„Cudze chwalicie, swego nie znacie” – to hasło wygłaszamy coraz chętniej, dlatego metki z napisem „Made in China” systematycznie wypierane są przez te, gdzie króluje „Produkt Polski”. O tym, czy po nie sięgniemy, coraz częściej decyduje również sposób pakowania – przedstawimy subiektywny wybór najlepiej zapakowanych polskich produktów.
Świetny wygląd opakowań to domena małych, polskich manufaktur, często jednoosobowych, w których w produkcję wkłada się całe serce. Ich wzorem polskie firmy mainstreamowe również przywiązują coraz większą wagę do swoich identyfikacji. Marki przedstawione poniżej łączy jedno – ich rynkowym debiutom towarzyszył zachwyt nie tylko produktem, ale również jego prezentacją na sklepowej półce.
Browar Amber

Pomorski browar działający od 1994 roku w swojej identyfikacji postawił ma miks minimalizmu i tradycji. Piwa Żywe, Koźlak czy Pszeniczniak to jego flagowe produkty, których szczegółowe opisy znajdziemy na stronie internetowej. W przeciwieństwie do większości browarów rzemieślniczych, Amber nie ozdabia swoich piw krzykliwymi, graficznymi etykietami, ale elegancką grafiką bliższą rycinie niż tworom komputerowym. Na etykietach znajdziemy kłosy zbóż, herby czy pieczęcie, podkreślające szlachetne pochodzenie piwa i jego lokalny charakter.
RAJMAN

Jak wykorzystać potencjał drzemiący w polskich jabłkach? Kiedy cydr staje się zbyt mainstreamowy, można zacząć produkować ocet jabłkowy, syrop jabłkowy, konfiturę czy krem i opakować je najładniej, jak się da. Manufaktura Rajman tworzy wyjątkowe produkty wytwarzane na piecach rakietowych, opalanych sosnowym drewnem. Każdy z przetworów jest opatrzony specjalnym, unikalnym numerem a słoik lub butelka sygnowane złotym logo firmy, zawierającym wyłącznie jej nazwę na ciemnym tle. Wszystkie inne informacje zamieszczone są w małej „ulotce” zawieszonej na szyjce słoika lub butelki. Klasa i elegancja a przy tym kwintesencja polskości.
Luks Pomada

źródło: http://www. Lukspomada. Pl/
Kto nie słyszał o Luks Pomadzie? Tym, którym umknęła przypominamy, że mowa o linii polskich konfitur i czatnejów bazujących na polskich produktach, które podbiją serca nawet najbardziej wymagających koneserów. Przywracają smaki dzieciństwa, takie jak mirabelki czy rabarbar, a także staropolską tradycję tworzenia konfitur na bazie cebuli, czyli czatnejów. Poza walorami smakowymi Luks Pomada stawia na design. Markowe etykiety zdobyły nagrodę Must Have Festiwalu Łódź Design właśnie w kategorii design i trafiły do grona ścisłych finalistów konkursu Warszawskich Twórców Reklamy.
John Lemon

źródło: http://john-lemon. Pl/
Lubimy nie tylko za nazwę i wygląd, ale także dlatego, że są naturalne. Co takiego? Oczywiście lemoniady o różnych smakach, produkowane z soków owocowych i yerba mate. Ich YERBATA swego czasu zrobiła niemałe zamieszanie, pokazując, że poranek może obyć się bez kawy. Ich minimalistyczne etykiety mówią same za siebie: mniej znaczy więcej. Na markowej stronie internetowej można znaleźć szczegółowy opis produktów i dowiedzieć się przed zakupem co jest wege, co bez glutenu a co bez konserwantów.
Resibo

źródło: http://resibo. Pl/
Czyli naturalne kosmetyki. Jak dotąd na rynku zadebiutowało 6 produktów sygnowanych markowym logo, ale klienci mają apetyt na więcej. Kosmetyki wymyślone pod Świdnicą udowadniają, że natura najlepiej służy skórze, choć niewielki (co najwyżej kilkuprocentowy) dodatek substancji konserwujących to ukłon w stronę wygody użytkowniczek. Kremy i płyny są również pięknie zapakowane, a motywem przewodnim identyfikacji są rośliny w pastelowych barwach na naturalnym, szaro-brązowym tle. Każdy z nich został ukryty w tekturowej tubie, którą można ponownie wykorzystać w domu jako organizer na długopisy czy naturalny wazon na suszone kwiaty. Nawet jeśli wyrzucisz tubę po odpakowaniu właściwego kremu, to masz pewność, że w żaden sposób nie zaszkodzi środowisku.
Artykuł przygotowany we współpracy z New Polish Design