w ,

78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024 roku – raport Salesforce

78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024
78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024

Choć kursy kryptowalut w ostatnich latach zaliczyły duże spadki, nie znaczy to, że czas krypto dobiega końca. Wręcz przeciwnie, coraz więcej przedsiębiorców otwiera się na korzystanie z walut cyfrowych. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Salesforce aż 78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024 roku.

Podążanie za oczekiwaniami konsumentów to konieczność

Obecnie rywalizacja praktycznie w każdej branży zakupów i usług jest tak duża, że liczą się nawet szczegóły. Już dawno to, jaką jakość się oferuje albo jak prezentuje się swoją ofertę przestało mieć wyłączne znaczenie. Teraz pod uwagę trzeba wziąć całą ścieżkę zakupową i towarzyszący jej poziom wygody.

Branża handlu nieustannie stara się więc uczynić zakupy jeszcze bardziej bezproblemowymi i jak najlepiej wpasować się w oczekiwania klientów. A czego ci oczekują? Między innymi wielu metod płatności, a przede wszystkim możliwości skorzystania z ulubionej formy finalizowania transakcji.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców wprowadza do swoich sklepów również możliwość płatności w kryptowalutach. Aby dowiedzieć się, jak duże są to liczby, Salesforce przeprowadził ankietę dla liderów handlowych z branży B2B oraz B2C.

78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024 roku

Salesforce dzieli się wnioskami z raportu na swojej stronie. Jak wynika z przedstawionych tam informacji do preferowanej płatności zdecydowanie należy zapłata kartą. Nic więc dziwnego, że większość ankietowanych dostawców, którzy jeszcze nie mają tej opcji, planuje ją wprowadzić w najbliższym czasie.

Jak można się spodziewać, dużą popularnością cieszą się także usługi typu eWallet czy PayPal. Tego rodzaju płatności akceptuje lub planuje wdrożyć w najbliższym czasie aż 90% ankietowanych.

Największe zmiany szykują się jednak w zakresie płatności przy pomocy kryptowalut. Obecnie tylko 31% branży handlowej akceptuje tę formę płatności za zakupy. Tymczasem z przeprowadzonych ankiet wynika, że do 2024 roku ma być to już 78% przedsiębiorców.

78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024 roku
Źródło: https://ecommercedb. Com/news/78-of-vendors-plan-to-accept-crypto-by-2024/3983

Jak do płatności kryptowalutami podchodzą różne kraje?

Takie otwarcie na płatności w kryptowalutach to naprawdę ogromna zmiana. Trzeba jednak zwrócić uwagę na fakt, że istnieją tu duże rozbieżności. Gdyby porównać np. USA, Chiny i Niemcy, dane mocno się od siebie różnią. Szczegóły widoczne są zresztą na poniższym wykresie.

78% dostawców planuje zaakceptować kryptowaluty do 2024 roku
Źródło: https://ecommercedb. Com/news/78-of-vendors-plan-to-accept-crypto-by-2024/3983

Co ciekawe, obecnie najwyższym współczynnikiem akceptowalności płatności w kryptowalutach mogą poszczycić się Indie. Ich wynik jest o 12% wyższy niż średnia ankiety. Wysoki poziom implementacji mają także Holandia czy Włochy raz Tajlandia i Meksyk.

Jedno jest więc pewne – świat coraz bardziej otwiera się na kryptowaluty i wiele wskazuje na to, że już wkrótce płatność za towary właśnie przy pomocy krypto nie będzie już zarówno dla sprzedających, jak i kupujących niczym nadzwyczajnym.


  1. Kryptowaluty w sieci 2022: najpopularniejszy jest Bitcoin, za to Dogecoin budzi najbardziej skrajne emocje
  2. Blockchain w mediach. Worldline kieruje projektem Bloomen Komisji Europejskiej
  3. Światowe przychody Metaverse w 2030 roku sięgną setek, a może i tysięcy miliardów dolarów – raport od Statista
Acer konkurs

Stwórz z AI najlepszą grafikę i wygraj nagrody od Acer

Agencja media ready przygotowała spot do kampanii enterol forte

Agencja Media Ready przygotowała spot do kampanii Enterol Forte