocznicy wybuchu

Powstania Warszawskiego. Strona internetowa Warsawrising.eu powstała na zlecenie Muzeum

Powstania Warszawskiego.

Prowadzi ona użytkownika przez historię stolicy Polski od odzyskania niepodległości w 1918 r.,

poprzez dwudziestolecie międzywojenne, okres II wojny światowej, aż po odrodzenie miasta

po latach totalitarnego zniewolenia. Oczywiście najwięcej miejsca poświęcono historii samego

Powstania Warszawskiego i temu, jaką cenę przyszło zapłacić Warszawie i Polsce za pragnienie

wolności.

Warsawrising.eu stanowi interaktywne uzupełnienie wystawy „Powstanie Warszawskie 1944”, która

od 29 lipca prezentowana jest w berlińskim muzeum Topografia Terroru. Całe przedsięwzięcie,

strona internetowa i wystawa to wspólny projekt Fundacji Topografia Terroru w Berlinie i Muzeum

Powstania Warszawskiego.
Powstanie_warszawskie_1

Powstanie_warszawskie_4

Powstanie_warszawskie_3

Powstanie_warszawskie_2

Głównym wyzwaniem w realizacji strony Warsawrising.eu było stworzenie prezentacji przystępnej

dla obcokrajowca. Z tego względu opracowano ją w trzech językach – polskim, niemieckim i

angielskim. Nie mniej ważne było jednak przedstawienie treści w interesującej formie.

Zależało nam, aby strona wspierająca projekt nasz i Fundacji Topografia Terroru była w pewnym

sensie przeniesieniem do świata wirtualnego ekspozycji muzealnej, jednak w taki sposób, by można

było nie tylko obejrzeć wybrane zasoby muzealne, lecz także przeżyć tę historię. Sądzę, że udało się to

znakomicie osiągnąć. Strona wzbudza emocje i można spędzić na niej nawet kilka godzin. Jesteśmy

niezwykle zadowoleni z tego, jak profesjonalnie agencja BrightMedia wywiązała się z powierzonego

jej zadania – mówi Katarzyna Grabowska, koordynator projektu z ramienia Muzeum Powstania

Warszawskiego.

Strona Warsawrising.eu to najważniejszy projekt w dotychczasowym dorobku agencji BrightMedia

i z pewnością szczególny. – Przystępując do prac, myśleliśmy o tym, aby historia przedstawiona

na stronie była bardziej przeżyciem, a nie zderzeniem z książkowymi faktami. Chcieliśmy stworzyć

multimedialną wystawę internetową, a nie zwyczajny serwis. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jesteśmy

dumni z efektu, jaki osiągnęliśmy. Co ważne, projekt idealnie wpisał się w profil naszej działalności

– mówi Łukasz Górka. – Chcemy realizować projekty wizerunkowe, przyciągające uwagę i w pełni

wykorzystujące możliwości, jakie daje nam współczesna technologia webowa. Dla nas kreacja to nie

tylko design, ale również rozwiązania technologiczne – zaznacza.

Za kreację odpowiedzialny

jest Paweł Rębisz – art director i designer, który w ostatnich latach realizował projekty m.in. dla

Inteligo, Skody, Dwutygodnika czy Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Sama agencja od momentu

powstania zbiera międzynarodowe wyróżnienia za swoje realizacje: dwie nagrody Site of the Day

Awwwards i trzy nagrody fwa, ponadto 3 wyróżnienia w serwisie Behance oraz Site of the week

przyznane przez brytyjski Web Designer magazine.

Będziesz miał do portfolio

Będziesz miał do portfolio

Nike hypervenom: mirrors ft. Neymar jr

Nike Hypervenom: Mirrors ft. Neymar Jr